Bekijk volle/desktop versie : mag je zittend bidden??????



18-11-2003, 12:07
aslaam 3alaikoem wa rahmatoe Allahi ta3ala wa barakatoeh

ik heb een vraagje. het zit zo dhor en l3asr vallen onder lestijd en wat ik dus doe is dus gewoon op de gang waar er stoelen en tafels staan zittend bidden en wat nu mijn vraag is of het wel toegestaan is om gewoon zittend te bidden want ik kan ook natuurlijk gewoon bidden maar de grond is natuurlijk vies hier op school en het mag niet.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!

wa3alajkoem essalam
jullie zuster in de islam

19-11-2003, 04:40


weet het niet zeker maar ik denk dat het wel kan. Als je niet de mogelijkheid hebt het te doen zoals het hoort maar wel de intentie hebt dan weer Allah dat wel. Je denkt er tenminste aan om het gebed te doen en zoveel mogelijk op tijd. Mijn collega op het werk haalt ze later in dat is ook een mogelijkheid.

19-11-2003, 06:46
ik heb helaas geen bronnen, maar zittende bidden is alleen toegestaan als ziek bent of handicap en zovoort. iemand die gezond is moet de salaat gewoon staande bidden, wat jij zegt over dat vloer vies is, je kan gewoon even met een doekje de plek even schoomaken, en je kan natuurlijk met je schoenen bidden.

het is zeer belangrijk als de salaat op tijd bidt.

allah oe ahalam

19-11-2003, 10:02
essalamoe 3alajkoem
ik had geprobeert gewoon te staand te bidden, maar ik doe het met een paar vriedinnen stiekem. vorig jaar hebben we gevraagd om een gebedsruimte we hadden zelfs handtekening verzameld van de moslimjongeren hier op school (en ik kan je vertellen dat het er een heleboel waren) maar jammer genoeg wou de directeur geen gebedsruimte. dus wat we nu doen is gewoon op de gang bijde stoelen en tafels zitten bidden in onze pauzes.

19-11-2003, 10:59


selem3alikoem

als ej niet staand kan bidden dan zittend en als je niet zittend kan bidden dan o je zij dus wat jij zegt onder lestijd nee je moet dan staand alleen als je lichamelijk problemen hebt.

19-11-2003, 11:01
volgens mij niet, je kan je dag altijd inhalen en aan god kan je de hele dag denken...

19-11-2003, 12:28
volgens mag het wel maar je mag het ook gewoon thuis doen siderabie snapthet wel hoor