Bekijk volle/desktop versie : Mensen kom eens hier,



Pagina's : [1] 2

15-01-2008, 12:11
ik heb een vraagje,

Is wat de "hollanders" epilepsie noemen, wij marokkanen bezetenheid noemen?

Wie weet hier het antwoord op?


gr.

15-01-2008, 12:57


Wat is dit nou weer voor rare vraag?? Epilepsie is een ziekte welke medisch is aangetoont...

15-01-2008, 12:58
Ieder mens wordt door zijn hersenen gestuurd in al zijn denken en doen. Zonder die aansturing kunt u uw ledematen niet bewegen en kunt u ook niet horen, zien, voelen, ruiken of zelfs maar ademhalen. Hersenen bestaan uit miljarden zenuwcellen, die constant boodschappen aan elkaar doorgeven via elektrische stroompjes (impulsen) en chemische stoffen (neurotransmitters). Als dit systeem op de een of andere manier verstoord raakt, kan er een soort 'kortsluiting' ontstaan. Een aanval is dus een plotselinge kortsluiting of storing in de hersenen, waardoor het normale functioneren tijdelijk verstoord raakt. Iemand heeft pas epilepsie als hij of zij regelmatig last heeft van dit soort storingen. De plaats in de hersenen waar de storingen beginnen, hoe ze zich verspreiden en hoe snel deze uitbreiding verloopt, bepalen het patroon van een aanval.

15-01-2008, 13:00

Citaat door naajimaa22:
ik heb een vraagje,

Is wat de "hollanders" epilepsie noemen, wij marokkanen bezetenheid noemen?

Wie weet hier het antwoord op?


gr.



Ja dat zou best kunnen want mensen met epilepsie vallen zijn even weg en schokken met het geheele lichaam.
Er word gezegt dat dit de ergste vorm van bezetenheid is en vrouwelijke DjiNN (Tajinnisht) (allah ohalm).

15-01-2008, 13:03



Citaat door Samoeraii:
Ja dat zou best kunnen want mensen met epilepsie vallen zijn even weg en schokken met het geheele lichaam.
Er word gezegt dat dit de ergste vorm van bezetenheid is en vrouwelijke DjiNN (Tajinnisht) (allah ohalm).


Pffff....geloven jullie echt in dit soort onzin? Staat het in de Koran op deze manier? Nee!!! Dus jullie verzinnen zelf iets..
Dan kun je alle ziektes wel op bezetenheid gooien...

15-01-2008, 13:05
Er bestaan pillen tegen epilepsie mensen...dan zouden die pillen dus werken tegen bezetenheid..

Whahahahahahhaha, laat me niet lachen!!!

15-01-2008, 13:06
Ook wel heel toevallig dat veel mensen dan bezeten zijn geraakt na een val op het hoofd...

Whahahahhaha...ik blijf lachen!

15-01-2008, 13:10

Citaat door Fm81:
Pffff....geloven jullie echt in dit soort onzin? Staat het in de Koran op deze manier? Nee!!! Dus jullie verzinnen zelf iets..
Dan kun je alle ziektes wel op bezetenheid gooien...


Waar maak jij je druk om?.
Geloof jij in ALLAH

15-01-2008, 13:16

Citaat door Samoeraii:
Waar maak jij je druk om?.
Geloof jij in ALLAH


Ik maak me nergens druk om, ik vind het gewoon lachwekkend. Denken dat epilepsie bezetenheid is, is bijgeloof en bijgeloof is verboden..

En antwoord op je vraag: Ja.. Maar doet dat er iets toe?

15-01-2008, 13:23

Citaat door Fm81:
Ik maak me nergens druk om, ik vind het gewoon lachwekkend. Denken dat epilepsie bezetenheid is, is bijgeloof en bijgeloof is verboden..

En antwoord op je vraag: Ja.. Maar doet dat er iets toe?



Ja dat zeg jij ik zeg Allah ohalm niet alle mensen die epilepsie hebben zijn automatisch bezeten.
En niks bijgeloof in DE EDELE Quraan staat er genoeg over.

15-01-2008, 13:25

Citaat door Dlimi:
Zijn de betreffende Djinns Moslims?
Nooit over nagedacht, de religieuze overtuiging van de 'Djoenoen.'
Bestaat er een Joodsche Djin. Hmm een amusante gedachte.




Er bestaan MOSLIM/DJINN dat is zeker daar zijn overleveringen van oze profeet over.

15-01-2008, 13:38
Nee, epilepsie is een ziekte. Het heeft niets met bezetenheid te maken.

15-01-2008, 23:36



Citaat door Fm81:
Ieder mens wordt door zijn hersenen gestuurd in al zijn denken en doen. Zonder die aansturing kunt u uw ledematen niet bewegen en kunt u ook niet horen, zien, voelen, ruiken of zelfs maar ademhalen. Hersenen bestaan uit miljarden zenuwcellen, die constant boodschappen aan elkaar doorgeven via elektrische stroompjes (impulsen) en chemische stoffen (neurotransmitters). Als dit systeem op de een of andere manier verstoord raakt, kan er een soort 'kortsluiting' ontstaan. Een aanval is dus een plotselinge kortsluiting of storing in de hersenen, waardoor het normale functioneren tijdelijk verstoord raakt. Iemand heeft pas epilepsie als hij of zij regelmatig last heeft van dit soort storingen. De plaats in de hersenen waar de storingen beginnen, hoe ze zich verspreiden en hoe snel deze uitbreiding verloopt, bepalen het patroon van een aanval.



Onderbouw dit even op een of andere manier vind ik te vaag.

15-01-2008, 23:38

Citaat door Allerliefst_:
Nee, epilepsie is een ziekte. Het heeft niets met bezetenheid te maken.



Assalamu alaikum warahmatullahi wabarakatuhu.

Onderbouwen graag??.

15-01-2008, 23:53
Assalamoe 3alaykoem Warahamatoeh Allah Wabarakatoeh

Heeft iemand ook nog adila, bewijzen voor zijn of haar uitspraken?

Want anders schiet de vraagsteller hier niet veel mee op, wa Allahoe a3lam.


Assalamoe 3alaykoem Warahamatoeh Allah Wabarakatoeh

Pagina's : [1] 2