Bekijk volle/desktop versie : Veel gestelde vragen aan huisarts en apotheek,..



09-01-2008, 13:12
Veel van jullie zullen wel weten over het bestaan van de site http://www.zorgvoorjeouders.nl. Veel jongeren figureren als schakel tussen hun ouders en de zorgaanbieders. Zij spreken de taal beter en zorgen voor hun ouders op hun oude dag. Het project M3 sluit hierbij aan, door tools te ontwikkelen die de jongeren in staat stelt hun taak als mantelzorger goed uit te oefenen.
Zo hebben wij een aantal vragen voor de huisarts en apotheker samengesteld maar zijn dit ook de vragen die jullie beantwoordt willen hebben?
Welke vragen hebben jullie voor de huisarts of apotheek?


Huisarts

-Ik geef mijn medicijnen vaak aan een kennis of familielid als het mij goed heeft geholpen, is dat wel verstandig?
-Waar hebben mijn ouders als patiënt eigenlijk allemaal recht op?
-Er is altijd te weinig tijd bij de huisarts, we kunnen niet alles bespreken.
-Kan ik naar de eerste hulp als ’s avonds/ ’s nachts mijn huisarts niet lang wil komen
-Het komt vaak voor dat de huisarts geen medicijnen voorschrijft en ons weer naar huis stuurt, hoe kan dat?
-Kan ik voor vaccinaties naar het buitenland terecht bij mijn huisarts?

Apotheek

-Mijn moeder vergeet haar medicijnen vaak in te nemen. Wat kan ik er aan doen?
-Wat kan een apotheek nu eigenlijk voor ons doen, behalve de medicijnen van mijn ouders meegeven?
-Het is vaak druk in de apotheek, iedereen kan meeluisteren als ik aan de balie over de medicijnen van mijn ouders praat.
-Mijn ouders begrijpen de assistente in de apotheek niet goed, maar ik kan niet altijd mee. Hoe kunnen ze toch goede informatie krijgen?

20-01-2008, 13:30


Bedankt voor jullie reacties...