Bekijk volle/desktop versie : chek deze site



Pagina's : [1] 2

17-11-2003, 19:25
http://www.expliciet.nl





en dan in het bijzonder dit http://www.expliciet.nl/exp12_13/deelname_politieke_leven.htm artikel



graag jullie mening

17-11-2003, 19:30


vreselijk die reli-fanaten.

Op den duur delven zij toch het onderssssssssspit

17-11-2003, 19:31

Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
vreselijk die reli-fanaten.

Op den duur delven zij toch het onderssssssssspit
heb je et artikel gelezen?

17-11-2003, 19:31
http://www.hizb-ut-tahrir.org/english/

17-11-2003, 19:32



Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
http://www.hizb-ut-tahrir.org/english/
2vandaag?

17-11-2003, 19:33

Citaat:
Regeren betekent heerschappij en het uitoefenen van macht. De machthebber is degene die beschikt over de heerschappij en de wetten ten uitvoer brengt. In de Encarta encyclopedie wordt de regering als volgt omschreven: de staatsorganen (personen en instituties) die de leidende en sturende rol vervullen binnen een politieke menselijke entiteit. Volgens het politieke woordenboek is de regering de verzameling van personen die de politieke macht uitoefenen, en bepalen in deze hoedanigheid de politieke richting van een gemeenschap.

Volgens het filosofische woordenboek van Jaqueline Russ (Dictionnaire De Philosophie, J Russ) is regeren:

1.het uitoefenen van politieke macht in een bepaalde staat
2.de totaliteit van instituties of organisaties die doormiddel waarvan, binnen een bepaalde staat, de macht wordt uitgeoefend (zowel wetgevende, als uitvoerende, als gerechtelijke macht)
3.in nauwere zin van voorgaande definitie is de regering dus een uitvoerende autoriteit die leiding heeft over een staat en de wetten ten uitvoer brengt.

Uit het voorgaande kan worden opgemaakt dat regeren dus betekent wetgeven en uitvoeren van de wetten. Met het deelnemen aan de regering in een westers land wordt dus het verkrijgen van beslissingsbevoegdheden bedoeld, zoals bijvoorbeeld het bekleden van een ministerspost.
De overheid is waar ook ter wereld gebaseerd op de grondwet van het land, voert de wetten in de grondwet uit en zorgt voor de instandhouding van de grondwet en de erin voorkomende wetten. Zo zijn ook de overheden in het westen gebaseerd op grondwetten, en voeren de erin voorkomende wetten uit, en zorgen ook voor de instandhouding en uitvoering van deze grondwetten en de eruit voortkomende wetten.
hahahaha, wat een westerse bullshit.
erg standvastig zijn die lui niet, of wel?

17-11-2003, 19:43

Citaat:
Origineel gepost door ABD
hahahaha, wat een westerse bullshit.
erg standvastig zijn die lui niet, of wel?
dat is wel zo, als het om bv staatsbelang gaat wordt niet meer naar de grondwet gekeken.

Terrorismewet bijv. is in strijd met en aantal grondrechten.

17-11-2003, 20:09

Citaat:
Terrorismewet bijv. is in strijd met en aantal grondrechten.
Zodra terrorisme in het geding komt, zijn er geen grondrechten meer.

17-11-2003, 20:10
Nou, aselhiej, dank je voor je bijdrage. Waar haaal je het vandaan?

Het is in ieder geval geen Nederlands. Je wordt permanent afgeleid door al die taalfouten.

Het zijn anti-democraten en mensen in gewetensnood. Ze lijken te denken (?) dat als je democratisch kiest en je medemens vertrouwt je in God zijn ogen niet goed bij je hoofd bent.

Het is een beetje te zielig om te zeggen dat het nogal achterlijk overkomt.

Ik ben niet in staat om onze hele democratie op een rijtje te zetten. Daar is door hele intelligente mensen ruim 150 doorlopend tot aan nu over nagedacht.

Nederland is een speldenknop op de kaart van de wereld, wat zeg ik, op de kaart van Europa. Toch worden hier 16.000.000 mensen, waaronder iets minder dan 1.000.000 geregistreerde moslims bestuurd en besturen zij zichzelf, zoals de oude en wijze Grieken in het steden dat al deden. Niets is perfekt, maar als het niet goed gaat kun je tenminste nog zeggen dat jij de verkeerde leiders hebt gekozen.

Ik wil niet bestuurd worden door een man die zegt de stem van God te horen, zulke mensen krijgen bij ons pillen tegen hallucinaties en worden een tijdje van de samenleving geisoleerd.

Die mensen die dat geschreven hebben moeten eens Nederlands leren zodat lezers zich op de tekst kunnen concentreren, bewijzen dat God het met ze eens is, en vooral, of de mensen het er mee eens zijn.

Maar net als met alle fanatici lijken zij bereid de bevolking te slachten om hun idee te redden.

Naar een kamp en urenlang lachgas toedienen.

Veel belangrijker is om dit artikel te lezen, dat stijgt uit boven particuleer gezeur of geloof, dat immers, een prive-zaak is:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&postid=3134804

Scottie.

17-11-2003, 20:18

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Nou, dank je voor je bijdrage. Waar haaal je het vandaan?

Het is in ieder geval geen Nederlands. Je wordt permanent afgeleid door al die taalfouten.

Het zijn anti-democraten en mensen in gewetensnood. Ze lijken te denken (?) dat als je democratisch kiest en je medemens vertrouwt je in God zijn ogen niet goed bij je hoofd bent.

Het is een beetje te zielig om te zeggen dat het nogal achterlijk overkomt.

Ik ben niet in staat om onze hele democratie op een rijtje te zetten. Daar is door hele intelligente mensen ruim 150 doorlopend tot aan nu over nagedacht.

Nederland is een speldenknop op de kaart van de wereld, wat zeg ik, op de kaart van Europa. Toch worden hier 16.000.000 mensen, waaronder iets minder dan 1.000.000 geregistreerde moslims bestuurd en besturen zij zichzelf, zoals de oude en wijze Grieken in het steden dat al deden. Niets is perfekt, maar als het niet goed gaat kun je tenminste nog zeggen dat jij de verkeerde leiders hebt gekozen.

Ik wil niet bestuurd worden door een man die zegt de stem van God te horen, zulke mensen krijgen bij ons pillen tegen hallucinaties en worden een tijdje van de samenleving geisoleerd.

Die mensen die dat geschreven hebben moeten eens Nederlands leren zodat lezers zich op de tekst kunnen concentreren, bewijzen dat God het met ze eens is, en vooral, of de mensen het er mee eens zijn.

Maar net als met alle fanatici lijken zij bereid de bevolking te slachten om hun idee te redden.

Naar een kamp en urenlang lachgas toedienen.

Scottie.
je conclusie lezent ben jij ook als een extremist te definieeren

17-11-2003, 20:22
Nou, maar wel een leuke, ik bedoel, ze hoeven niet zo zeer dood, maar ze moeten tot inkeer worden gebracht.

Hoe doe je dat netjes ... ?

Vooruit, dan moeten ze tekst uit hun hoofd leren en honderd keer opschrijven. Daarna, jurk uit, onder de douche, een streepjes pak aan en dan naar een Integratiekamp, ten zuidoosten van Buurloos.

Cohen is toeziend voogd, Boris supervizier, tante Mourali is stalmeester en juffrouw Godett is badmeesteres.

Scottie, herenbeul.

17-11-2003, 20:30

Citaat:
Origineel gepost door Scottie
Nou, maar wel een leuke, ik bedoel, ze hoeven niet zo zeer dood. Vooruit, dan moeten ze tekst uit hun hoofd leren en honderd keer opschrijven. Jurk uit, onder de douche en dan naar een Intergratiekamp.

Cohen is toeziend voogd, Boris supervizier, tante Mourali is stalmeester en juffrouw Godett is badmeesteres.

Scottie, herenbeul.
er staan wel een aantal zinvolle dingen op die site die ik wel weet te waarderen, een artikel over orgaantransplantatie bijv.

17-11-2003, 20:41


Nou, orgaantransplantie?

Natuurlijk, wat wou je er anders mee doen?

Laten wegro..... als er iemand nog wat aan kan hebben? Turken geven toch ook bloed voor hun joodse medeslachtoffers?

Mooi, stuur dit maar aan die engerds op. Als ze vragen of hersens ook gedemonteerd worden antwoord je gewoon: "Nee, die worden bij terroristen bij leven al afgevloeid".

Lees en hou ze vast, je organen:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=173385

Scottie, trans-plant.

18-11-2003, 18:50
expliciet.. hmm.. komt me bekend voor, heb het eerder gezien, maar kweet niet of dat nou negatief of postief was

18-11-2003, 20:28
Mijn mening.

Iedereen mag zijn geloof belijden zoals hij dat wil.

Maar probeer het mij niet op te dringen. En dwing me al zker niet om te leven bij de achterlijke wetten van een of ander eeuwenoud religieus sprookjesboek (ongeacht de religie). Of het nou is geschreven door profeten of apostelen, ik geloof die onzin allemaal niet.

Pagina's : [1] 2