Bekijk volle/desktop versie : Vraag naar verhalen



11-01-2008, 20:50
salam alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

om kort te zijn; ik ben op zoek naar verhalen (niet langer dan 1 A4-tje) over de gunsten van Allah die jullie meemaakten.
denk hierbij aan het verhaal dat laatst verteld werd in een topic (kan het niet meer vinden) over de zuster die eerst niet bad op het werk maar er uiteindelijk achterkwam dat haar werkgever moslim was.
ik ben dus op zoek naar dit soort verhalen, dat je in een moeilijke situatie je geloof voorrang gaf en Allah ta3ala je daarvoor beloond heeft.

ten tweede ben ik op zoek naar verhalen (niet langer dan 1 A4-tje) van bekeerde moslims over;
hoe hun omgeving reageerde op hun shahada en hoe de situatie nu is (en dus hoelang geleden je shahada hebt gedaan)

insha Allah alleen dit soort zaken in het topic en geen reactie's op de berichten zodat het overzichtelijk blijft

LET OP: geplaatste verhalen wil ik opnemen in een artikel over deze twee onderwerpen, dus wanneer je je verhaal post, geef je hiervoor automatisch toestemming. daarnaast kun je als je anoniem wil blijven je naam veranderen in een andere naam of jezelf gewoon "een zuster/broeder" noemen (dit eerste wel graag vermelden)

moge Allah ta3ala jullie rijkelijk belonen wa salam alaikum

PS: geen verzonnen verhalen dus, maar eerlijke waargebeurde verhalen