Bekijk volle/desktop versie : Vrouwen minder vruchtbaar door cola



08-01-2008, 15:17
Cola is slecht voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden. Dat zegt zwangerschaps-consulente Diethild de Vries uit Almelo. Het fosforzuur in cola blokkeert volgens haar de opname van calcium dat nodig is voor het bot-, zenuw-, bloed-, en spierstelsel van het ongeboren kind. Daarbij is het volgens haar ook slecht voor de hormoonhuishouding van de vrouw. De Vries sluit niet uit dat regelmatige colaconsumptie de oorzaak kan zijn van onverklaarbare onvruchtbaarheid bij vrouwen. De Vries heeft kort geleden het boek Zwanger worden doe je samen gepresenteerd met daarin tips om op een natuurlijke manier zwanger te worden. Ze gelooft dat gezond leven en stress vermijden belangrijke voorwaarden zijn.



De consulente voelt zich erg gesterkt door het advies dat de Gezondheidsraad deze week heeft gepresenteerd om mensen die zwanger willen worden beter voor te lichten over een gezonde leefwijze. Deze leefwijze zou een goed effect hebben op de ontwikkelingskansen van het (ongeboren) kind. De Vries zegt mensen op haar spreekuur te hebben gehad die zonder resultaat via kunstmatige bevruchtingsmethodieken geprobeerd hebben zwanger te worden. Pas nadat ze een andere leefstijl hadden aangenomen, lukte het volgens haar. De Vries ontraadt toekomstige ouders ook af intensief te sporten. Hierdoor kan de doorbloeding van de buikorganen worden verhinderd, waardoor zwangerschappen uitblijven. Dit advies geldt ook voor mannen, want de kwaliteit van sperma lijdt onder een te grote inspanning. Minder bekend is dat de spermakwaliteit in 31 procent van de gevallen er de oorzaak van is dat zwangerschappen uitblijven. De Vries raadt verder het gebruik van pijnstillers af.

08-01-2008, 15:34


Hoezo onzin, een gezonde eetstijl kan helpen met de wil van Allah swt.

08-01-2008, 15:38
kan toeval zijn maar een collega ontbeet met cola light en wilde zwanger worden, Had in ene jaar 3 miskramen

08-01-2008, 15:38

Citaat door Skoen_Ana:
Hoezo onzin, een gezonde eetstijl kan helpen met de wil van Allah swt.

ook al drink je gif bij wijze van spreken als allah wil dat het kind geboren wordt dan gebeurt het ook allaho akbar

08-01-2008, 15:39



Citaat door Skoen_Ana:
Cola is slecht voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden. Dat zegt zwangerschaps-consulente Diethild de Vries uit Almelo. Het fosforzuur in cola blokkeert volgens haar de opname van calcium dat nodig is voor het bot-, zenuw-, bloed-, en spierstelsel van het ongeboren kind. Daarbij is het volgens haar ook slecht voor de hormoonhuishouding van de vrouw. De Vries sluit niet uit dat regelmatige colaconsumptie de oorzaak kan zijn van onverklaarbare onvruchtbaarheid bij vrouwen. De Vries heeft kort geleden het boek Zwanger worden doe je samen gepresenteerd met daarin tips om op een natuurlijke manier zwanger te worden. Ze gelooft dat gezond leven en stress vermijden belangrijke voorwaarden zijn.



De consulente voelt zich erg gesterkt door het advies dat de Gezondheidsraad deze week heeft gepresenteerd om mensen die zwanger willen worden beter voor te lichten over een gezonde leefwijze. Deze leefwijze zou een goed effect hebben op de ontwikkelingskansen van het (ongeboren) kind. De Vries zegt mensen op haar spreekuur te hebben gehad die zonder resultaat via kunstmatige bevruchtingsmethodieken geprobeerd hebben zwanger te worden. Pas nadat ze een andere leefstijl hadden aangenomen, lukte het volgens haar. De Vries ontraadt toekomstige ouders ook af intensief te sporten. Hierdoor kan de doorbloeding van de buikorganen worden verhinderd, waardoor zwangerschappen uitblijven. Dit advies geldt ook voor mannen, want de kwaliteit van sperma lijdt onder een te grote inspanning. Minder bekend is dat de spermakwaliteit in 31 procent van de gevallen er de oorzaak van is dat zwangerschappen uitblijven. De Vries raadt verder het gebruik van pijnstillers af.
dat is ALLEMAAL niet waar!! is die De Vries allah ofzo of wilt hij/zij dat zijn..ik zeg je eerlijk voordat ik mijn kleine kreeg dronk ik alleen maar cola..ik was een colafreak niet normaal wollah,maar ik werd meteen zwanger en betreft tijdens zwangerschap is het logisch dat je cola..pittige kruiden enz moet vermijden,maar dat is vanwege het kind in je,maar dat verteld de verloskundige je..kortom klein samengevat..het is aan allah wat hij je geeft..hij bepaald of je vruchtbaar bent of niet..of je een kind krijgt of niet..ongeacht wat je eet of doet in je leven..

08-01-2008, 15:39
Ik dronk altijd elke dag min 2 glazen cola. En toen ik stopte met de pil, was ik meteen 3 weken later zwanger elhamdoelilah. Dus het zou eens niet zo kunnen zijn.

08-01-2008, 15:40
als het waar is dan ga ik 2 liter per dag drinken ipv de pil

08-01-2008, 15:45

Citaat door tangia25:
als het waar is dan ga ik 2 liter per dag drinken ipv de pil


kon het niet laten.... meskienaaaaaa
Bij jou werkt alles van ave recht, dus doe maar niet, jij moet juist de gezonde dingen nemen...

08-01-2008, 15:45

Citaat door tangia25:
als het waar is dan ga ik 2 liter per dag drinken ipv de pil



Idd. Dat zou een goede vervanging zijn

08-01-2008, 15:46

Citaat door elhrira:
ook al drink je gif bij wijze van spreken als allah dat het kind geboren word dan gebeurt het ook allaho akbar


Ja maar Allah swt heeft niet gezegd verwaarloos je lichaam, of eet ongezond.
Alles is met de wil van Allah swt, Koen Fajakoen!

08-01-2008, 15:47
Ik drink elke dag blikje cola light

08-01-2008, 15:48

Citaat door tangia25:
als het waar is dan ga ik 2 liter per dag drinken ipv de pil



08-01-2008, 17:39


nou nee hoor, ik ben cola junk en elke keer als ik met de pil stop word ik zwanger.
Ik denk dat ieder lichaam anders is, allah w 3lem

09-01-2008, 10:33
ik ben een cola drinker en kan niet zonder en ben alhamdoelilah 2 keer direct zwanger geworden na het stoppen van de pil.