Bekijk volle/desktop versie : Recepten cake! Wie?



Pagina's : [1] 2

08-01-2008, 11:22
Hey dames,

Ik zoek simpele recepten van cake. Wie kan me helpen? Je mag ze gerust hier plaatsen

Thx!

08-01-2008, 16:10


Beste zuster(s),

Ik heb voor jullie een hele makelijke cake en de ingredienten heb je altijd in huis. Toen ik deze recept eerste keer ging gebruiken had ik geen vertrouwen, ik dacht 2 eieren dat is niet veel, maar het is gelijkt hamdoelillah gelukt.

75 ml olie
150 ml melk of magere kwark, zelf gebruik ik altijd melk.
300 g suiker
1 zakje vanillesuiker of geraspte citroen
2 eieren
1 zakje bakpoeder
300 g meel

alles mixen en als laatste de meel.
Zelf doe ik deze in een ronde bakvorm van 24 cm.
tempratuur heb gasoven 5-6
45 minuten in de oven, dan kijken met een prikker of die gaar is, prikker in de midden van de cake prikken en als die droog uit komt is ie klaar, anders even terug in de oven.

Tips voor dames die voor de eerste keer cake maken of altijd bij hun mislukt:

-De melk/kwark en eieren op kamertempratuur, dus niet van de koelkast gelijk gebruiken, bv melk lauw, eieren zelf doe ik ze niet in de koelkast.

-En de oven pas naar 30 minuten openen als je niet kan wachten, anders zakt de cake.

-Ik gebruik altijd bakpapier voor de bodem van de cake vorm/blik, dan plakt de cake niet.

-Je kan op de bodem van de cake vorm appel/peer of perzik schijfjes of ananas heel opleggen, dan de mix op doen, wel eerst bakpapier, anders plakt het. Alles die klaar is, gelijk uit de vorm halen en de bakpapier uithalen. En smeren met perzikjam, eerst opwarmen en rustig laten afkoelen.

-De cake is lekker als je die een dag van te voren maakt.

Nouw dame's laat het me weten, wat het geworden is.
VEEL BAKPLEZIER.

08-01-2008, 19:40
Thx borka om je recept te plaatsen en ook voor de tips! Had nog een vraagje, bij de ingrediënten staat er 1 zakje vanille. Bedoel je daarmee vanillesuiker?

08-01-2008, 21:13
en bakpoeder gebruik je die wel

08-01-2008, 22:42


Esselame,

hier kan je vinden denk ik
http://www.turkserecepten.tk/

09-01-2008, 10:12
Beste zusters

Sorry , ja zeker moet 1 zakje bakpoeder in, heb het niet gezien. Bedankt Oortje.Ik heb dat bij de recept nu gezet. Blauwe Hemel, ja gewoon vanille suiker. bedankt.

09-01-2008, 10:29

Citaat door borka:
Beste zuster(s),

Ik heb voor jullie een hele makelijke cake en de ingredienten heb je altijd in huis. Toen ik deze recept eerste keer ging gebruiken had ik geen vertrouwen, ik dacht 2 eieren dat is niet veel, maar het is gelijkt hamdoelillah gelukt.

75 ml olie
150 ml melk of magere kwark, zelf gebruik ik altijd melk.
300 g suiker
1 zakje vanillesuiker of geraspte citroen
2 eieren
1 zakje bakpoeder
300 g meel

alles mixen en als laatste de meel.
Zelf doe ik deze in een ronde bakvorm van 24 cm.
tempratuur heb gasoven 5-6
45 minuten in de oven, dan kijken met een prikker of die gaar is, prikker in de midden van de cake prikken en als die droog uit komt is ie klaar, anders even terug in de oven.

Tips voor dames die voor de eerste keer cake maken of altijd bij hun mislukt:

-De melk/kwark en eieren op kamertempratuur, dus niet van de koelkast gelijk gebruiken, bv melk lauw, eieren zelf doe ik ze niet in de koelkast.

-En de oven pas naar 30 minuten openen als je niet kan wachten, anders zakt de cake.

-Ik gebruik altijd bakpapier voor de bodem van de cake vorm/blik, dan plakt de cake niet.

-Je kan op de bodem van de cake vorm appel/peer of perzik schijfjes of ananas heel opleggen, dan de mix op doen, wel eerst bakpapier, anders plakt het. Alles die klaar is, gelijk uit de vorm halen en de bakpapier uithalen. En smeren met perzikjam, eerst opwarmen en rustig laten afkoelen.

-De cake is lekker als je die een dag van te voren maakt.

Nouw dame's laat het me weten, wat het geworden is.
VEEL BAKPLEZIER.



Thnx meid!

mijn cake misluken steeds, zodra ik de cake uit de oven haal.
dan zakt i zo plat als een dubbeltje
Mijn moeder zegt dat het aan de oven ligt

09-01-2008, 10:55
salaam,

dit komt zeker van pas..
ik ga het inshallah ook weer eens proberen
bij mij mislukt het af en toe ook...helaas..
had nog een vraagje jij hebt een gasoven
en bij een andere over hoe hoog moet ie dan zitten...:$

tnxQ alvast


xx

09-01-2008, 11:13
ik wil het ook wel eens proberen want bij mij lukken mijn cakes ook niet.
gebruik je die volgorde ook borka ? dus eers de olie dan de melk en dan de suiker enz ?

ik kan niet wachten om het te proberen

09-01-2008, 20:49
Up..!

10-01-2008, 15:35
Het inzakken van de cake heeft bijna altijd te maken met het feit dat je te weinig bloem/meel hebt gebruikt. Het beslag moet zo dik zijn dat je als je roert met een lepel van die draden/kringen in het deeg krijgt. Ook al staan de hoeveelheden meel vermeld, het ligt altijd aan het soort meel, de ene meel is de andere niet!!

10-01-2008, 19:18
Raja 82, Ik mix alles behalve de bakpoeder/meel, gewoon paar minuten tot alles gemixt is dan de bakpoeder/meel tot een beslag. Ik mix niet te lang.
Zo doet ik dat, maar voor de dame's die het willen proberen.
Beging eerst met melk, olie mixen, dan suiker/vanille suiker en eieren, dan de bakpoeder/meel.

Faad 28, Ja dat kan, maak ook van het open van de oven snel, ik heb een vriendin, de cake's bij haar mislukken altijd, ik had haar veel verschillende recepten gegeven. Op een keer was ik bij haar en ze zei kom laat me zien hoe je dat maakt. Ze deed het goed tot ze de cake ongeveer 20 minuten in de oven had, ging ze kijken en snel wilde ze de oven openen, Ik stop, ze zei dat doet ze altijd, Ik meid toch jeuken je handen of zo.En ze heeft de cake tijd gegeven en dat was goed gelukt. Haar man geloofde haar niet dat ze de cake gebakken heeft, omdat hij gewend was de mislukte cake van haar te zien.
Sinds dien bakt ze heerlijke cake's.

Siihem 88, En zeker heeft dat met oven's te maken, mijn moeder heeft jaren lang gasoven etna, je kan van alles in bakken, van koekjes, brood t/m vlees enz. In de beging toen ik trouwde had ik een nieuwe gasoven gekocht, cake's en koekjes mislukte na paar keer wist ik dat het daar aan lag, bij moeder thuis lukte van alles en toen heb ik een tweedehands oven gekocht van bosch, hemdoellilah tot heden werkt ie prima.

Cake's hebben rustig de tijd om te bakken, de tijd en stand van de oven is heel belangerijk.

10-01-2008, 19:38


Bolle, ik weet het niet sorry, ik heb gasoven, bij deze cake doe ik de stand tussen 5-6.

Siihem 88, Ik wil je vragen, voor dat je de cake uit de oven haald, controleer jij ook de cake met een prikker of die gaar is.

10-01-2008, 20:41
deze is heerlijk heb hem pas gemaakt heel zacht met citroen aroma jammieeeee



~x~ Plum Cake ~x~

Ingrediënten:

- 150 g boter
- 200 g suiker
- 1 zakje vanillesuiker
- 4 eieren
- 2 theelepeltjes citroen aroma
- 1 snufje zout
- 300 g bloem
- 100 g aardappel zetmeel of maizena
- 100 ml melk
- 1 Zakje bakpoeder

Bereiding:
De boter met een mixer crème laten worden, dan de suiker erbij doen, eieren, aroma en zout.
De bloem gemixed met de zetmeel/maizena met een lepel aan het beslag toevoegen.
Dan de melk toevoegen, blijven roeren ondertussen, dan door een zeef de bakpoeder toevoegen aan het beslag.
Een cakevorm goed invetten met boter en bloem( ik gebruik zo een spuitbus lekker makkelijk).
Dan in een cakevorm doen (30 cm).
In een voorverwarmde oven 180 graden, voor 50-60 minuten.
de deur nooit open doen van de oven en met een satestoke in de cake prikken als hij droog is is je cake gaar!!!!

Heerlijke zachte cake!!
Succes!!!

11-01-2008, 13:22
farfallina die moet lekker zijn maar ik heb een vraag, hoe lang moet je de boter mixen eer ie creme word ?
en moet je blijven mixen als je de bloem en melk erbij voegt ?

Pagina's : [1] 2