Bekijk volle/desktop versie : Het Fajr Gebed



Pagina's : [1] 2 3 4

05-01-2008, 00:14

Hoeveel van ons hebben dit gebed nagelaten wanneer het verricht moest worden op haar vastgestelde tijdstip? Weten we daadwerkelijk wat dit gebed inhoudt?

“Er is geen gebed die zwaarder is voor de huichelaars dan het Fajr gebed en het ‘Isha gebed, en als zij wisten wat erin zat (beloning) dan zullen zij erheen komen zelfs kruipend op hun knieën.” (overgeleverd door Al Bukhari)

Waarom als we dit weten staan we toch af en toe of zelfs helemaal niet meer op? Of we verrichten haar op een latere tijdstip?

“en als zij wisten wat erin zat (beloning) dan zullen zij erheen komen zelfs kruipend op hun knieën.”

Subhana Allah!

Laten we ons dit realiseren (en dit adviseer ik mezelf eerst) en het in praktijk brengen incha Allah.


http://www.youtube.com/watch?v=2m0i9pWIM-A


wassalaam alikoum warahmatoullahi wa barakatouh


05-01-2008, 00:18


"en als zij wisten wat erin zat (beloning) dan zullen zij erheen komen zelfs kruipend op hun knieën"

En toch prefereren wij onze "welverdiende" slaap. Moge Allah ons standvastiger maken om salat Fajr elke dag op tijd te bidden, Ameen.

05-01-2008, 00:19
Assalaam Aleikum wa Rahmatullahi wa Barakaatoehoe,
Sommige zeggen dat Fajr gebed niet fard verplicht is om op tijd te bidden??.
Het lukt mij helaas niet altijd om op tijd dit gebed te verrichten.

05-01-2008, 00:20

Citaat door GeenLeven:
"en als zij wisten wat erin zat (beloning) dan zullen zij erheen komen zelfs kruipend op hun knieën"

En toch prefereren wij onze "welverdiende" slaap. Moge Allah ons standvastiger maken om salat Fajr elke dag op tijd te bidden, Ameen.



Ameen

05-01-2008, 00:20


Je moet gewoon minimaal 3 wekkers aanschaffen, dan word je altijd wakker.

05-01-2008, 00:21

Citaat door GeenLeven:
"en als zij wisten wat erin zat (beloning) dan zullen zij erheen komen zelfs kruipend op hun knieën"

En toch prefereren wij onze "welverdiende" slaap. Moge Allah ons standvastiger maken om salat Fajr elke dag op tijd te bidden, Ameen.


Ameen

05-01-2008, 00:21

Citaat door Samoeraii:
Assalaam Aleikum wa Rahmatullahi wa Barakaatoehoe,
Sommige zeggen dat Fajr gebed niet fard verplicht is om op tijd te bidden??.
Het lukt mij helaas niet altijd om op tijd dit gebed te verrichten.


Mensen kunnen zoveel zeggen. Altijd opzoek gaan naar bewijzen akhi. Gair incha Allah

wa alikoum salaam warahmatoullah wa barakatouh

05-01-2008, 00:22

Citaat door Samoeraii:
Assalaam Aleikum wa Rahmatullahi wa Barakaatoehoe,
Sommige zeggen dat Fajr gebed niet fard verplicht is om op tijd te bidden??.
Het lukt mij helaas niet altijd om op tijd dit gebed te verrichten.



Als man zijnde zijn wij toch zowiezo al verplicht om de verplichte gebeden in de moskee te bidden. En ook Fajr hoort daar gewoon bij, de 'speciale' adhaan voor Fajr zegt al genoeg. Dat ene zinnetje dat toegevoegd is om te zeggen dat de salat beter is dan slaap.

05-01-2008, 00:24

Citaat door Roku:
Je moet gewoon minimaal 3 wekkers aanschaffen, dan word je altijd wakker.



Ik heb er 2, wekker van me mobiel en zo'n ouderwetse die echt hard gaat piepen. En toch lukt het sjaitaan om mij te verleiden om ze uit te slaan en door te slapen

05-01-2008, 00:25

Citaat door Roku:
Je moet gewoon minimaal 3 wekkers aanschaffen, dan word je altijd wakker.

Na3em, je kunt nooit genoeg wekkers hebben voor fadjr.


Citaat:
Moge Allah ons standvastiger maken om salat Fajr elke dag op tijd te bidden, Ameen.
ameen.

Barak'allahfeeki topicstarter

wa alaikoum salaam

05-01-2008, 00:27

Citaat door Abu_husayn:
Na3em, je kunt nooit genoeg wekkers hebben voor fadjr.


ameen.

Barak'allahfeeki topicstarter

wa alaikoum salaam



Wa feek barak Allah

wassalaam alikoum

05-01-2008, 00:28
Ik heb normale wekker en ook mobiel, daarna word ik meestal wakker, heel soms gebruik ik nog een extra wekker bij, en je moet bijvoorbeeld zo doen:

Als fajr begint op bijv kwart voor 7, dan zet je je mobiel een half uur van te voren, en zet je je wekker een kwartier later ( en voor de broeders waarvoor ze de mogelijkheid hebben om in de moskee te bidden, die moeten nog vroeger zetten, maar niet dat ze tegelijk gaan)

05-01-2008, 00:30



Citaat door Roku:
Ik heb normale wekker en ook mobiel, daarna word ik meestal wakker, heel soms gebruik ik nog een extra wekker bij, en je moet bijvoorbeeld zo doen:

Als fajr begint op bijv kwart voor 7, dan zet je je mobiel een half uur van te voren, en zet je je wekker een kwartier later ( en voor de broeders waarvoor ze de mogelijkheid hebben om in de moskee te bidden, die moeten nog vroeger zetten, maar niet dat ze tegelijk gaan)



Dat doe ik ook al, eerst me mobiel en dan 2minuten later die ander.

Maarja ghair insa'Allah, misschien moeten we gewoon eerder naar bed ipv op m.nl hangen

05-01-2008, 00:31

Citaat door GeenLeven:
Dat doe ik ook al, eerst me mobiel en dan 2minuten later die ander.

Maarja ghair insa'Allah, misschien moeten we gewoon eerder naar bed ipv op m.nl hangen


Werkt ook, maar dan heb je bijna geen dag, dan zou je om 9 uur naar je nest moeten gaan, ben je niet eens klaar met je schoolzaken enzo.

05-01-2008, 00:32
koop een wekker die niet vanzelf stopt, en zet hem in de andere hoek van de kamer. werkt altijd.

Pagina's : [1] 2 3 4