Bekijk volle/desktop versie : De doctrine van de Drie-eenheid is vals



Pagina's : [1] 2 3 4

18-11-2003, 21:49
De doctrine van de Drie-eenheid is vals

De Drie-eenheidsdoctrine wordt tegenwoordig algemeen geaccepteerd door alle Christelijke sekten, elke versie met zijn eigen subtiliteiten. De doctrine van de Drie-eenheid is gebaseerd op de geloofsleer die werd aangenomen door het Concilie van Nicea, meer dat 300 jaar na Christus. Er bestaan Unitarische kerken die de Drie-eenheid verwerpen. Zij halen, zonder uitzondering, de Bijbel aan als basis voor deze verwerping. Hier volgen een passage uit de geloofsleer, geproduceerd door het Concilie van Nicea en vervolgens een aantal duidelijke bewijzen aangehaald door Unitariërs dat de doctrine vals is:

"Een ieder die wenst gered te worden moet, boven alles, het Katholieke geloof aanhangen, want indien iemand dit geloof niet compleet en volledig aanhangt zal hij zonder twijfel voor altijd verloren zijn. Dit is wat het Katholieke geloof leert: wij aanbidden één God in de Drie-eenheid en de Drie-eenheid in eenheid. Wij maken onderscheid tussen de afzonderlijke personen, maar scheiden de substantie niet. Want de Vader is een afzonderlijke persoon; de Zoon is een afzonderlijke persoon; en de Heilige Geest is een afzonderlijke persoon. Toch bezitten de Vader, de Zoon en de Geest dezelfde goddelijkheid, gelijke heerlijkheid, en gezamenlijke majesteit in de eeuwigheid. Wat de vader is, is de Zoon, is de Heilige Geest. De Vader is niet geschapen, de Zoon is niet geschapen, en de Heilige Geest is niet geschapen. De Vader is grenzeloos, de Zoon is grenzeloos, en de Heilige Geest is grenzeloos. De Vader is eeuwig, de Zoon is eeuwig, en de Heilige Geest is eeuwig. Desondanks, zijn er niet drie eeuwige wezens, maar een eeuwig wezen. Er zijn dus niet drie niet- geschapen wezens, noch drie grenzeloze wezens, maar één ongeschapen wezen en één grenzeloos wezen. Op dezelfde wijze is de Vader almachtig, de Zoon almachtig, en de Heilige Geest almachtig. Toch zijn er niet drie almachtige wezens, maar één almachtig wezen. Zo is dus de Vader God, is de Zoon God, en is de Heilige Geest God. Maar er zijn niet drie goden, maar slechts éé n God. De Vader is Heer, de Zoon is Heer, en de Heilige Geest is Heer. Er zijn niet drie heren, maar één Heer. Volgens de Christelijke waarheid, moeten wij belijden dat elk van de personen individueel gezien God is; en volgens het Christelijke geloof is het ons verboden te zeggen dat er twee goden of heren zijn….Maar de volledige drie personen zijn samen eeuwig en gelijkwaardig aan elkaar… Wij aanbidden dus, zoals wij hebben gezegd, volledige eenheid in de Drie-eenheid en de Drie-eenheid in eenheid. Dit is dus wat hij die wenst gered te worden moet geloven over de Drie-eenheid…Dit is het Katholieke geloof. Iedereen moet dit geloven, stellig en standvastig; anders kan hij niet gered worden. Amen."

Een simpel argument werd door Arius gepresenteerd: Jezus kan niet gelijk zijn aan God want Jezus zegt "…de Vader is meer dan Ik" Johannes 14:28

18-11-2003, 23:05


Nee dat is geen a rgument wat je nu zegt is bullshit.
Onderbouw je verhaal net als mij met me eerste verhaal.

18-11-2003, 23:21
Sterker, er bestaat geen enkel bewijs voor het bestaan van één god.

19-11-2003, 07:48
Met jou valt gewoon niet te discussieren haha.

19-11-2003, 07:53


Heb je trouwens het stuk wel goed gelezen haha.
Je begint wel achter je oor te krabben volgens mij.

Zoek het maar na: Een simpel argument werd door Arius gepresenteerd: Jezus kan niet gelijk zijn aan God want Jezus zegt "…de Vader is meer dan Ik" Johannes 14:28

En dan zegt het Christendom de 3 eenheid is gelijk.
Waar gaat dit heen?? Haha.

Dit zijn echt interne Contradicties van de bijbel.
Met andere woorden spreekt mekaar tegen!

Maar ja dat soort dingen krijg je als je gaat Sjoemelen met Gods Woord!

19-11-2003, 09:11

Citaat:
Origineel gepost door MrMaRouaN
Heb je trouwens het stuk wel goed gelezen haha.
Je begint wel achter je oor te krabben volgens mij.

Zoek het maar na: Een simpel argument werd door Arius gepresenteerd: Jezus kan niet gelijk zijn aan God want Jezus zegt "…de Vader is meer dan Ik" Johannes 14:28

En dan zegt het Christendom de 3 eenheid is gelijk.
Waar gaat dit heen?? Haha.

Dit zijn echt interne Contradicties van de bijbel.
Met andere woorden spreekt mekaar tegen!

Maar ja dat soort dingen krijg je als je gaat Sjoemelen met Gods Woord!
Interne contradicties???? het geloof is altijd een contradictie. Slechts degenen die bereid zijn hun gezond verstand op zij te zetten om slaafs regeltjes te volgen die eeuwen geleden in een woestijn zijn bedacht, komen in aanmerking om een ware gelovige genoemd te worden.

19-11-2003, 09:21

Citaat:
Origineel gepost door Jupiter
Interne contradicties???? het geloof is altijd een contradictie. Slechts degenen die bereid zijn hun gezond verstand op zij te zetten om slaafs regeltjes te volgen die eeuwen geleden in een woestijn zijn bedacht, komen in aanmerking om een ware gelovige genoemd te worden.
???

Slaafregeltjes??
Ik ken geen slavernij in de islam.


het geloof is altijd een contradictie. Slechts degenen die bereid zijn hun gezond verstand op zij te zetten om slaafs regeltjes te volgen die eeuwen geleden in een woestijn zijn bedacht, komen in aanmerking om een ware gelovige genoemd te worden. [/B][/QUOTE]???

Het geloof is een interne contradictie vind jij!!

Oja hoor Jupiter is de enige met een gezond verstand.
Ik geloof dat ik hier op aarde ben gezet om iets van me leven te maken en God iedere dag 5x te aanbidden. En hem te danken voor alles wat hij me heeft gegeven.

Maar mensen zoals jij leven als Geiten vind ik.
Jullie weten niks anders dan alleen maar gras eten en voor de rest niks.

19-11-2003, 09:27

Citaat:
Origineel gepost door MrMaRouaN
???




Oja hoor Jupiter is de enige met een gezond verstand.
Ik geloof dat ik hier op aarde ben gezet om iets van me leven te maken en God iedere dag 5x te aanbidden. En hem te danken voor alles wat hij me heeft gegeven.

Maar mensen zoals jij leven als Geiten vind ik.
Jullie weten niks anders dan alleen maar gras eten en voor de rest niks.
Ik ben niet de enige met gezond verstand. Er zijn er nog meer.

Als ik nou geen zin heb om te bidden en god te verheerlijken?? Dat doen al zoveel mensen. Eentje minder zal niet eens opvallen.

Hoe weet jij nou hoe ik leef??? Als ware moslim oordeel jij wel heel snel over mij. Ik ben benieuwd wat Allah ervan zal vinden.

19-11-2003, 09:28
Ik geef mijn mening over hetgene wat jij schrijft.


Wa Salammmmm

19-11-2003, 10:05

Citaat:
Origineel gepost door MrMaRouaN
Ik geef mijn mening over hetgene wat jij schrijft.


Wa Salammmmm
Elke mening is een oordeel. Dus als moslim mag je eigenlijk anderen niet belachelijk maken. Ook niet als ze jou belachelijk maken.

19-11-2003, 10:36
Leve de democratie en democratie is toegestaan in de islam Jupiter!!

Ik ben niet de perfecte moslim vriend.
Dus geloof mij nou als je mij belachelijk maakt dan sla ik net zo hard terug!

19-11-2003, 10:45

Citaat:
Origineel gepost door MrMaRouaN
Leve de democratie en democratie is toegestaan in de islam Jupiter!!

Ik ben niet de perfecte moslim vriend.
Dus geloof mij nou als je mij belachelijk maakt dan sla ik net zo hard terug!
Dat is dan vreemd: democratie in de islam. Volgens mij staat daar alles al vast en valt er weinig te bespreken. En bedoel je met democratie dan ook kritiek? Ook als iets in de koran staat?
Volgens mij bedoel je met democratie: je mag wel praten zolang het niet te gek wordt.

19-11-2003, 10:50


Snoeihard.

Is er niemand die de oppergod Thor aanbidt?

19-11-2003, 10:52
Hey hallo MrMaRouan,

Prima dat je kritiek hebt, maar bedenk wel dat christenen jouw kritiek wel kennen. Ik vraag mij af of jij wel werkelijk geïnteresseerd ben in wat een christen gelooft. Ik denk het niet, want je hebt alleen kritiek en stelt geen vragen.

Misschien iets meer openheid?

19-11-2003, 10:55

Citaat:
Origineel gepost door MrMaRouaN
[color=red]Leve de democratie en democratie is toegestaan in de islam[color] Jupiter!!

Ik ben niet de perfecte moslim vriend.
Dus geloof mij nou als je mij belachelijk maakt dan sla ik net zo hard terug!
Democratie toegestaan in de islam?

Daar heeft je moslimbroeder Aselhiej in een andere post toch wel een andere mening over getuige de tekst die je onder de onderstaande link vind.

http://www.expliciet.nl/exp12_13/de...tieke_leven.htm

Pagina's : [1] 2 3 4