Bekijk volle/desktop versie : Wie mijn kan helpen, dank jullie wel.



14-01-2008, 12:41
Salaam alaikoem lieve broeders en zusters,

Ik ben een meid van 15 jaar, bijna 16. En mijn vader, Allah I Rahmoe, is nu anderhalfjaar geleden overleden. Ik heb echt heel erg veel verdriet, ik mis hem zo erg. Op school hou ik me altijd in, thuis ook, maar zodra ik op mijn kamer ben komen de tranen.

Ik bid altijd voor hem, ik doe heel veel dua's. Elke avond lees ik voor 'm en hoop ik dat 't goed komt. Ik doe er alles aan om hem blij te maken.

Maar, ik heb een probleem. Sinds ik naar zijn graf ben geweest, voel ik me elke keer meer verdrietiger dan eerst. Bij elke "pappa-ding" komen de tranen. Mensen hebben me aangeraden veel dua's te doen en zoals je hebt gelezen hier boven doe ik dat ook. Ik bid voor hem en van alles. Alhamdoelilah. Ik heb het wel geaccepteerd, alles is van Allah swt, ik vertrouw er 100 % op.

Maar dus is nu mijn vraag, wat kan ik er allemaal aan doen? Alvast heel erg bedankt. Moge Allah swt jullie belonen met al het goede. En jullie helpen in goede, maar ook mindere tijden.

14-01-2008, 13:10


Insha'Allah lieve zuster, Alhamdoelilah. Dankjewel! En trouwens, ik kom niet uit Gouda!

14-01-2008, 13:23
salam wa alaikoem beste oughtie

ik weet hoe jij je voelt ik heb namelijk ook mijn vader verloren
maar tot allah behoren wij en tot hem keren wij terug..
wat ik tegen je kan zeggen is dat je vertrouwen moet hebben in allah en insha'allah komt alles goed.
als je je verdrietig begint te voelen dan moet je ayat el kursi reciteren en dan zal het insha'allah goed komen

salam alaikoem

ps. je kan me altijd pm'en

14-01-2008, 13:29
salaam meskiena.. maar hoe zit het eigelijk met verdriet met tranen doen we hun eigelijk nog meer pijn.. het komt als vuur daarmee irriteren we onze geliefde.. als ik het verkeerd heb wil ik graag wel weten hoe het zit. thallah

15-01-2008, 10:30


Ik wil jullie echt heel erg bedanken, het doet me goed het allemaal te lezen. Allah I Rahmoe, meiden. Moge Allah swt hen een plekje geven in de paradijs.

15-01-2008, 12:21

Citaat door Ranya19:
salaam meskiena.. maar hoe zit het eigelijk met verdriet met tranen doen we hun eigelijk nog meer pijn.. het komt als vuur daarmee irriteren we onze geliefde.. als ik het verkeerd heb wil ik graag wel weten hoe het zit. thallah



Ja hoe zit dat, dat had ik ook gehoord.

15-01-2008, 12:54
salaam lieve zuster,

allah irahmou, vind het echt erg voor je ik wens je heel veels sbar toe en moge allah jou helpen met het verminderen van jouw verdriet insha allah...

khadija

16-01-2008, 11:23
Insha'Allah, dankjulliewel!

16-01-2008, 12:50

Citaat door Tawheed_lover:
Soubhana'Allah ik zie echt raare reacties van u broeder bent u nou een moslim ofwat ?

Assallaamoe'ailkoem.


Hij heeft uitspraken gedaan die hem buiten de Islaam hebben doen treden en hij is alleen overtuigd van de Quraan alleen.

16-01-2008, 13:59

Citaat door Tawayaresh:
Salaam alaikoem lieve broeders en zusters,

Ik ben een meid van 15 jaar, bijna 16. En mijn vader, Allah I Rahmoe, is nu anderhalfjaar geleden overleden. Ik heb echt heel erg veel verdriet, ik mis hem zo erg. Op school hou ik me altijd in, thuis ook, maar zodra ik op mijn kamer ben komen de tranen.

Ik bid altijd voor hem, ik doe heel veel dua's. Elke avond lees ik voor 'm en hoop ik dat 't goed komt. Ik doe er alles aan om hem blij te maken.

Maar, ik heb een probleem. Sinds ik naar zijn graf ben geweest, voel ik me elke keer meer verdrietiger dan eerst. Bij elke "pappa-ding" komen de tranen. Mensen hebben me aangeraden veel dua's te doen en zoals je hebt gelezen hier boven doe ik dat ook. Ik bid voor hem en van alles. Alhamdoelilah. Ik heb het wel geaccepteerd, alles is van Allah swt, ik vertrouw er 100 % op.

Maar dus is nu mijn vraag, wat kan ik er allemaal aan doen? Alvast heel erg bedankt. Moge Allah swt jullie belonen met al het goede. En jullie helpen in goede, maar ook mindere tijden.


Ik raad je aan een boek genaamd ‘Wees niet bedroefd’ van Dr.A. Al-Qarni te lezen. Insha'Allah kan dit je ondersteunen in deze moeilijke tijden.