Bekijk volle/desktop versie : Een geleerde die zijn Deen niet verkocht.



04-01-2008, 18:15
Een geleerde die zijn Deen niet verkocht

In Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle,

Al-Hasan ibn Arafah verteld, "ik bezocht Imâm Ahmad ibn Hanbal nadat hij afgeranseld en gefolterd was . Ik zei tegen hem, "O Abu Abdillah, u hebt het niveau van de Profeten bereikt!" Hij zei, "Wees stil. ik zag niets ander dan mensen die hun Din verkochten . En ik zag geleerden die met mij waren en hun Geloof verkochten.

Dus ik dacht bijmezelf, 'Wie ben ik, wat ben ik. Wat ga ik morgen tegen Allâh zeggen wanneer ik tegenover Hem sta en Hij mij vraagt "Verkocht je jouw Dîn zoals de anderen dat deden?" Dus ik keek naar de zweep en het zwaard en koos hen.

En ik zei, "Indien ik sterf zal ik naar Allâh terugkeren en zal zeggen: 'ik werd gedwongen te zeggen dat een van Uw Kenmerken iets is dat gecreëerd was , maar ik deed dat niet'. Hierna zal het aan Hem zijn - ofwel Hij bestraft mij of Hij vergeeft mij".

Al-Hasan ibn Arafah vroeg toen, "voelde je pijn toen zij jou afranselden"?

Hij zei "Ja ,ik voelde de pijn tot ik na 20 zweepslagen al het gevoel verloor (Zij ranselden hem meer dan tachtig keer). Nadat dit voorbij was voelde ik geen pijn en die dag bad ik de Dhuhr staand".

[Inderdaad hij bad terwijl het bloed zijn kleding rood kleurde ].

Al-Hasan ibn Arafah begon te wenen toen hij hoorde wat er gebeurd was.
imâm Ahmad vroeg hem,

"Waarom huil je ? Ik heb mijn Iman niet verloren, waarom zal ik hierna eromgeven als ik mijn leven verlies".

06-01-2008, 03:23


Baraka Allaahu feeki, prachtig verhaal!,
Was-Salaamu 'Alaykum Wa Rahmatu Allaahi Wa Barakaatuh.

06-01-2008, 03:56
Asalaamoe aleikoum wa rahmatullah wa barakatoe,

heel mooi verhaal masha'Allah. BarakAllaoe feeki voor het delen!

Waleikoum salaam

06-01-2008, 17:09
masha allah

06-01-2008, 21:42


SoubhanAllah.. Zo zie je maar hoe sterk zijn imaan was & taqwa.

07-01-2008, 21:09
Sub7anAllah....Moge Allah 'azza wa jalla hem belonen met jannatul firdaws...Ameen

Prachtig verhaal, barakAllahoe feeki voor het plaatsen.

was-salaamou 'alaykoum wara7matuAllah

07-01-2008, 21:14
masha allah!!

17-04-2008, 16:35
dat is egte geleerden!!!