Bekijk volle/desktop versie : wat vond je raar, de eerste keer bij je schoonouders thuis!!!



14-01-2008, 15:13
de titel zegt het al!

ik was net getrouwd en ging naar schoonouders..
bij het avondeten, had schoonmoeder kipmarmita, en iedereen pakt een heel stuk kip voor zich en slindert die kipstuk zo met de tanden, ik keek echt zo , vond het echt vreemd hun eetgewoonte, wij zijn integendeel heel netjes bij het eten, ieder voor zich, stukje voor stukje..
maar na 4 jaar ben je het wel gewend!! en kijk ik er niet meer raar van op..
vond het wel een afknapper toen mijn man net zo hard mee deed

zo nu julie???

14-01-2008, 15:18



Citaat door miss france:
de titel zegt het al!

ik was net getrouwd en ging naar schoonouders..
bij het avondeten, had schoonmoeder kipmarmita, en iedereen pakt een heel stuk kip voor zich en slindert die kipstuk zo met de tanden, ik keek echt zo , vond het echt vreemd hun eetgewoonte, wij zijn integendeel heel netjes bij het eten, ieder voor zich, stukje voor stukje..
maar na 4 jaar ben je het wel gewend!! en kijk ik er niet meer raar van op..
vond het wel een afknapper toen mijn man net zo hard mee deed

zo nu julie???



ahahhahahhaha ik zou idd ook echt vreemd kijken...

ik heb in de 2,5 jaar dat ik nu getrouwd ben nog niets vreemds kunnen ontdekken...denk dat dit komt omdat ze ook van dezelfde berg als ons vandaam komen dus doen we dezelfde dingen...

14-01-2008, 15:19



Te funny!! Ben nog niet getrouwd, maar kan me wel voorstellen dat dit soort dingen zouden gebeuren!

14-01-2008, 15:25
Toen trisinti daar een keer ging eten, zei zo van, mooie jongen is hij over de broertje van mijn man, ik zo jah, toen wij gingen eten dacht ze er meteen anders over...

14-01-2008, 15:28


Toen ik trouwde had ik mijn schoonouders nog niet gezien. Was wel even schrikken met het eten. Wij zijn heel netjes met het eten. Mijn schoonmoeder die boert soms als ze aan het eten is en dat doen ook een paar andere broers verschrikkelijk en mijn man maar lachen. Wat ik helemaal nooit vergeet is. Ze had pastilla gemaakt (twee stuks) Ze had er maar een opgediend aan de mannen en deze kregen wij (schoonzussen en Ik) zo opgediend. De resten. Ik heb dus niet gegeten, ik vond het zo smerig en heb daar ook iets van gezegd tegen mijn man. Mijn schoonzussen schaamden zich volgens mij ook wel een beetje, want die zijn wel heel modern en netjes bij het eten maar mijn schoonmoeder. Soms als we marmitta eten dan pak ze ineens het vlees op en gaat dat dan verdelen nou dan hoef ik niet meer.

14-01-2008, 15:28
Dat de kids hun ouders een kus op de hand geven. Ik ben gewend om de mensen met de gebruikelijke 4 kussen te groeten dus de eerste keer dat ik mijn schoonvader moest groeten (na mijn huwelijk) was het ook een kus op de hand en gooooood ik voelde me zo raar

14-01-2008, 15:31
leuke toppic ewa ja iedereen heeft zijn eigen gewoontes

14-01-2008, 15:32

Citaat door Sousia87:
Toen ik trouwde had ik mijn schoonouders nog niet gezien. Was wel even schrikken met het eten. Wij zijn heel netjes met het eten. Mijn schoonmoeder die boert soms als ze aan het eten is en dat doen ook een paar andere broers verschrikkelijk en mijn man maar lachen. Wat ik helemaal nooit vergeet is. Ze had pastilla gemaakt (twee stuks) Ze had er maar een opgediend aan de mannen en deze kregen wij (schoonzussen en Ik) zo opgediend. De resten. Ik heb dus niet gegeten, ik vond het zo smerig en heb daar ook iets van gezegd tegen mijn man. Mijn schoonzussen schaamden zich volgens mij ook wel een beetje, want die zijn wel heel modern en netjes bij het eten maar mijn schoonmoeder. Soms als we marmitta eten dan pak ze ineens het vlees op en gaat dat dan verdelen nou dan hoef ik niet meer.





indd boeren doen ze ook, heel hard, schoonvader en zijn jongste zoon, meestal stop ik meteen met eten, krijg dan echt niks meer door mijn keelgat!! en die broertje die heeft het nu door na jaren, dus doet hij het expres nog harder en vaker naast mij

14-01-2008, 15:34
toen ik voor het eerst bij mijn schoonmama thuis was schrok ik van de bijbelteksten aan de muur

14-01-2008, 15:34
ooh mijn god....ihiihhi vlees verdelen...ahahahha

14-01-2008, 15:36

Citaat door sisi:
Dat de kids hun ouders een kus op de hand geven. Ik ben gewend om de mensen met de gebruikelijke 4 kussen te groeten dus de eerste keer dat ik mijn schoonvader moest groeten (na mijn huwelijk) was het ook een kus op de hand en gooooood ik voelde me zo raar



ja dat doen ze bij mij schoonfam ook maar ik doe het niet bij me schoonvader.. Doe het niet eens bij mijn eigen vader mij vader kus ik gewoon..
schoonvader geef ik gewoon een hand hoor..

14-01-2008, 15:36
Jaaa, verschrikkelijk. Gelukkig ben ik niet de enige dus.
Mijn moeder had ze een keer uitgenodigd, die keek gelijk op. Mijn moeder kan daar helemaal niet tegen, die moest bijna over haar nek.

Wat ze ook niet doet. Als ik bij het ontbijt bordjes leg voor je brood op te leggen schijft ze dat weg. Altijd een elende want ze maakt zo veel rommel dan. Als we op visite zijn bij iemand die we niet kennen, dan vraagt ze wel altijd hulp van moet ik dit nu zo pakken of niet. Maar als ze zich op haar gemak voelt nou stop dan maar watjes in je oren, want het gesmek , geslurp en geboer daar komt geen eind aan.

14-01-2008, 15:37



Citaat door Sousia87:
Jaaa, verschrikkelijk. Gelukkig ben ik niet de enige dus.
Mijn moeder had ze een keer uitgenodigd, die keek gelijk op. Mijn moeder kan daar helemaal niet tegen, die moest bijna over haar nek.

Wat ze ook niet doet. Als ik bij het ontbijt bordjes leg voor je brood op te leggen schijft ze dat weg. Altijd een elende want ze maakt zo veel rommel dan. Als we op visite zijn bij iemand die we niet kennen, dan vraagt ze wel altijd hulp van moet ik dit nu zo pakken of niet. Maar als ze zich op haar gemak voelt nou stop dan maar watjes in je oren, want het gesmek , geslurp en geboer daar komt geen eind aan.




whahhahahaha ik lach me rot.....

14-01-2008, 15:40
echt asso vind dat boeren en smakken je wel manieren hebben hoor tydens het eten

14-01-2008, 15:43
Ik ben ook echt erg om dit eigenlijk hier te vertellen, want voor de rest is ze een schat van een mens

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61