Bekijk volle/desktop versie : Een op de drie Arabieren kan lezen noch schrijven



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

08-01-2008, 23:36
Bijna een op de drie Arabieren kan lezen noch schrijven en de Arabische landen moeten zich dat aantrekken en meer doen om analfabetisme te bestrijden. Dat heeft de organisatie voor onderwijs, cultuur en Wetenschap van de Arabische Liga (ALECSO) dinsdag gezegd.

De organisatie verwijst naar een rapport van het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties, waarin staat dat 100 van de 335 miljoen mensen in de Arabische wereld analfabeet zijn. Driekwart van hen is tussen de 15 en 45 jaar oud en bijna de helft is vrouw. De ALESCO spreekt van een 'diepe structurele kloof' die de evolutie van de Arabische maatschappij in de weg staat en ernstige politieke, sociale en economische gevolgen heeft, aldus Nieuws.nl.

De 21 Arabische landen zouden serieuzer aan het werk moeten gaan om analfabetisme uit te bannen door het basisonderwijs uit te breiden, wetgeving door te voeren ter bevordering van het lezen, mediacampagnes te richten op meisjes en beter samen te werken met maatschappelijke organisaties.

De oproep werd gedaan ter gelegenheid van een alfabetiseringsdag in de Arabische wereld.

http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=9055

09-01-2008, 00:21


"zazaier" is geen Marokkaan.

09-01-2008, 00:23
Komt door die verotte regering die daar zitten.

09-01-2008, 00:28
ik kan het wel

09-01-2008, 01:26



Citaat door ReleasePeace2th:
Komt door die verotte regering die daar zitten.

Ik denk dat het aan de religie ligt. Reken maar uit. 1 Miljard moslims en 2 van de drie zijn dom. Ik schrijf 2 en bedoel ook 2.
Want schrijven en lezen is niet het doel maar het middel. Uiteraard is het uiteindelijk 3 op 3 die achterlijk is. Zelfde berekening geldt ook voor de criminaliteit in nederland. Kijk maar naar opsporing verzocht.

09-01-2008, 09:47

Citaat door Arabianboy:
ook Marokko dus...
na vraag ik me toch af "wanneer heb jij voor het laatst met open ogen door marokko gelopen"?


Citaat door zazaier:
ik vraag me ook vaak af wrm de marokkaanse jongens net meisjes lijken. ze houden zich al1 bezig met hun uiterlijk net homo's . zo waren jullie broers vroege niet en jullie ouders


Op netheid is altijd gelet...door de eeuwen hee....is niet afhankelijk van een tijdperk!


Citaat door Laszlo:
Ik denk dat het aan de religie ligt. Reken maar uit. 1 Miljard moslims en 2 van de drie zijn dom. Ik schrijf 2 en bedoel ook 2.
Want schrijven en lezen is niet het doel maar het middel. Uiteraard is het uiteindelijk 3 op 3 die achterlijk is. Zelfde berekening geldt ook voor de criminaliteit in nederland. Kijk maar naar opsporing verzocht.


Na eerder de afstanden van en naar school ! En het werk op het platteland wat zonder veel machine bewerkelijke is alsdat een westeling zich hier kan voorstellen!

(kom voor de verandering eens met nadenken voor je commentaar levert)

09-01-2008, 09:48
Ps. Er zijn zoveel avondscholen voor ouderen(in marokko)....zowel mannen als vrouwen gaan daar naar toe.

Die zie je hier niet....en die mensen nemen het heel serieus!

09-01-2008, 10:08

Citaat door gaviel:
Ps. Er zijn zoveel avondscholen voor ouderen(in marokko)....zowel mannen als vrouwen gaan daar naar toe.

Die zie je hier niet....en die mensen nemen het heel serieus!


Percies!
Heel veel mensen gaan nu naar school,mensen die vroeger (in hun kindertijd)de kans niet hebben gekregen.

09-01-2008, 10:14
Jeetje zeg waarom altijd weer een algemene topic toch negatief op Marokkanen uit laten komen. Peeps als jullie graag een Marokkaanse handtekening willen kunnen jullie het ook gewoon vragen hoor.

Marokko heeft wat betreft studie en talenkennis idd veel mensen die dat helaas niet beheersen. Maar er is een groot verschil er zijn ook weer tal van mensen die wel degelijk goede talenbeheersing hebben en een goede beheersing van kennis.

Het analfabetisme is eerder te danken aan de regering dan aan de mensen zelf, want als we de Marokkanen versus Hollander gaan testen op slimheid dan weet ik zeker dat de meeste Marokkanen slimmer zijn....

09-01-2008, 10:36

Citaat door soheila:
Jeetje zeg waarom altijd weer een algemene topic toch negatief op Marokkanen uit laten komen. Peeps als jullie graag een Marokkaanse handtekening willen kunnen jullie het ook gewoon vragen hoor.

Marokko heeft wat betreft studie en talenkennis idd veel mensen die dat helaas niet beheersen. Maar er is een groot verschil er zijn ook weer tal van mensen die wel degelijk goede talenbeheersing hebben en een goede beheersing van kennis.

Het analfabetisme is eerder te danken aan de regering dan aan de mensen zelf, want als we de Marokkanen versus Hollander gaan testen op slimheid dan weet ik zeker dat de meeste Marokkanen slimmer zijn....




uhm uhm als Hollandse zou ik nu even moeten proteststeren.

Maar


ik doe het niet

09-01-2008, 10:40

Citaat door gaviel:


uhm uhm als Hollandse zou ik nu even moeten proteststeren.

Maar


ik doe het niet



Haha cool.

09-01-2008, 10:48

Citaat door Ayt_Wayegher:
minstens zeven van die landen zijn arabische kolonies en geen arabische landen.

en 99% van de noord afrikanen zijn analfabeet omdat degenen die wel wat lezen en schrijven dat in een koloniale taal doen


Gaat ie weer hoor, met zn Arabische antipathien.

09-01-2008, 10:51


Goedemorgen.

09-01-2008, 10:53

Citaat door Redactie:
Bijna een op de drie Arabieren kan lezen noch schrijven en de Arabische landen moeten zich dat aantrekken en meer doen om analfabetisme te bestrijden. Dat heeft de organisatie voor onderwijs, cultuur en Wetenschap van de Arabische Liga (ALECSO) dinsdag gezegd.

De organisatie verwijst naar een rapport van het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties, waarin staat dat 100 van de 335 miljoen mensen in de Arabische wereld analfabeet zijn. Driekwart van hen is tussen de 15 en 45 jaar oud en bijna de helft is vrouw. De ALESCO spreekt van een 'diepe structurele kloof' die de evolutie van de Arabische maatschappij in de weg staat en ernstige politieke, sociale en economische gevolgen heeft, aldus Nieuws.nl.

De 21 Arabische landen zouden serieuzer aan het werk moeten gaan om analfabetisme uit te bannen door het basisonderwijs uit te breiden, wetgeving door te voeren ter bevordering van het lezen, mediacampagnes te richten op meisjes en beter samen te werken met maatschappelijke organisaties.

De oproep werd gedaan ter gelegenheid van een alfabetiseringsdag in de Arabische wereld.



Ik lees daar nu dat 1 op de 3 arabieren dus letterlijk niet weet wat er in de Koran staat.... Verklaart een hoop.

Ruwe schatting natuurlijk, aangezien er ook onder de Arabieren niet moslims bevinden. Maar het merendeel is meestal toch moslim in Arabische landen.

09-01-2008, 10:59

Citaat door Ayt_Wayegher:
wen er maar aan


Ga iemand anders maar vertellen wat te doen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7