tachelhit102
16-11-2003, 22:21
Aangezien de meesten van jullie hier zitten, heb k deze Hadith hier geplaast. Cker de moeite waard om te lezen.. Bismi-l-lâhi-r-rahmâni-r-rahiem (In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige) Hadith over trouwen ''O jongemannen ! Ieder die in staat is te trouwen moet trouwen, want het helpt jullie je blik neer te slaan en je kuisheid te behoeden.'' (Al-Bucharie) "Al wie Allah rein en kuis wenst te ontmoeten, moet een edele vrouw trouwen." (Ibn Madjah) "Als een man trouwt heeft hij de helft van zijn geloof vervuld" (Al-Bucharie) "Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd: vanwege haar eigendommen, haar familie, haar schoonheid en haar geloof. Zoek er één omwille van haar geloof, moge je handen met stof bedekt zijn." (Al-Bucharie & Muslim) "De voorwaarden die het meest waard zijn om nageleefd te worden, zijn die voorwaarden die je het recht geven van de schaamdelen van de vrouw te genieten (d.w.z de voorwaarden van het huwelijkscontract)." (Al-Bucharie) Er was een man van de metgezellen die zichzelf in dienst van de Profeet (saws) had gesteld. Hij bracht de nachten in de nabijheid van de Profeet Mohammed (saws) door om hem van dienst te kunnen zijn. De Profeet (saws) vroeg hem ''Wil je niet trouwen?'' Hij zei: ''Ik ben een arme man, en als ik dat deed dan zou ik misschien stoppen met het u van dienst zijn.'' Op een andere moment stelde de Profeet (saws) hem weer dezelfde vraag en de man gaf hetzelfde antwoord. De man dacht na over de woorden van de Profeet (saws) en dacht: ”De Profeet weet beslist beter wat goed voor mij is in dit wereldlijke leven en het volgende leven.” Hij besloot dat als de Profeet (saws) hem weer zou vragen te trouwen hij zou instemmen. Toen de Profeet Mohammed (saws) hem voor de derde keer vroeg te trouwen, zei hij: ''O Boodschapper van Allah, kunt u me trouwen (met degene die u wilt)?'' Daarop zei de Profeet (saws): ''Je kunt het beste naar die en die familie gaan en hen vertellen dat de Profeet (saws) de hand van jullie dochter vraagt voor jou.'' De man zei: ''Ik heb niets (om als bruidschat te betalen)....'' Toen zei de Profeet (saws) tegen de andere metgezellen: ''Geef jullie broeder goud evenveel in gewicht als een dadelpit.'' Nadat zij het goud verzameld hadden gingen zij naar de familie van de bruid en zij stemde in. Toen gaven zijn Metgezellen hem een geit voor het bruiloftsmaal. (Ahmad) Ibn 'Abbas overleverde dat er een man naar de profeet (saws) kwam en zei: ''O Boodschapper van Allah! Ik ben de voogd van een weesmeisje. Twee mannen hebben dat meisje een aanzoek gedaan: Eén van hen is rijk en de ander is arm. We willen haar aan de rijke geven maar zij wil de arme!" de profeet (saws) zei: ''Het huwelijk is de beste zaak voor de geliefden.'' De Profeet (saws) heeft gezegd: ”Als iemand, wiens godsdienst en karakter je tevredenstelt om de hand van je dochter vraagt, sta dat verzoek dan toe, als je dat niet doet zal er verderf en een groot kwaad op aarde zijn.” (At-Tirmidhi) Dit duidt erop dat de vader/moeder (de ouders dus) van een meisje een huwelijk niet zouden moeten verhinderen of vertragen.