Bekijk volle/desktop versie : Welke kruiden bij welk gerecht?



15-01-2008, 14:27
Bismillah

Salaam aleikoum lieverds,

Ik wilde graag weten welke kruiden je echt specifiek gebruikt voor bepaalde vlees of vis(sen) ....en gerechten in t algemeen (marokkaans)

Ik heb de topic al gezien met kruiden die onze turkse zuster heeft gepost..overgens heeerlijke recepten mmmmjammie!

Dus in gehakt....kip.....rundvlees..schaap

Snappen jullie mijn vraag?

Dus welke kruiden horen bij welk vlees en of gerecht.

Marokaase manier dan he?

Djazzakoum Allah oe ghairan!

Salaam aleikoum Sjaima

15-01-2008, 14:28



Citaat:
Marokaase manier dan he?
moet zijn marokaanse manier natuurlijk....whahah marokaase manier, wel een geinig woordje!

Sjaima salaam aleikoum

17-01-2008, 08:58
niemand?

17-01-2008, 09:17
in gehakt (voor in de tagine)
doe ik :

zout
peper
komijn
zachte paprika
...

bedoel je zo?

17-01-2008, 09:41


Bij de Turks-Marokkaanse wikel waar ik ga kan je samengestelde kruiden kopen voor harira en rash voor tagin gerechten, voor de rest heb ik van Marokko, mrouzia, viskruiden, koffiekruiden meegebracht, dan hoef je niet altijd zelf te mengen.

17-01-2008, 15:46
ja zoiets bedoel ik het...

Stel dat ik vis maak, wat kan mn visje dan niet missen, wat moet er gewoon in...
Zo ook bij bv gehakt....en kip...... en schaap..

Ik bereidt t allemaal, maar wil graag weten hoe t echt op zijn marokaans moet.

Sommige vriendinnen zeggen bv...bij vis moet je gewoon.....(iets) in doen....snappen jullie?

Kus salaam

20-01-2008, 10:09
Vis gerecht doe ik altijd viskruiden uit marokko,paprika poeder,zwarte peper,zout..safraan

Kip geracht.. zwart peper,witte peper,nootmuskaat,gember en marokkaanse kruiden. safraan

Vlees... marokkaanse kruiden,zwart peper en safraan

20-01-2008, 10:29

Citaat door layla86:
Vis gerecht doe ik altijd viskruiden uit marokko,paprika poeder,zwarte peper,zout..safraan

Kip geracht.. zwart peper,witte peper,nootmuskaat,gember en marokkaanse kruiden. safraan

Vlees... marokkaanse kruiden,zwart peper en safraan



BarakAllahoefiekie jullie allemaal en laila, zo do eik t ook.

T was meer een soort van vraag voor bevestiging ...k ben een soort van beginner ....ik heb wel marokaans gekookt, maar niet regelmatig.....

Ondanks dat ik t vaker bij schoonmama gezien heb, blijf ik haar toch vragen ...doe ik t wel goed??

Beetje onzeker, maar ik ben de afgelopen weken flink bezig geweest en ik moet zeggen, het reslutaat mag er wezen..alhamdulilah , k ben best een beetje trots op mijzelf.... en thuis genieten en smullen ze ervan

LIEFDE GAAT DOOR DE MAAG

Liefs Sjaima salaam aleikoum

20-01-2008, 14:52
ik doe het zo
vis: paprikapoeder, komijn, zout, koriander
vlees/kip: zwarte peper, gember, kurkuma, zout, rash henout, safraan en peterselie/koriander.

20-01-2008, 15:41

Citaat door missnadine:
ik doe het zo
vis: paprikapoeder, komijn, zout, koriander
vlees/kip: zwarte peper, gember, kurkuma, zout, rash henout, safraan en peterselie/koriander.



ja dat ook nog idd