Bekijk volle/desktop versie : Is de Profeet vzmh nog steeds levend ?



Pagina's : [1] 2

12-01-2008, 20:25
Asalaamoe alaikoem.

zou meer omtrent dit onderwerp willen weten.

12-01-2008, 20:36



Citaat door Muslimoen:
Asalaamoe alaikoem.

zou meer omtrent dit onderwerp willen weten.


wa alaikoem selaam wa rahmatu allaahi,

Ik heb ook ooit dingen daarover gehoord.. had wel een soort van bewijs.. maar in het engels.. Moet even zoeken dan..<

12-01-2008, 20:41
Uhhmm ik kan bewijs niet meer vinden.. Sorry

je moet uitkijken op google.. want je krijgt dan alleen maar soefie sites.. gair

12-01-2008, 20:41

Citaat door oeght_fie_dien:
wa alaikoem selaam wa rahmatu allaahi,

Ik heb ook ooit dingen daarover gehoord.. had wel een soort van bewijs.. maar in het engels.. Moet even zoeken dan..<


Ja hoor veel dingen die zeggen dat hij nooit levend kan zijn, en andere kant hoor ik weer mensen die deze mensen vervloeken die dit zeggen, wil duidelijkheid hierover.

12-01-2008, 20:42


over welke profeet gaat het eigenlijk?

12-01-2008, 20:45
uhhmm het gaat meer over de awliyaa Allaah..

En kreeg het pas te horen.. Ik heb daar nooit aan gedacht.. totdat er iemand tegen me zei dat dat wel zo is mja heb nooit bronnen gezien.. EN wil het ook graag weten.. gair

12-01-2008, 20:49

Citaat door Naz_iha:
'Isa 'alayhi wassalaam of Mohammed Sala Allahu 'alayhi wassalaam?


Nee, vanuit de sufistische kant dat velen miljoenen beslaat over turkije tot china. worden ook veel bronnen aangehaald die dit bewerkstelligen, en vanuit de andere kant zijn er ook weer beweringen richting de 'selefia' etc die dit ontkennen dat de Profeet vzmh nog levend is. graag zou ik hier meer over willen weten heb wel eerder zulke teksten langs zien komen.

Citaat door oeght_fie_dien:
uhhmm het gaat meer over de awliyaa Allaah..

En kreeg het pas te horen.. Ik heb daar nooit aan gedacht.. totdat er iemand tegen me zei dat dat wel zo is mja heb nooit bronnen gezien.. EN wil het ook graag weten.. gair


Ja, klopt net zoals met tasbeeh, als je vraagt geef bronnen komen ze met geleerde ibn taymiyyah zei dit en dat, ja het kan wel dat hij dat vond en zijn mening, maar ik wil hadith niet zijn mening ik wil bronnen uit koran en hadith niet zijn mening.

12-01-2008, 20:51

Citaat door m0slima_18:
over welke profeet gaat het eigenlijk?


Mohammed Sala Allahu 'alayhi wassalaam

12-01-2008, 20:51

Citaat door Muslimoen:
Nee, vanuit de sufistische kant dat velen miljoenen beslaat over turkije tot china. worden ook veel bronnen aangehaald die dit bewerkstelligen, en vanuit de andere kant zijn er ook weer beweringen richting de 'selefia' etc die dit ontkennen dat de Profeet vzmh nog levend is. graag zou ik hier meer over willen weten heb wel eerder zulke teksten langs zien komen.


Ja, klopt net zoals met tasbeeh, als je vraagt geef bronnen komen ze met geleerde ibn taymiyyah zei dit en dat, ja het kan wel dat hij dat vond en zijn mening, maar ik wil hadith niet zijn mening ik wil bronnen uit koran en hadith niet zijn mening.


Waarom niet zijn mening.. Het is eeen hele groe geleerde?? De geleerden gebruiken ook slechts bewijzen uit ahadieth.. Ze praten niet zomaar..?? hihi

12-01-2008, 20:55

Citaat door Naz_iha:
Ja, maar op welke profeet doel jij dan? Als je op de profeet Mohammed Sala Allahu 'Alayhi wassalaam doelt, tijdens zijn afscheidspreek werd er duidelijk verteld dat hij dood is gegaan, vrede zij met hem.

'Isa 'Alayhi wassalaam is een ander verhaal..



Uhú.

12-01-2008, 20:55

Citaat door Naz_iha:
Ja, maar op welke profeet doel jij dan? Als je op de profeet Mohammed Sala Allahu 'Alayhi wassalaam doelt, tijdens zijn afscheidspreek werd er duidelijk verteld dat hij dood is gegaan, vrede zij met hem.

'Isa 'Alayhi wassalaam is een ander verhaal..


Ja toch wacht ik op de sunni.nl aanhangers die zullen vast hun teksten klaar hebben, zo simpel is het niet.

van Isa as. weet ik het alhmd

Citaat door oeght_fie_dien:
Waarom niet zijn mening.. Het is eeen hele groe geleerde?? De geleerden gebruiken ook slechts bewijzen uit ahadieth.. Ze praten niet zomaar..?? hihi


Er zijn genoeg grote geleerde, die het toestaan en hun bewijs hebben, ? moeten we die dan ook nie volgen, je behoort niet blindelings geleerden te volgen, maar datgene te volgen wat de Profeet vzmh heeft gedaan gezegd of toegelaten. of wat er in de koran vermeld staat. Als ze beweren tasbeeh is een bidah '? geef mij dan een bewijs uit de koran en de soennah, en nie de mening van een geleerde van wat hij vindt., dan wil ik zijn bewijs zien hoe hij op dat standpunt komt met onderbouwing van hadith of koran snappie : o

12-01-2008, 20:59

Citaat door Muslimoen:
Ja toch wacht ik op de sunni.nl aanhangers die zullen vast hun teksten klaar hebben, zo simpel is het niet.

van Isa as. weet ik het alhmd


Er zijn genoeg grote geleerde, die het toestaan en hun bewijs hebben, ? moeten we die dan ook nie volgen, je behoort niet blindelings geleerden te volgen, maar datgene te volgen wat de Profeet vzmh heeft gedaan gezegd of toegelaten. of wat er in de koran vermeld staat. Als ze beweren tasbeeh is een bidah '? geef mij dan een bewijs uit de koran en de soennah, en nie de mening van een geleerde van wat hij vindt., dan wil ik zijn bewijs zien hoe hij op dat standpunt komt met onderbouwing van hadith of koran snappie : o


Oo Yupszz ik begrijp je helemaall...

heb wel dingen gevonden maare ik weet niet echt hoe en wat..
En mn oom zegt net: Dat we deze vraag aan iemand moeten vragen met 3ilm [kennis].. Ennuh iets met dat ze geen rogh hebben [ziel].. Allaah oe a3lem...

12-01-2008, 21:02


Is het raar dat ik nu zo denk?

12-01-2008, 21:06

Citaat door Muslimoen:
Asalaamoe alaikoem.

zou meer omtrent dit onderwerp willen weten.

Bismillah arahmeen araheem

ja de profeet Mohamed saaw is gestorven en toch leeft hij nog steeds
namelijk hij leeft in elke hart van een moslim alvast in de mijne ameen

12-01-2008, 21:08

Citaat door bismIllah1975:
Bismillah arahmeen araheem

ja de profeet Mohamed saaw is gestorven en toch leeft hij nog steeds
namelijk hij leeft in elke hart van een moslim alvast in de mijne ameen


Masha'Allaah HEEL goed gezegd zuster..

Pagina's : [1] 2