Bekijk volle/desktop versie : Weigeren te trouwen



Pagina's : [1] 2 3

09-01-2008, 00:06
Het huwelijk is wettelijk bepaald in de islam en het laagste niveau van zijn wetgeving is de toestemming. Inderdaad, wie nadenkt over de argumenten van zijn wetgeving, zal vaststellen dat het niet enkel om een toestemming gaat, maar wel om een aanbeveling of zelfs een verplichting.
Een groep geleerden is van mening dat het huwelijk een verplichting is voor iedereen. Wie niet trouwt terwijl hij daar wel de mogelijkheid toe heeft, heeft een zonde gepleegd.
Ibn hazam heeft verteld dat het verplicht is voor de mannen, maar niet voor de vrouwen.
Al-kasani zegt dat het verplicht is voor beiden.

De profeet (vzmh) heeft namelijk gezegd:

O jongeren! Moge degene die daartoe de mogelijkheid heeft, in het huwelijk treden want dat is reiner voor de blik en kuiser. En wie daartoe de mogelijkheid niet heeft, laat hem dan vasten, want dat zal voor hem een schild zijn.

Het bevel is volgens hen hetzelfde als een verplichting, want er werd niets overgeleverd dat het verplichte karakter ervan zou kunnen veranderen. Integendeel, de verplichting werd ondersteund door wat de profeet zei, in die zin dat het huwelijk behoort tot zijn levenswijze en dat hij het afkeurde dat iemand niet trouwde om zogezegd kuis te blijven.

Er zijn echter bepaalde mensen die blind zijn voor de wijsheid van hun schepper en die zich daarom verzetten tegen het huwelijk zonder enige excuus.



Steeds meer jongeren en dat zie je vaak ook in Nederland, verzetten zich tegen hun huwelijk, haast vol haat jegens het mannelijke geslacht hebben ze een (halal) relatie afgezworen, dit is een verkeerde weg, waar steeds meer mensen op belanden.

09-01-2008, 00:10


huwelijk weigeraars.. kom discusseren

09-01-2008, 00:10
Trouwen willen ze (we) meestal wel hoor, alleen wel pas als men er klaar voor is.

09-01-2008, 00:11
Goed verwoord

09-01-2008, 00:12


We willen allemaal trouwen, alleen ja de angst !

dat maakt het zo moeilijk

09-01-2008, 00:12

Citaat door Simplyislam:
Het huwelijk is wettelijk bepaald in de islam en het laagste niveau van zijn wetgeving is de toestemming. Inderdaad, wie nadenkt over de argumenten van zijn wetgeving, zal vaststellen dat het niet enkel om een toestemming gaat, maar wel om een aanbeveling of zelfs een verplichting.
Een groep geleerden is van mening dat het huwelijk een verplichting is voor iedereen. Wie niet trouwt terwijl hij daar wel de mogelijkheid toe heeft, heeft een zonde gepleegd.
Ibn hazam heeft verteld dat het verplicht is voor de mannen, maar niet voor de vrouwen.
Al-kasani zegt dat het verplicht is voor beiden.

De profeet (vzmh) heeft namelijk gezegd:

O jongeren! Moge degene die daartoe de mogelijkheid heeft, in het huwelijk treden want dat is reiner voor de blik en kuiser. En wie daartoe de mogelijkheid niet heeft, laat hem dan vasten, want dat zal voor hem een schild zijn.

Het bevel is volgens hen hetzelfde als een verplichting, want er werd niets overgeleverd dat het verplichte karakter ervan zou kunnen veranderen. Integendeel, de verplichting werd ondersteund door wat de profeet zei, in die zin dat het huwelijk behoort tot zijn levenswijze en dat hij het afkeurde dat iemand niet trouwde om zogezegd kuis te blijven.

Er zijn echter bepaalde mensen die blind zijn voor de wijsheid van hun schepper en die zich daarom verzetten tegen het huwelijk zonder enige excuus.



Steeds meer jongeren en dat zie je vaak ook in Nederland, verzetten zich tegen hun huwelijk, haast vol haat jegens het mannelijke geslacht hebben ze een (halal) relatie afgezworen, dit is een verkeerde weg, waar steeds meer mensen op belanden.



zullen we trouwen dan?

09-01-2008, 00:13

Citaat door greeneyezlady:
Trouwen willen ze (we) meestal wel hoor, alleen wel pas als men er klaar voor is.


Dat is alleen maar goed, ik heb het over huwelijkweigeraars, die heb je tegenwoordig zat...

09-01-2008, 00:14

Citaat door Simplyislam:
Dat is alleen maar goed, ik heb het over huwelijkweigeraars, die heb je tegenwoordig zat...


Óh, ik kom ze nooit tegen. Bijna elke Marokkaan wil wel trouwen

09-01-2008, 00:14

Citaat door verdwaalde:
We willen allemaal trouwen, alleen ja de angst !

dat maakt het zo moeilijk


En de vrees voor Allah die hoort groter te zijn, trouwen mensen, trouwen (wanneer je er klaar voor bent)

09-01-2008, 00:16

Citaat door Simplyislam:
En de vrees voor Allah die hoort groter te zijn, trouwen mensen, trouwen (wanneer je er klaar voor bent)[/



maar dat is het broeder

wanneer ben je er klaar voor

wanneer je eindelijk degene ontmoet waarmee je leven wilt delen.

en serieuze mensen wachten er steeds langer mee tegenwoodig

09-01-2008, 00:17

Citaat door mocrochick_loub:
zullen we trouwen dan?


"mocro_chick"loub klinkt niet echt verleidelijk , maar wil je niet eerst iemand kennen voordat je ermee trouwt

09-01-2008, 00:18

Citaat door Simplyislam:
"mocro_chick"loub klinkt niet echt verleidelijk , maar wil je niet eerst iemand kennen voordat je ermee trouwt



geen probleem.
ik lees al je reacties en dan weet ik wel ongeveer hoe je bent

09-01-2008, 00:19



Citaat door greeneyezlady:
Óh, ik kom ze nooit tegen. Bijna elke Marokkaan wil wel trouwen


je hebt verschillende soorten Marokkaanse vrouwen hoor, de een wil graag trouwen, een opkomend trend is toch de vrouwen die het trouwen afgezworen hebben, ben het steeds vaker tegengekomen.

09-01-2008, 00:19

Citaat door Simplyislam:
"mocro_chick"loub klinkt niet echt verleidelijk , maar wil je niet eerst iemand kennen voordat je ermee trouwt



en waarom klinkt het niet verleidelijk.
kon niks verzinnen vandaar

09-01-2008, 00:21
als allah wil dat ik ga trouwen, dan trouw ik

Pagina's : [1] 2 3