Bekijk volle/desktop versie : Bled el 7emra

Pagina's : [1] 2 3 4

30-08-2002, 22:32
Assalaam 3aleikoem,
De meesten vragen zich nu af wat "bled el 7emra" is!! Nou heel simpel "de rode stad"........en wat is de rode stad nu eigenlijk? Nou ook heel simpel Marrakech!!!! Alle huizen en gebouwen in Marrakech moeten rood/zandkleurig zijn!

Marrakech...........de mooie schittering in de verte! Vanuit de auto zie ik al die mooie lampen, de palmbomen.......Marrakech, mijn stadje!!! Ik krijg al lekkere kriebels in mijn buik, deze kriebels zijn nog heviger dan als je verliefd bent! Dit is verlangen, verlangen om de geur te inhaleren. Het verlangen om op jemma el fna te gaan wandelen. Je te laten verleiden door de pracht en praal van deze stad.
Het is een sprookje. lijkt het wel. De mooie gebouwen, en huizen. De souks (tle3 oe hbet) waar je werkelijk in verdwaalt.....als je de weg niet kent. De eindeloze weggetjes in de oude medina.......de mooie grote riads, met mooie tuinen in het midden van het huis. De prachtige tegels, de fantastische houten tafels en deuren, en de geur, die lekkere onweerstaanbare geur van Marrakech. De koets die je brengt waar je maar wilt! Je wordt verliefd op deze stad, zodra je de geur ruikt. De mannetjes met water staan alweer klaar, het eten staat te wachten op jou, "neem plaats, neem plaats, we hebben alles wat je wilt! El 7ut, djej, l7em, shladda, btata, monada, ethey, tfedlie lghzalla, tfedlie, mar7ba oe elf mer7ba, 3ella slemma"...........deze woorden hoor je dagelijks als je langs de 80 eetkraampjes op jemmaa el fna loopt.

's Ochtends eerst maar even een glaasje sinaasappelsap. Je kunt kiezen uit zo'n 60 kraampjes die allemaal...............sinaasappelsap verkopen! Vers wel te verstaan! Kies maar uit, wie je 2 dirham wilt geven. Er staat wel 2,50 dirham op elk bordje, maar dat is de prijs voor toeristen! En ik ben geen toerist!

Deqqa l'merrakchia en gnawa hoor je op de achtergrond terwijl je langs de slangenbezweerders, se7erra, fqihs, limonade prikkers etc. loopt. De wind in je haren en een flesje sidi Ali in je handen maken het gevoel compleet!
Morgen maar even naar La Palmerai, ff zonnen en lekker zwemmen!

Beste mensen, in Marrakech komt iedereen aan zijn trekken (verkeerde woordkeuze)........het is een prachtige stad, maar let wel goed op de prijzen. Ding altijd goed af, meestal kun je iets voor de helft van de prijs krijgen. Marrakchien ruiken het als je uit lgeriej komt. En daar willen ze goed gebruik van maken! PRAAT DUS NOOIT NEDERLANDS IN DE SOUKS OF EEN WINKEL!!!!!!!!!!!!!!!
Ewa ik hoop jullie volgend jaar allemaal te verwelkomen in Marrakech! Inshaa'allah!!!!!!

Groetjes Bahjaouia

hmmm wacht eens ff.....allemaal? Dan wordt het wel erug druk daarzo he?!!!!! Ewa boeie...toch?!

05-09-2002, 21:43

Ik had de hoop al opgegeven joh he.........maar gelukkig...er is er tenminste 1 die hetzelfde denkt!!!!!!!!
Casa is ook leuk hoor....met die stranden.......la cote....... enne ....bourgoune.......wat is het daar chaabi zeg......ness casa zijn echt lachuhhhhhh!!!!!! Maar sem7iliya....marrakech blijft toch mijn schatje!!!

Thellay a gti!!!
Groetjes Bahjaouia

09-09-2002, 14:50
Kijk dat is nou precies wat ik bedoelde en duidelijk probeerde te maken!!!! Ma keyn ma 7sen men Marrakech!! Als ik naar een andere stad ga besh ngyem....dan ben ik weer binnen maximaal 4 dagen terug in marrakech....!!!

Thella l'Bahjaoui!!!!
Groetjes BAHJAOUIA

17-09-2002, 17:34
Nou nou nou, niet ff overdrijven. Zelf ben ik van de zomer ook in Marrakech geweest en het is inderdaad een fantastische stad zeg. Heel schoon, heel mooi. Ik was er meer dan 15 jaar niet geweest en het was dus top. We verbleven in el Mansour Eddahbie aan Avenue de la France naast het congrespaleis. Fantastisch hotel zeg. Alles erop en eraan. Al met al, Marrakech wordt mijn tweede stad....naast Fes natuurlijk

24-09-2002, 21:50

Uit jouw woorden kon ik dus opmaken dat wij NIET overdrijven over Marrakech

26-09-2002, 00:31
Ik zal jullie wat vertellen!!!
Ga maar even zitten!
Toe nou!

Hier komt hij dan!

Ik kan niet zonder MARRAKECH!!!

Ik irriteer me altijd weer als MARRAKECH verkeerd gespeld wordt.
marakech met maar 1 R
marakkech met maar 1 R en dubbel K
marakesh met maar 1 R en SH

MENSEN het is MARRAKECH met dubbel R, 1 K en CH

ash tai a-raf el-h'mar min chkinsbier!

LANG LEVE DE VROUWEN UIT MARRAKECH!!!!!!

26-09-2002, 19:12

Citaat:
Origineel gepost door Zahwanie
Ik zal jullie wat vertellen!!!
Ga maar even zitten!
Toe nou!

Hier komt hij dan!

Ik kan niet zonder MARRAKECH!!!

Ik irriteer me altijd weer als MARRAKECH verkeerd gespeld wordt.
marakech met maar 1 R
marakkech met maar 1 R en dubbel K
marakesh met maar 1 R en SH

MENSEN het is MARRAKECH met dubbel R, 1 K en CH

ash tai a-raf el-h'mar min chkinsbier!

LANG LEVE DE VROUWEN UIT MARRAKECH!!!!!!
Ik irriteer me daar ook aan.........het is inderdaad MARRAKECH, zo heb ik het altijd al geschreven....en zo hoort het ook geschreven te worden, volgens mij!!!
Enne die ene zin van jou is wel wreed......maar wel lachuh!!!
Lang leve de MARRAKCHIEN!!!!
Groetjes Bahjaouia

26-09-2002, 23:26
Salaam aleikOm....

AHh ben dit jaaR ook Naar Marakech geweest... eNne Marakesh waSS zekeR MoOIII.... heB daaR ecHt Naar me ziN gehaD.... VOlgenD jaaR innSchallaH zeker weeR een bezoekje brengeN aaN Marakkech.... de mensen wareN ook TOP... (Op wat incidenteN na...)

Maarre sem7iliya.... AGADIR bLijFt TocH MIjn PareL, MIjn sChatje, MIjn ALLES......!!!

Ma3salaam...

P.S heb Toch wel gOed geSpeld he...??

15-10-2002, 20:06
Ayhayhay 3ella l'Marrakchia......mesgotta 3ella tekst!!! Ik kreeg ook kippenvel van jouw tekst.....a nichtje van me.... You know I know what you know what I know...........La Palmerai powerrrrr
Die s7ab franca....tfoeeeeeee.....je weet toch!!! Dus je gaat in december a trutje....en je meld het me niet eens ff.....waga 3elliek...!!

Thellay!!!! Groetjes Bahjaouia

01-01-2003, 23:46
leeft mijn topic niet onder de marrakchien?!

29-04-2003, 17:35
ff zonder dollen heheh maarruh overal waar ik wat lees je weet wel shi topic bv over Casa, Tanger os weet ik veel wat dan zegt ieder over zijn eigen stad is mijn parel , mijn schatje en wete ik veel wat allemaal, ewa heheh nu is het mijn beurt RABAT is mijn parel en mijn schatje, maar dit gaat tuurlijk over jullie pareltje jekkoe? Nou uh ik ben er dit jaar ook geweest. ben ook wel eens eerder geweest, en ja hoor zeker leuke stad, alleen ben het weer niet zo gewend aaa ya nerie EEN HITTEEEE is wel lachen dat dus alle mensen laat pas naar buiten gaan en meest lollige en toffe vind ik dat Jema el Fna tot zo een 2 uur of later 's nachts nog PROPVOL is, maar tog Marakesh OW SORRY SORRY MARRAKECH het spijt me.... is voor mij leuk voor paar dagen en dan tog weer terug naar Dagila maarruh om niet te vergeten MARRAKSHIEN ZIJN ECHTE TOPMENSEN , heb omin daar met ze gelachen echt hoor, iedere stad weer met zijn eigen mensen een de mensen in Marrakech waren Toppie!!!

29-04-2003, 18:11

Citaat:
Origineel gepost door Rbatija
ff zonder dollen heheh maarruh overal waar ik wat lees je weet wel shi topic bv over Casa, Tanger os weet ik veel wat dan zegt ieder over zijn eigen stad is mijn parel , mijn schatje en wete ik veel wat allemaal, ewa heheh nu is het mijn beurt RABAT is mijn parel en mijn schatje, maar dit gaat tuurlijk over jullie pareltje jekkoe? Nou uh ik ben er dit jaar ook geweest. ben ook wel eens eerder geweest, en ja hoor zeker leuke stad, alleen ben het weer niet zo gewend aaa ya nerie EEN HITTEEEE is wel lachen dat dus alle mensen laat pas naar buiten gaan en meest lollige en toffe vind ik dat Jema el Fna tot zo een 2 uur of later 's nachts nog PROPVOL is, maar tog Marakesh OW SORRY SORRY MARRAKECH het spijt me.... is voor mij leuk voor paar dagen en dan tog weer terug naar Dagila maarruh om niet te vergeten MARRAKSHIEN ZIJN ECHTE TOPMENSEN , heb omin daar met ze gelachen echt hoor, iedere stad weer met zijn eigen mensen een de mensen in Marrakech waren Toppie!!!
IK BLIJF ER BIJ!!!!! MARRAKECH IS DA BEST...... QUA ALLES!!!!!!! SFEER, MENSEN, CULTURELE DINGEN, JEMAA EL FNA, LA PALMERAI, LA MENARA en ga zo maar door!!!!!!

30-04-2003, 15:18

ewa a gti es ran goel liek...... rabat is voor mij de STAD hehe ewa besa7a ou ra7a nee joh ieder is dol op zijn stad wa thalaw

30-04-2003, 18:44

Citaat:
Origineel gepost door Rbatija
ewa a gti es ran goel liek...... rabat is voor mij de STAD hehe ewa besa7a ou ra7a nee joh ieder is dol op zijn stad wa thalaw

30-04-2003, 20:57
een vraagje: is het daar niet erg warm in de zomer? Ben daar in april geweest en het was daar 28 graden.

Pagina's : [1] 2 3 4