Bekijk volle/desktop versie : heeft er iemand???????????



17-11-2003, 21:27

Citaat door jebha1:
Aslaam wa elekioem,

Heeft er iemand al zakaat gegeven???????????????

Voor de mensen die het nog niet hebben gedaan, doe het voor de suikerfeest, dat is veel beter.


Moge Allah je jullie allemaal belonen, vergeven en jullie wensen uit laten komen inshallah.

AL IS 1 EURO INSHALLAH ZAL ALLAH JULLIE BELONEN.
.

17-11-2003, 23:44



Citaat:
Origineel gepost door jebha1
Aslaam wa elekioem,

Heeft er iemand al zakaat gegeven???????????????

Voor de mensen die het nog niet hebben gedaan, doe het voor de suikerfeest, dat is veel beter.


Moge Allah je jullie allemaal belonen, vergeven en jullie wensen uit laten komen inshallah.

AL IS 1 EURO INSHALLAH ZAL ALLAH JULLIE BELONEN.
Dat is niet veel beter,maaar is een verplichting dat zakat al fitr
voor de suikerfeest word gegeven.....en het is geen 1 euro maar meer dan 5 euro,(zit een bedrag aan vast)

20-11-2003, 16:10
hoeft niet persé 5 euro ligt eraan hoeveel die stad heeft afgesproken met de andere moskeen en de gemeenschap
sommigen doen 3 euro sommigen 3.5 euro sommigen 4 euro en weer sommigen 5 euro heel verschillend elk jaar anders

20-11-2003, 18:52

Citaat:
Origineel gepost door mogouda
hoeft niet persé 5 euro ligt eraan hoeveel die stad heeft afgesproken met de andere moskeen en de gemeenschap
sommigen doen 3 euro sommigen 3.5 euro sommigen 4 euro en weer sommigen 5 euro heel verschillend elk jaar anders
Als wij de soenna van mohammed sws moeten
volgen mogen wij geen geld geven maar eten

20-11-2003, 20:21


het maakt inderdaad niet uit hoeveel je geeft als je maar geeft wat je kwijt kunt.

20-11-2003, 21:37
[QUOTE]Origineel gepost door Selina
[B]Als wij de soenna van mohammed sws moeten
volgen mogen wij geen geld geven maar eten



als je beetje logisch nadenkt als iedereen eten gaat geven waar moeten ze al dat eten doen bederft toch en als ze het gaan verkopen krijgen ze er minder voor dat dat jij het gekocht hebt met het geld kunnen ze een beetje eten kopen beetje kleren kopen of een beetje mee investeren in hun landgoed of iets dergelijks dus ik denk die eten geven en geen geld dat klopt niet helemaal

20-11-2003, 21:59

Citaat:
Origineel gepost door mogouda
[QUOTE]Origineel gepost door Selina
[B]Als wij de soenna van mohammed sws moeten
volgen mogen wij geen geld geven maar eten



als je beetje logisch nadenkt als iedereen eten gaat geven waar moeten ze al dat eten doen bederft toch en als ze het gaan verkopen krijgen ze er minder voor dat dat jij het gekocht hebt met het geld kunnen ze een beetje eten kopen beetje kleren kopen of een beetje mee investeren in hun landgoed of iets dergelijks dus ik denk die eten geven en geen geld dat klopt niet helemaal
Dat het niet klopt moet je niet bij mij wezen

20-11-2003, 22:01

Citaat:
Origineel gepost door missie_19
het maakt inderdaad niet uit hoeveel je geeft als je maar geeft wat je kwijt kunt.
Zit een bedraag aan vast,je kan niet geven wat jij maar wilt...
in den haag is het meer dan 5 euro

20-11-2003, 22:20

Citaat:
Origineel gepost door Selina
Dat het niet klopt moet je niet bij mij wezen
hey selina sorry was niet mijn bedoeling om je eigenlijk zo aan te vallen hebt het misschien een beetje te .. getypt. nogmaals sorry
maar dat is ook alleen maar wat ik heb geleerd (gehoord)

20-11-2003, 22:44

Citaat:
Origineel gepost door mogouda
hey selina sorry was niet mijn bedoeling om je eigenlijk zo aan te vallen hebt het misschien een beetje te .. getypt. nogmaals sorry
maar dat is ook alleen maar wat ik heb geleerd (gehoord)
Is al goed

20-11-2003, 23:41

Citaat:
Origineel gepost door Leeuwenkoning
2,5% van je bezit als ik het niet mis heb...toch?
Dat is zakaat,wij hebben het nou over zakaat el fitr
2 soorten Zakaat zijn er

20-11-2003, 23:49
aan wie moet ik zakaat geven ik heb geen iedee
mij moeder heeft altijd voor me gedaan
alvast bedankt

maro

21-11-2003, 00:01



Citaat:
Origineel gepost door maro
aan wie moet ik zakaat geven ik heb geen iedee
mij moeder heeft altijd voor me gedaan
alvast bedankt

maro
Wij sturen zakaat al fitr altijd naar marokko