Bekijk volle/desktop versie : Weet Niet Zo Goed Wat Ik Moet Doen



Pagina's : [1] 2 3

09-01-2008, 16:42
Salam alaikom,

Afgelopen zaterdag is een jongen mijn hand komen vragen,
hij wil met mij trouwen maar hij wil dat niemand over mijn verleden te horen krijgt,hij wil dat ik er niet overpraat.
Ik ben een gescheiden vrouw ik heb zoiets:ik heb alles hallal gedaan als iemand erover vraagt kan ik toch wel antwoorden daar is toch niks mis mee.
Maar hij zegt dat ik mij moet gedragen als een meid die nooit getrouwd is geweest en hij wil er echt niks meer over horen.
ik twijfel nu echt of ik de stap wel moet nemen ik denk zelf dat hij er niet zo'n probleem van moet maken want het is de werkelijkheid.
maar telkens als ik erover wil praten met hem maken wij er ruzie over en wil hij er niks over horen.

ik heb salaat istighara ook al verricht.

Graag jullie reacties hierover.

alvast bedankt!

beslamma

09-01-2008, 16:45



Citaat door girl_30:
Salam alaikom,

Afgelopen zaterdag is een jongen mijn hand komen vragen,
hij wil met mij trouwen maar hij wil dat niemand over mijn verleden te horen krijgt,hij wil dat ik er niet overpraat.
Ik ben een gescheiden vrouw ik heb zoiets:ik heb alles hallal gedaan als iemand erover vraagt kan ik toch wel antwoorden daar is toch niks mis mee.
Maar hij zegt dat ik mij moet gedragen als een meid die nooit getrouwd is geweest en hij wil er echt niks meer over horen.
ik twijfel nu echt of ik de stap wel moet nemen ik denk zelf dat hij er niet zo'n probleem van moet maken want het is de werkelijkheid.
maar telkens als ik erover wil praten met hem maken wij er ruzie over en wil hij er niks over horen.

ik heb salaat istighara ook al verricht.

Graag jullie reacties hierover.








alvast bedankt!

beslamma


He meid,

Hij heeft gelijk! Hou op over je verleden en begin met hem opnieuw.

Laat je verleden met je ex rusten dat is klaar en afgelopen en als het goed is ben je er al over heen.

Kom op zeg je gaat je leven toch niet verkloten door je verleden met je ex??

09-01-2008, 16:56

Citaat door Moslimatun:
He meid,

Hij heeft gelijk! Hou op over je verleden en begin met hem opnieuw.

Laat je verleden met je ex rusten dat is klaar en afgelopen en als het goed is ben je er al over heen.

Kom op zeg je gaat je leven toch niet verkloten door je verleden met je ex??



salaam alaikom,

ik praat er niet over hij zit er zelf nog mee.
hij loopt telkens te discussiëren over waarom ben je getrouwd geweest en waarom ben je zolang gebleven enz.
ik wil het wel achter me laten maar hij haalt het zelf elke keer omhoog
en ik begrijp wel dat hij zegt dat als hij getrouwd is niks meer over wil horen maar als er iemand na vraagt moet ik dan antwoorden met neej ik ben nooit getrouwd geweest mensen voor liegen om iets wat allah swt heeft voorgeschreven?

09-01-2008, 16:59

Citaat door girl_30:
Salam alaikom,

Afgelopen zaterdag is een jongen mijn hand komen vragen,
hij wil met mij trouwen maar hij wil dat niemand over mijn verleden te horen krijgt,hij wil dat ik er niet overpraat.
Ik ben een gescheiden vrouw ik heb zoiets:ik heb alles hallal gedaan als iemand erover vraagt kan ik toch wel antwoorden daar is toch niks mis mee.
Maar hij zegt dat ik mij moet gedragen als een meid die nooit getrouwd is geweest en hij wil er echt niks meer over horen.
ik twijfel nu echt of ik de stap wel moet nemen ik denk zelf dat hij er niet zo'n probleem van moet maken want het is de werkelijkheid.
maar telkens als ik erover wil praten met hem maken wij er ruzie over en wil hij er niks over horen.

ik heb salaat istighara ook al verricht.

Graag jullie reacties hierover.

alvast bedankt!

beslamma


Salaam zuster,

Ik snap hem heel goed. Ik zou precies hetzelfde vragen als ik met een gescheiden vrouw zou trouwen. Vergeet je verleden en werk aan je toekomst met of zonder deze jongen. Als dat het alleen is wat je dwars zit? Ga ervoor, zuster.
Ghair InshaAllah.

09-01-2008, 17:03



Citaat door girl_30:
salaam alaikom,

ik praat er niet over hij zit er zelf nog mee.
hij loopt telkens te discussiëren over waarom ben je getrouwd geweest en waarom ben je zolang gebleven enz.
ik wil het wel achter me laten maar hij haalt het zelf elke keer omhoog
en ik begrijp wel dat hij zegt dat als hij getrouwd is niks meer over wil horen maar als er iemand na vraagt moet ik dan antwoorden met neej ik ben nooit getrouwd geweest mensen voor liegen om iets wat allah swt heeft voorgeschreven?


Als hij vraagt naar je ex is hij misschien onzeker.

Moehim praat nooit postief over je ex, en niet zeggen van oooo me ex kocht altijd ijsjes ofzo dat soort dingen.

Als je verloofde begint over je ex moet je hem de mond snoeren. Druk je vingers op zijn lippen zodat hij zevmond houd en vertel hem dat je nooit meer weer wat wil horen over je ex!

Zeg hem dat je je ex vergeten bent dat je dat hele huwelijk Bijna niet meer kan herinneren.

09-01-2008, 18:06

Citaat door Youssef_T:
Salaam zuster,

Ik snap hem heel goed. Ik zou precies hetzelfde vragen als ik met een gescheiden vrouw zou trouwen. Vergeet je verleden en werk aan je toekomst met of zonder deze jongen. Als dat het alleen is wat je dwars zit? Ga ervoor, zuster.
Ghair InshaAllah.


salaam alaikom broeder,

ik begrijp hem wel als hij het bij een keer laat maar hij blijft het herhalen en haalt mij daarmee omlaag net alsof ik het niet hallal heb gedaan hij scheldt mij dan uit.
en daarna heeft hij er weer spijt van en komt hij weer met sorry aan en zo gaat het telkens.
ik begrijp het heel goed dat je wel wil weten hoe haar eerste huwelijk is gelopen maar hou het dan op een keer en niet elke week.

09-01-2008, 18:16

Citaat door Moslimatun:
Als hij vraagt naar je ex is hij misschien onzeker.

Moehim praat nooit postief over je ex, en niet zeggen van oooo me ex kocht altijd ijsjes ofzo dat soort dingen.

Als je verloofde begint over je ex moet je hem de mond snoeren. Druk je vingers op zijn lippen zodat hij zevmond houd en vertel hem dat je nooit meer weer wat wil horen over je ex!

Zeg hem dat je je ex vergeten bent dat je dat hele huwelijk Bijna niet meer kan herinneren.


salam alaikom zuster,

ik heb zoveel gezegd hij heeft er een eigen beeld van in zijn hoofd
ik weet niet waarom hij mijn hand is komen vragen maar hij zegt dat het niet kan dat je met iemand trouwt waar je niet van gehouden hebt.
waarom heb je gemeenschap gehad met hem waarom ben je een tijdje bij hem gebleven(ik ben een halfjaar getrouwd geweest)als het van dag een niet ging.en dan nog meer van die vragen.en zo gaat het elke week wel een keer.
ik wil wel de stap nemen maar hij kan mij niet garanderen dat hij erover op houdt als wij zouden trouwen
hij zegt het maakt mij gek als ik eraan denk en dat reageert hij weer op mij af terwijl ik er niks aan kan doen ik kan moeilijk mijn verleden wissen.

09-01-2008, 18:23
Zoals eerder gezegd moet je het verleden gewoon achter je laten en een toekomst met hem beginnen die inchallah mooi zal zijn.

Maar hij zegt dat je niemand mag zeggen dat je getrouwd bent geweest en dat vind ik raar. Je kan het toch niet ontkennen en mensen zullen er via via toch achter komen

09-01-2008, 18:27
meid voordat je de grote stap gaat nemen., moet je goed met hem praten. niemand kan liegen over zijn verleden dus jij ook niet. als hij er mee zit moet jij op al zijn vragen een antwoord geven over jou verleden en zeg hem dan dat jij er best over wilt ophoudenals hij dat ook doet, maar vergeten kan je niet. het is niet iets kleins het was een huwelijk dat tot een scheiding is opgelopen.
praat goed met hem en bedenk dan goed wat je wil. en zeg hem dat je het verleden niet kan veranderen, maar denk er goed over na. ik hoor van je

groetjes

09-01-2008, 20:33

Citaat door girl_30:
Salam alaikom,

Afgelopen zaterdag is een jongen mijn hand komen vragen,
hij wil met mij trouwen maar hij wil dat niemand over mijn verleden te horen krijgt,hij wil dat ik er niet overpraat.
Ik ben een gescheiden vrouw ik heb zoiets:ik heb alles hallal gedaan als iemand erover vraagt kan ik toch wel antwoorden daar is toch niks mis mee.
Maar hij zegt dat ik mij moet gedragen als een meid die nooit getrouwd is geweest en hij wil er echt niks meer over horen.
ik twijfel nu echt of ik de stap wel moet nemen ik denk zelf dat hij er niet zo'n probleem van moet maken want het is de werkelijkheid.
maar telkens als ik erover wil praten met hem maken wij er ruzie over en wil hij er niks over horen.

ik heb salaat istighara ook al verricht.

Graag jullie reacties hierover.

alvast bedankt!

beslamma




Salaam alaikoem,

Beste zuster,

Aan de ene kant moet jij je nieya niet verkeerd gebruiken. Jij hoeft A. iemand niet uit te leggen hoe je verleden/ gescheiden in elkaar steekt, daartoe hoef jij je ook niet verplicht te voelen zuster. B. als je opnieuw wilt beginnen beste zuster, dan laat jij het verleden/ scheiding in dit geval los en start je opnieuw. Die scheiding van je zuster hoef jij niet telkens in de vorm van een argument te gebruiken. Hoe wil jij zuster een nieuwe start maken? Dit kun je in jouw geval alleen doen door los te laten. C. over deze broeder, doordat jij je scheiding niet achter je kunt laten (ik kan me er niets bij voorstellen, maar kan snappen dat je daar onbewust toch mee bezig bent, omdat het je overkomen is in tegenstelling tot deze broeder en ik denk dat dat wel eens onderschat kan worden door anderen). Dit even voor jou .

Uit andere reacties van jou hier blijkt dat hij een bevestiging van zijn vragen wil krijgen. Hij is ergens zoekende naar. Als jij twijfel in hem ziet/ dat aanvoelt, moet je de stap niet zetten.

Enerzijds wil hij niets over je scheiding horen anderzijds doet hij zelfonderzoek hiernaar, door jou wel telkens te confronteren met vragen waar hij uiteraard misschien het recht op kan hebben. Alleen zou hij moeten weten dat wat hij doet een zonde is binnen onze Dien. Want zo laat hij jou ook niet in je waarde en doe jij misschien telkens je best om uit te leggen of een verantwoording hierover af te leggen en dat mag en kan niet.

Bij twijfel, niet doen want jouw twijfel is als ik het zo lees oprecht en hij kan het niet laten om er niet naar te vragen, dit betekent dat de kans er zeker is dat dit in een huwelijk ook aan de orde komt. Want hij wil jou niet accepteren zoals je bent en misschien kan hij dat ook niet, dat zegt wel degelijk iets over hem.

En beste zuster, een broeder moet jou nemen zoals je bent en jij weet wat de aanleiding is van jouw scheiding, laat dit achter je, maar je mag je zelf niet minderwaardig voelen of wat dan ook. Een ieder krijgt wel eens met een beproeving te maken.

Ik geef je hiermee een oprecht advies op basis wat ik uit jou reacties lees.

Vraag Allah Soubhanahoe wa Ta'ala om hulp in het nemen van je beslissing.

Moge Allah de voor jou juiste broeder op je pad brengen Insha Allah.

wa alaikoem salaam


09-01-2008, 20:51
hij hoort niet tegen je te zeggen dat je moet zeggen dat je nooit getrouwd bent geweest , want dat ben je dus wel geweest.. tis een feit waar hij niks aan kan veranderen.. wel moet je je verleden achter je laten en je richten op de toekomst.. maar dan moet ie geen vragen stellen over je 1e huwelijk , want zo doet ie juist onrust zaaien... ik weet niet, uit jouw verhaal te horen heb jij twijfels. en iemand die mij niet voldoende vertrouwt, daar zou ik dubbel hard over nadenken... wel of niet trouwen met hem.... je moet geen overhaaste beslissingen nemen, want huwelijk duurt nl. voor eeuwig (in indergeval dat zou het moeten zijn)

09-01-2008, 21:15

Citaat door girl_30:
salaam alaikom,

ik praat er niet over hij zit er zelf nog mee.
hij loopt telkens te discussiëren over waarom ben je getrouwd geweest en waarom ben je zolang gebleven enz.
ik wil het wel achter me laten maar hij haalt het zelf elke keer omhoog
en ik begrijp wel dat hij zegt dat als hij getrouwd is niks meer over wil horen maar als er iemand na vraagt moet ik dan antwoorden met neej ik ben nooit getrouwd geweest mensen voor liegen om iets wat allah swt heeft voorgeschreven?


Precies alles is MEKTEB.Dat hoort hij ook te weten!
Hij moet je accepteren zoals je bent en je in je waarde laten en geen stomme vragen stellen aan jou.
Sorry dat moest er even uit.....

Ghair insjALLAH. Bid tot AllAH hij zal je leiden tot de goede weg. Amien.

09-01-2008, 21:30



Citaat door girl_30:
salaam alaikom broeder,

ik begrijp hem wel als hij het bij een keer laat maar hij blijft het herhalen en haalt mij daarmee omlaag net alsof ik het niet hallal heb gedaan hij scheldt mij dan uit.
en daarna heeft hij er weer spijt van en komt hij weer met sorry aan en zo gaat het telkens.
ik begrijp het heel goed dat je wel wil weten hoe haar eerste huwelijk is gelopen maar hou het dan op een keer en niet elke week.



Volgens mij is hij niet goed bij zijn hoofd!! Als hij kan niet accpeteren dat je eerder was getrouwd dan moet hij maar ergens anders zoeken.


Rare vent!!!!!

09-01-2008, 22:22

Citaat door Moslimatun:
He meid,

Hij heeft gelijk! Hou op over je verleden en begin met hem opnieuw.

Laat je verleden met je ex rusten dat is klaar en afgelopen en als het goed is ben je er al over heen.

Kom op zeg je gaat je leven toch niet verkloten door je verleden met je ex??




Sorry hoor, hij heeft helemaaal geen gelijk!! Hij schaamt er zich kennelijk voor dat hij een gescheiden vrouw zal huwen, en wilt vast daarom dat ze over haar verleden zal zwijgen.
Ze is getrouwd geweest, een ervaring in haar leven, en ik vind dat daar naar iedereen toe gewoon eerlijk over gesproken kan worden.
Ze heeft geen zonde begaan.
Wat een vieze smerige smiechten op de wereld zeg, ik zou never nooit met zo een achterlijk wezen trouwen!

09-01-2008, 23:02
Sorry meid, maar dit klinkt niet goed. Zo te horen kan hij niet accepteren dat je getrouwd bent geweest met een andere man. Als hij dit niet kan accepteren dan zou ik niet trouwen met deze persoon. Hij moet beseffen dat dit achter je ligt en met hem een toekomst op wil bouwen. En jouw ex.........tja dat was el mekteb. En als hij zich af vraagt waarom je een half jaar bij hem bent gebleven............ je wou het zeker een kans geven. Bij ons ga je nou eenmaal niet 1,2,3 scheiden. Succes meid.
Maar ik vind het wel een hele rare situatie. Denk goed na. Want als hij hierover doorgaat tijdens jullie huwelijk dan zal het niet goed aflopen.
Nogmaals ik hoop dat je de juiste keuze maakt, jij kent hem.

Pagina's : [1] 2 3