Bekijk volle/desktop versie : Mag een vrouw haar haren knippen??



04-01-2008, 18:48
Salaamou 3alikoum wa Ra7matoulah wa Barakatou

ik vraag mij af of een vrouw haar haren mag knippen gelijk hoe ze het wil of hangen er regels aan?


alvast bedankt

04-01-2008, 18:55


Me moeder heeft me altijd vertelt;;
Het knippen van je haren voor "shiki" is haraam,
Maar het knippen bv, je haar is te lang of dode puntjes dat dat wel mag
Bronnen heb ik jammer genoeg niet...

04-01-2008, 19:13

Citaat door FakedIdentity:
Me moeder heeft me altijd vertelt;;
Het knippen van je haren voor "shiki" is haraam,
Maar het knippen bv, je haar is te lang of dode puntjes dat dat wel mag
Bronnen heb ik jammer genoeg niet...
Als je alleen de ouwe onderste stukjes wilt knippen mag, maar zoals jij t zegt voor bedoeling mag NIET!.. Voor je man mag het ook! ..voor je man mag alles

04-01-2008, 19:16
Mag een man zijn haar knippen?

04-01-2008, 19:17



Citaat door MyFirstSony:
Mag een man zijn haar knippen?
Voor hem geld ook hetzelfde volgens mij...want bij een man kan de zelfde irritaties opdoen als bij een vrouw, maar als hij ook een matje of iets dergelijks van maakt om op te vallen zou ook niet mogen
...

04-01-2008, 19:22
haar knippen is zeker weten toegestaan[/SIZE]
[SIZE="4"]
Het is overgeleverd in Saheeh Moeslim (nr. 320) dat: 'De vrouwen van de Profeet, Salallahu 'Aleyhi wa Salaam, gewoon waren om hun haar te knippen tot het punt dat het de oorlellen bereikte.' [Al-Asaalah, Uitgifte #1]

04-01-2008, 19:23

Citaat door FakedIdentity:
Me moeder heeft me altijd vertelt;;
Het knippen van je haren voor "shiki" is haraam,
Maar het knippen bv, je haar is te lang of dode puntjes dat dat wel mag
Bronnen heb ik jammer genoeg niet...


Jazak Allah


Citaat door lady_danger:
Als je alleen de ouwe onderste stukjes wilt knippen mag, maar zoals jij t zegt voor bedoeling mag NIET!.. Voor je man mag het ook! ..voor je man mag alles


dus je mag je haren niet knippen gelijk hoe je het wil ookal is het niet voor shiki?


04-01-2008, 19:24

Citaat door lady_danger:
Voor hem geld ook hetzelfde volgens mij...want bij een man kan de zelfde irritaties opdoen als bij een vrouw, maar als hij ook een matje of iets dergelijks van maakt om op te vallen zou ook niet mogen
...
Is er een probleem als een vrouw haar haren kort knipt? En wat versta je eigenlijk onder 'opvallen'. Dat lijkt me nou typisch zo'n cultureel gegeven dat overal ter wereld anders kan worden opgevat.

04-01-2008, 19:26

Citaat door MyFirstSony:
Is er een probleem als een vrouw haar haren kort knipt? En wat versta je eigenlijk onder 'opvallen'. Dat lijkt me nou typisch zo'n cultureel gegeven dat overal ter wereld anders kan worden opgevat.
Het gaat erom de bedoeling die jij hebt, en niet die andere hebben, als jij gewoon je weg gaat, doe je ook niets verkeerds!

04-01-2008, 19:27

Citaat door najat_mocrogirl:
Jazak Allah



dus je mag je haren niet knippen gelijk hoe je het wil ookal is het niet voor shiki?

Het gaat erom de bedoeling daarvan, zoals parfum maku-up etc

04-01-2008, 19:30

Citaat door A_Ssaffaat:
haar knippen is zeker weten toegestaan[/SIZE]
[SIZE="4"]
Het is overgeleverd in Saheeh Moeslim (nr. 320) dat: 'De vrouwen van de Profeet, Salallahu 'Aleyhi wa Salaam, gewoon waren om hun haar te knippen tot het punt dat het de oorlellen bereikte.' [Al-Asaalah, Uitgifte #1]


Jazak Allah

04-01-2008, 19:31

Citaat door najat_mocrogirl:
Jazak Allah




wa iyaaki beste zus

04-01-2008, 19:54



Citaat door lady_danger:
Het gaat erom de bedoeling die jij hebt, en niet die andere hebben, als jij gewoon je weg gaat, doe je ook niets verkeerds!
Het maakt dus niet uit of men haren knipt of niet. Allemaal een per cultuur verschillende zaak.