Bekijk volle/desktop versie : Chocola en bonbons flink duurder



Pagina's : [1] 2 3

16-01-2008, 08:21



DRAMA! Chocola wordt veel duurder![/SIZE]



[SIZE="2"]Chocola en bonbons worden de komende tijd duurder en veelal slechter van kwaliteit. Dat verwachten ingewijden in de chocolademarkt in België en Zwitserland, de voornaamste chocoladelanden in Europa.



Redenen zijn de toenemende vraag uit China en de lagere cacao-kwaliteit door onrust in het grootste productieland Ivoorkust. In Maleisië zijn de cacaoplanten vervangen door palmolie voor bio-brandstof, wat meer opbrengt.

De Belgische topchocolatier Galler meldde dinsdag de prijzen met 10 procent te verhogen. "Op langere termijn gaan we naar schaarste en nog hogere prijzen", zei Justine Galler in de krant Het Laatste Nieuws.

Topman Patrick de Maeseneire van het Zwitserse Barry-Callebaut voorziet stijgingen van 12 à 15 procent deze maand. Zomaar de productie van cacaobonen verhogen gaat niet in een handomdraai, waarschuwt hij. "Meer aanplanten en cacao van goede kwaliteit oogsten duurt vijf à zeven jaar."

Bron NU.nl

16-01-2008, 12:16



Citaat door BaDGuY:
Haha

Het is verschrikkelijk nieuws

Ik denk dat ik maar groot inkopen ga doen binnenkort!


16-01-2008, 12:19

Citaat door SUPER_MAROC:
Het is verschrikkelijk nieuws

Ik denk dat ik maar groot inkopen ga doen binnenkort!



Of juist ge-wel-dig nieuws voor zij die van de chocolaatjes af willen blijven!


16-01-2008, 12:23
Een extra-puurzwarte dag voor chocolade minnend nederland...

16-01-2008, 12:26


Dit vind ik serieus slecht nieuws.

16-01-2008, 12:28

Citaat door 1001_nacht:
Of juist ge-wel-dig nieuws voor zij die van de chocolaatjes af willen blijven!


Ja ik wil ook een paar kilootjes kwijt... maar als ik aan de lijn ben dan eet ik gewoon nog wel chocola hoor. Minstens een keer per week

Chocola is een on-mis-baar onderdeel van mijn dieet

16-01-2008, 12:30

Citaat door SUPER_MAROC:
Ja ik wil ook een paar kilootjes kwijt... maar als ik aan de lijn ben dan eet ik gewoon nog wel chocola hoor. Minstens een keer per week

Chocola is een on-mis-baar onderdeel van mijn dieet


En toch verlies je kilo's? Als ik chocola eet (en dat is maar zelden) dan eet ik iig pure chocola, schijnt beter te zijn dan al dat andere.

16-01-2008, 12:39

Citaat door 1001_nacht:
En toch verlies je kilo's? Als ik chocola eet (en dat is maar zelden) dan eet ik iig pure chocola, schijnt beter te zijn dan al dat andere.

Ja hoor, als ik lijn dan eet ik alles gewoon, maar van alles een beetje minder.

En dan beweeg ik meer, vooral buikspieroefeningen in voorbereiding op de lente en zomer! Ik heb die nu pas één keer gedaan sinds oud en nieuw dus ehm.. echt goed voornemen

Ik maak me er verder niet zo druk om hoor ik heb nog maanden de tijd. Lukt makkelijk om in die tijd die paar kilootjes kwijt te raken.

Chocola is onmisbaar! Dat eet ik zeker wel!

16-01-2008, 12:45

Citaat door SUPER_MAROC:
Ja hoor, als ik lijn dan eet ik alles gewoon, maar van alles een beetje minder.

En dan beweeg ik meer, vooral buikspieroefeningen in voorbereiding op de lente en zomer! Ik heb die nu pas één keer gedaan sinds oud en nieuw dus ehm.. echt goed voornemen

Ik maak me er verder niet zo druk om hoor ik heb nog maanden de tijd. Lukt makkelijk om in die tijd die paar kilootjes kwijt te raken.

Chocola is onmisbaar! Dat eet ik zeker wel!



Als ik lijn dan verbied ik mezelf bepaalde dingen te eten, zoals koekjes, chocola, friet etc, maar goed anders kan dus ook..

Maar goed dit bericht zal jou er vast ook niet van weerhouden om chocola te eten?!

16-01-2008, 12:46
Lijnen is voor sukkels.

16-01-2008, 12:48

Citaat door lemster:
Lijnen is voor sukkels.


And why is that?

16-01-2008, 12:51

Citaat door 1001_nacht:
Als ik lijn dan verbied ik mezelf bepaalde dingen te eten, zoals koekjes, chocola, friet etc, maar goed anders kan dus ook..

Maar goed dit bericht zal jou er vast ook niet van weerhouden om chocola te eten?!
Nee hoor, ik haal het toch meestal bij de Aldi ofzo.
Dat is nog goedkoop als er 10-15% bijkomt


Citaat door lemster:
Lijnen is voor sukkels.

Ja dat zeg jij met je geweldige lijf Je hoeft nooit te lijnen.

16-01-2008, 13:09


Voor mijn part wordt het 50 euro per ons. Ik blijf het eten. Jammie . . .

16-01-2008, 13:15

Citaat door LaPoekel:
Voor mijn part wordt het 50 euro per ons. Ik blijf het eten. Jammie . . .


je hebt helemaal gelijk, chocolade is

16-01-2008, 13:50

Citaat door 1001_nacht:
And why is that?


Ik vond het leuk klinken..

Maar nee joh..je moet niet lijnen. Je moet gewoon niet schransen. Normaal je maaltijden eten en niet gekke dingen doen. En ook niet de hele dag achter je computer zitten en posts deleten van fokkers. Beetje bewegen.

Pagina's : [1] 2 3