Bekijk volle/desktop versie : Peuters en leren praten



Pagina's : [1] 2 3

15-01-2008, 14:20
Mijn zoontje is 1 jr en 10 mnd en zegt alleen maar nee, mama, tshupa, maar zingen kan hij als de beste alleen de deuntjes niet écht de woorden.

Hij begrijpt wel veel maar praten kan hij nog niet.

Vanaf welke leeftijd konden jullie kindjes al goed praten?

Komt het ook door de speen dat hij zo traag is in praten?

15-01-2008, 14:23


Het ligt volgens mij niet aan de speen.
Heb bij hem het speentje met 13 mnd
weggehaald en hij wil nu nog niet echt
praten en hij is al 25 mnd.

Hij begrijpt alles als de beste maar terugpraten
ho maar.

15-01-2008, 14:26

Citaat door haddaatje:
Het ligt volgens mij niet aan de speen.
Heb bij hem het speentje met 13 mnd
weggehaald en hij wil nu nog niet echt
praten en hij is al 25 mnd.

Hij begrijpt alles als de beste maar terugpraten
ho maar.



En gaat hij al naar school? Of is dat bij jullie ook pas vanaf 2,5 jaar? Want ze zeggen dat als hij naar school gaat het zal beteren.

15-01-2008, 14:26
toen mijn dochtertje me 2 1/2 jaar na de peuterspeelzaal ging .toen merkte je gelijk een groot verschil.ze praat nu duidelijk de oren van me kop af.soms komt ze weleens met woorden en zinnen dat ik denk van.wouw

15-01-2008, 14:30


hey, maak je niet druk
mashalah al bekan 2j de tijd vlieg he?
en hoe wist voor de rest en met je schoonmake en schoonzusters?

de meestje jongetjes zijn wat trager in praten tegenover meisjes

mijn nichtje word in feb. 2j en kan heel goed praten en haar eigen duidelijk maken.
mn neefje van 2 zegt nog niks buiten papa en zijn moedersnaam idd hij noemt haar hayat ipv mama haha enja dan kan hij nog goed krijsen en dat is het
ze nemen allebei een fospeen.



xxx van een bekende kielse rat
wa aleikoem salaam

15-01-2008, 14:32

Citaat door Bumbabeloe:
Mijn zoontje is 1 jr en 10 mnd en zegt alleen maar nee, mama, tshupa, maar zingen kan hij als de beste alleen de deuntjes niet écht de woorden.

Hij begrijpt wel veel maar praten kan hij nog niet.

Vanaf welke leeftijd konden jullie kindjes al goed praten?

Komt het ook door de speen dat hij zo traag is in praten?



IK wil het hem afleren man
Wanneer zei jouw kleintje mamma, die van mij zegt altijd maaaaaaaaaaaaaaaaaaaa als hij boos word en gaat dan aan mij trekken maar ik wil mamma horen
Oja en hij zegt me altijd na als ik zeg behh (zehma wegg) dan zegt hij behh op zo een vraagtoon zeg ik jah beh

15-01-2008, 14:33

Citaat door nassima 81:
toen mijn dochtertje me 2 1/2 jaar na de peuterspeelzaal ging .toen merkte je gelijk een groot verschil.ze praat nu duidelijk de oren van me kop af.soms komt ze weleens met woorden en zinnen dat ik denk van.wouw



Ik moet blij zijn dat hij niet praat yek?

Het probleem is dat hij soms huilt om iets maar ik weet niet wat hij wil. En als ik dan gevonden heb wat hij wil bv. dan denk ik dat het me véééél gezeur had bespaard als hij gewoon eens zei wat hij wou! Snappie?

Als hij wil drinken dan wijst hij naar het aanrecht maar hij wou bv. drinken met een rietje en niet uit de beker. Hiwa kom daar maar eens op

15-01-2008, 14:37

Citaat door dounia1986:
hey, maak je niet druk
mashalah al bekan 2j de tijd vlieg he?
en hoe wist voor de rest en met je schoonmake en schoonzusters?

de meestje jongetjes zijn wat trager in praten tegenover meisjes

mijn nichtje word in feb. 2j en kan heel goed praten en haar eigen duidelijk maken.
mn neefje van 2 zegt nog niks buiten papa en zijn moedersnaam idd hij noemt haar hayat ipv mama haha enja dan kan hij nog goed krijsen en dat is het
ze nemen allebei een fospeen.



xxx van een bekende kielse rat
wa aleikoem salaam



Salaam Het gaat goed met ons el hamdulilah Lang geleden inderdaad en de kleinte groeit als kool zoals de Belgen zeggen

Hoe ist met uw ma en zussen en tantes?! Met die van ons gaat het ook goed el hamdulilah
Ik zie dat je verloofd bent Allahi kemel bi gair!!!


Ja meisjes kunnen het sneller dan jongens hé! Dat had ik ook al gemerkt in mijn omgeving.

Groetjes!

P.S: Kielse rat???!

15-01-2008, 14:40

Citaat door MissLoulou:


IK wil het hem afleren man
Wanneer zei jouw kleintje mamma, die van mij zegt altijd maaaaaaaaaaaaaaaaaaaa als hij boos word en gaat dan aan mij trekken maar ik wil mamma horen
Oja en hij zegt me altijd na als ik zeg behh (zehma wegg) dan zegt hij behh op zo een vraagtoon zeg ik jah beh


Ik wil het hem ook afleren want de laatste maanden is hij daar vééééél te veel aan gehecht! In het begin niet maar nu zoekt en vraagt hij constant naar "tshupa"! Als het teveel in je mond zit dan ga je ook weinig praten hé?

Ja van sommige woorden zeggen ze totaaaal iets anders. Mijn zoontje is bv. gek op Bob de Bouwer en als hij dat zingt dan zegt hij ipv NOU EN OF....AW AW AW Totaal verschillend toch? Béééh

15-01-2008, 14:42
je moet oefenen. zet hem op je schoot en wijs je neus aan zeg dit is neus en ga zo door op het laats moet je vragen wijs je mond aan..
en ga zo door..

maar begin gelijk met normale woorden je hoort vaak dat ze kinderen op het begin de baby's leren van auto toto te maken ofzo iets.. begin gelijk goed

15-01-2008, 14:43
mijn nichtje zei tegen dankjewel akelow vraag me niet hoe ze daarop is gekomen maar mijn zus schaamde zich dood als ze dankjewel zei

Dames voorschool is ook een optie kinderen leren daar heel veel

15-01-2008, 14:44

Citaat door Sylia_:
je moet oefenen. zet hem op je schoot en wijs je neus aan zeg dit is neus en ga zo door op het laats moet je vragen wijs je mond aan..
en ga zo door..

maar begin gelijk met normale woorden je hoort vaak dat ze kinderen op het begin de baby's leren van auto toto te maken ofzo iets.. begin gelijk goed


Jaaa dat doet mijn man ook...bv. ipv zit zegt hij tegen hem tshi tshi of eet nana

Ik heb hem enkel yemyem geleerd, zehma kom we gaan eten en dan roept hij "lekkaaaaah"

15-01-2008, 14:45



Citaat door Sylia_:
mijn nichtje zei tegen dankjewel akelow vraag me niet hoe ze daarop is gekomen maar mijn zus schaamde zich dood als ze dankjewel zei

Dames voorschool is ook een optie kinderen leren daar heel veel



Ik zal maar niet vragen wat dat betekent

15-01-2008, 14:45

Citaat door Bumbabeloe:
Ik wil het hem ook afleren want de laatste maanden is hij daar vééééél te veel aan gehecht! In het begin niet maar nu zoekt en vraagt hij constant naar "tshupa"! Als het teveel in je mond zit dan ga je ook weinig praten hé?

Ja van sommige woorden zeggen ze totaaaal iets anders. Mijn zoontje is bv. gek op Bob de Bouwer en als hij dat zingt dan zegt hij ipv NOU EN OF....AW AW AW Totaal verschillend toch? Béééh

Die van mij is er meer op gebrand als hij moe is of gaat slapen dan moet hij zijn speen hebben voor de rest kijkt hij daar niet naar om.
Wel schattig man, mijn zegt alleen maaaaa en dadda en behh

Maar vertel wanneer zei je zoontje mamma

15-01-2008, 14:48

Citaat door Bumbabeloe:
Jaaa dat doet mijn man ook...bv. ipv zit zegt hij tegen hem tshi tshi of eet nana

Ik heb hem enkel yemyem geleerd, zehma kom we gaan eten en dan roept hij "lekkaaaaah"


JE moet daar mee uitkijken mijn nichtje is 5 en ze kan nog niet normaal praten schuld van mijn oom...


Citaat door Bumbabeloe:
Ik zal maar niet vragen wat dat betekent



hahah doe maar niet nee

Pagina's : [1] 2 3