Bekijk volle/desktop versie : Belangrijk: Psychologie of criminologie



12-01-2008, 12:39
Wie van jullie studeert een van deze twee opleidingen.
Ik ben me nu aan het orienteren, alleen kom ik er niet helemaal uit. Het is toch moeilijker dan ik dacht. Degene die de opleiding momenteel volgen, zouden jullie mij het en en ander kunnen vertellen/toelichten over de opleiding. Graag wil ik weten elke vakken je krijgt en of het haalbaar is, mits je natuurlijk je best er voor doet.
Vriendelijk bedankt

12-01-2008, 13:38



Citaat door BerberLayD:
Psychologie:

Bachelor:

1e jaar:
Drie x Academische Vaardigheden
Vier bio/medisch/klinische vakken
Vier sociologisch/antropol. vakken
Twee statistische vakken (2sem)
Een inleiding v/d geschiedenis
Ontwikkelingsleer/kinderpsychol.


Moet ik verder gaan?



Graag ga door, Ik wil zoveel mogelijk inzicht hebben wat betreft de opleiding.
Volg je de opleiding zelf ook.
Ik heb gehoord dat je ook wiskunde/statistiek krijgt, klopt dat?

12-01-2008, 23:48
Kom op lieve mensen.

Ik heb jullie hulp hard nodig

13-01-2008, 11:28
Misschien kun je eens zoeken op "studiegids criminologie" en "studiegids psychologie" dan vindt je eventueel studiegidsen waar je veel informatie over de precieze vakken in kunt vinden, kan erg handig zijn bij je orientatie. Ligt er natuurlijk alleen wel aan waar je graag wilt studeren want niet van elke universiteit zijn de studiegidsen te raadplegen..
Zie de links hieronder bijvoorbeeld:

http://www.law.leidenuniv.nl/general/img/Studiegids%20criminologie%202007-2008%20(130807)_tcm11-34893.pdf

http://www.uu.nl/uupublish/defaculteit/organisatie/diensten/onderwijsenstude/studiegidsen/bapsy/40384main.html

(Deze laatste link, kun je kijken bij het dikgedrukte inhoud en opbouw voor info over opbouw van studie en vakkeninformatie)

En wat ik weet van universiteit utrecht is dat je daar naast je studie psychologie altijd nog een minor criminologie (4 vakken zijn dat) kunt doen waarmee je alsnog in de master criminologie kunt instromen.

Nou succes met je orientatie en keuze!

13-01-2008, 15:05


Psychologie opleiding heb ik afgerond en voor criminologie heb ik me ooit ingeschreven maar ik kwam niet verder dan een paar colleges. Mijn voorkeur ligt dus duidelijk bij psychologie. Nadeel van psychologie is dat het een populair studie is met momenteel weinig toekomstperspectieven. Pas afgestudeerden komen nauwelijks aan werk. Psychologen bieden zich nu gratis aan om maar die befaamde werkervaring op hun c.v te kunnen zetten.

13-01-2008, 19:26
Criminologie, en dan een minor politicologie. Mooie combi. Psychologie is interessant maar zoals eerder genoemd weinig toekomstperspectief. Daarnaast kun je met criminologie praktisch gezien sneller in maatschappelijk belang handelen terwijl een psycholoog nog steeds gezien wordt als `dokter voor de gekken` Maar het hangt natuurlijk van jouw voorkeur af: wat verwacht je te kunnen doen na het afronden van je studie? Hoe dan ook succes!