Bekijk volle/desktop versie : RACISTEN!!--> Nieuw Politiek Collectief - Suikerfeest en sinterklaas



19-11-2003, 10:09
Klik op onderstaande link en zie hoe Nederlanders over Islamitische feestdagen denken!!



http://www.nieuwpolitiekcollectief.nl/npc/testdir/topic.asp?TOPIC_ID=587

19-11-2003, 10:12


En je maakt nog reclame voor ze ook...

19-11-2003, 10:20
Je kunt beter stellen dat "een aantal" Nederlanders (en dus lang niet alle Nederlanders) zo over Islamitische feestdagen denken.

Net zoals er een "aantal jonge Marokkanen" (en dus lang niet alle jonge Marokkanen) crimineel zijn.

19-11-2003, 10:26
Tsja... Als je dat aantal voldoende vind om Islamitische feestdagen af te schaffen, kunnen we met de rest ook wel ophouden. Er zijn zat mensen met een Nederlands paspoort die kerst, sinterklaas en koninginnedag op willen doeken hoor! Neem dan gelijk pinksteren pasen hemelvaart en andere flauwekul ook mee. Doet de economie geen goed namelijk, al die vrije dagen!

19-11-2003, 10:56



Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Het word hoog tijd dat scholen eens lekker met de kids om de tafel gaan zitten en de verschillende feesten op een leuke manier uitleggen...

Zo breng je de verschillende culturen en geloven dichter tot elkaar..

Het vrij zijn van kinderen met een ander geloof op hun feestdagen is wel iets wat een beetje twijvelachtig is.
Er zijn al zoveel vrije dagen, je moet oppassen dat kinderen geen lesuren tekort gaan krijgen waardoor ze een achterstand oplopen.
Er leven natuurlijk niet alleen moslims en christenen in nederland, andere geloven hebben weer andere feestdagen en zo worden het wel erg veel vrije dagen, word het een rommeltje, je kan natuurlijk niet zeggen die ene feestdag mag wel, maar die van een ander niet(buiten de normale vrije dagen om).

Ook het de ene groep wel vrij, de andere niet ben ik het niet mee eens, of allen vrij, of geen een.
Hier kan je weer juist heel leuk een item van maken op school, maak er bv een suikerfeest dag van op school(half dagje ofzo, alleen de ochtend) waarin de gebruiken worden behandeld op een leuke speelse manier.
Zo krijgen kinderen die geen moslim zijn een leuk positief beeld mee van de islam, een goede grond om dichter tot elkaar te komen.

Dit word ook vaak gedaan met kerts en sinterklaas enzo, dus waarom ook niet met de feestdagen uit de islam, of andere feestdagen van kinderen die op school zitten?
En hoe zit het nou met kinderen die ouders hebben die geen zin hebben om hun kind te belasten met zoiets onzinnigs als godsdienst.

Misschien kunnen we 1 maart uitroepen als de Nationale Kafirsdag. Dan mag iedereen doen wat god verboden heeft.

19-11-2003, 11:12

Citaat:
Origineel gepost door Abracadaver
Viel die niet al jaren op 30 April ???


Is wel zo, maar in vergelijking met onze gelovige vrienden hebben we wel heel erg weinig "eigen" feestdagen.

Hoewel: als je niet gelooft, kun je zelf kiezen wanneer je wil feesten.............

19-11-2003, 11:21

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Wat een nonses, wat kan het nu voor kwaad om geloven op een speelse en leuke manier te leren kennen, je krijgt ermee te maken in de wereld, dus is het relavant voor school...

Ben jij er dan zoveel slechter van geworden dat sinterklaas/kerst/pasen enzo uitgelegd en gevierd werd op school, welnee, als kind vond je dat helemaal te gek.
Dat was altijd feest op school, of je er nu in geloofde of niet, gewoon erg leuk voor de kids en leerzaam.

Ouders die zo denken zijn dom, kortzichtig, dat is je kop in het zand steken, het is er nu eenmaal, laat ze er dan ook mee kennismaken.

Als ouders die niet geloven hun kinderen weghouden bij alles wat naar geloof riekt zijn ze net zo doctrinerend bezig als ouders die wel geloven en hun kind dat opdringen/opleggen.

Je behoort je kind een brede basis mee te geven zodat hij later zelf een goede keuze voor zichzelf kan maken wat hij wel en niet ok vind, dat doe je niet door je kind weg te houden bij vanalles.
Dus als ik het goed begrijp dan vertellen gelovige ouders aan hun kinderen dat er ook mensen zijn die niet geloven en dat ook deze mensen waardevol zijn en niet gestraft zullen worden......

Een kind kan het weinig schelen wat het idee achter zo'n feest is: het verwacht gewoon een kadootje.

Jij hebt een ideaal-beeld dat niet te verwezenlijken is zolang anderen zichzelf zien als superieur.

19-11-2003, 11:36

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Ik hou me wat minder vast als jij aan hoe andere doen, ik kijk liever naar mezelf...
Wat andere doen heb ik geen bal mee te maken, ik kan alleen aan mezelf werken.

En tot elkaar komen begint met begrip krijgen voor elkaars gewoonte's...
Dan zijn we het met elkaar eens: ik doe ook gewoon wat ik wil.

En het is trouwens een illusie om te denken dat moslims jou zien als hun gelijke. En dat is ook niet wat ze aan hun kinderen uitleggen.

19-11-2003, 11:42

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
En daarvoor is school ideaal...
Daarom ben ik tegen Islamitische scholen. Ze kweken weer een generatie die niet in staat is om met anderen samen te leven.

19-11-2003, 12:41

Citaat:
Origineel gepost door kadiayad
Klik op onderstaande link en zie hoe Nederlanders over Islamitische feestdagen denken!!



http://www.nieuwpolitiekcollectief.nl/npc/testdir/topic.asp?TOPIC_ID=587
Nou, ik vind jouw toon heel vervelend. Alleen, ik ben wel Nederlander maar permiteer me de luxe mijn eigen ideeen en meningen te hebben. Ik vind het goed dat moslims reli-dagen hebben, 't zou vreemd zijn als een geloof die niet had.

Ik hoef die link niet te openen omdat ik al vermoed wat daar allemaal staat. Als je vooroordelen wilt zoeken zul je ze overal vinden.

Overigens is het in Nederland een recht iets te vinden van islamitische feestdagen. De oproep om die te verbieden valt onder discriminatie.

Ik ben er ook voor dat er misschien een mooie islamfeestdag een officiele feestdag wordt. Maar dan geldt natuurlijk ook voor onze joodse en hindoegelovigen.

"Islam", "islamitisch" schrijven we in het Nederlands met een kleine letter, net als "christendom". "Nederlanders" inderdaad met een hoofdletter, net als "Tunesiers".

Scottie.

19-11-2003, 13:54

Citaat:
Origineel gepost door Jupiter
Dus als ik het goed begrijp dan vertellen gelovige ouders aan hun kinderen dat er ook mensen zijn die niet geloven en dat ook deze mensen waardevol zijn en niet gestraft zullen worden......
Ja, inderdaad geloven en je kinderen leren dat het de enige waarheid is, dat is niet hetzelfde als tegen je kinderen zeggen dat de anderen dus minder zijn omdat ze niet geloven. Ieder mens is waardevol.

Ik geloof er inderdaad in dat wanneer je niet wilt leven tot eer van God, dat je dan na dit leven niet naar de hemel gaat. En dat vind ik heel erg. Dat is de reden dat christenen evangeliseren. Je mag van mij geloven wat je wilt, maar het benauwd me als ik eraan denk dat er dan zoveel verloren gaan. Ik begrijp ook niet alles. Maar ik heb wel gezien dat er niets mooiers is dan te leven tot eer van God. In dit leven geeft het heel veel steun en kracht en na dit leven geeft dat het eeuwige leven bij God. Dat vind ik zelf heel moeilijk om ieder z'n eigen mening te laten, maar tegelijk zou ik zoveel willen vertellen. Maar ja die balans te vinden is mijn probleem.

Wat ik wil zeggen is dat het absoluut niet zo is dat we denken dat we beter zijn. Vaak juist veel slechter. Want als een christen niet doet wat hij gelooft, dan is dat veel erger dan dat een niet christen hetzelfde doet terwijl hij er geen kwaad in ziet. En de bijbel is er niet alleen voor christenen maar voor iedereen. God wil de Helper, Redder, Vader, enz. zijn van iedereen.

19-11-2003, 14:04

Citaat:
Origineel gepost door Perez
Ja, inderdaad geloven en je kinderen leren dat het de enige waarheid is, dat is niet hetzelfde als tegen je kinderen zeggen dat de anderen dus minder zijn omdat ze niet geloven. Ieder mens is waardevol.

Ik geloof er inderdaad in dat wanneer je niet wilt leven tot eer van God, dat je dan na dit leven niet naar de hemel gaat. En dat vind ik heel erg. Dat is de reden dat christenen evangeliseren. Je mag van mij geloven wat je wilt, maar het benauwd me als ik eraan denk dat er dan zoveel verloren gaan. Ik begrijp ook niet alles. Maar ik heb wel gezien dat er niets mooiers is dan te leven tot eer van God. In dit leven geeft het heel veel steun en kracht en na dit leven geeft dat het eeuwige leven bij God. Dat vind ik zelf heel moeilijk om ieder z'n eigen mening te laten, maar tegelijk zou ik zoveel willen vertellen. Maar ja die balans te vinden is mijn probleem.

Wat ik wil zeggen is dat het absoluut niet zo is dat we denken dat we beter zijn. Vaak juist veel slechter. Want als een christen niet doet wat hij gelooft, dan is dat veel erger dan dat een niet christen hetzelfde doet terwijl hij er geen kwaad in ziet. En de bijbel is er niet alleen voor christenen maar voor iedereen. God wil de Helper, Redder, Vader, enz. zijn van iedereen.
Ik begrijp wel dat de meeste gelovigen toch wel een gevoel hebben van "wij weten het allemaal beter en je zult zien dat we gelijk hebben".

Geloof is heel makkelijk: of je gelooft het of je gelooft het niet.
En ik zie niet in waarom je god zou moeten vereren die dat helemaal niet nodig heeft. Hij heeft toch alles geschapen. dus ook degenen die hem niet vereren.

19-11-2003, 21:03


Citaat van Jupiter: Ik begrijp wel dat de meeste gelovigen toch wel een gevoel hebben van "wij weten het allemaal beter en je zult zien dat we gelijk hebben".

En denk jij dan niet dat jij het beter weet dan al die gelovigen?? Iedereen denkt dat zijn mening de juiste is, want daarom heeft hij die mening. Dus denkt iedereen het beter te weten dan de ander.