Bekijk volle/desktop versie : Opeens heb je het, je wordt..nee.. je gaat,



16-11-2003, 18:56

Citaat door power_flower:
Opeens heb je het…Je gaat bidden…


Het was een zonnige dag en ik liep door de stad. Niets bijzonders, maar opeens werd ik getroffen door de gedachte dat wij mensen Allah (Geprezen en Verheven is Hij) helemaal vergeten zijn. We zeggen allemaal volmondig dat we Moslims zijn en dat de Islam een grote rol speelt in ons leven.
Maar is dat ook daadwerkelijk zo?

Ik zeg nee...

Wij mensen roddelen over de dochter van de buren, liegen over een opleiding, bedriegen de sociale dienst, rentenieren, gedragen ons als beesten op feesten, we schransen tot we niet meer kunnen, roken, blowen, drinken alcohol, plegen overspel, flirten, maken elkaar jaloers met onze nieuwe auto, maar dat is nog niet het allerergste. We verzaken één van de grootste plichten tegenover Allah (Geprezen en Verheven is Hij)
We bidden niet... x

Wij mensen hebben altijd wel goede smoesjes, daar ontbreekt het ons absoluut niet aan. 'We bidden in ons hart' of 'Het is niet toegestaan op ons werk of school' en de beste: 'Ik kan er echt niets aan doen, maar ik vergeet het gewoon'

Hoe kunnen we op ons luie achterwerk blijven zitten om een spannende film af te kijken en tegenover onszelf te liegen en te beweren dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) je dat ene gemiste gebed heus niet kwalijk neemt? Hoe is het mogelijk dat we liever naar een bruiloft gaan om daar vastberaden te blijven zitten met de gedachte in ons achterhoofd dat niemand bidt, dus hoeven we ons geen zorgen te maken? Hoe kunnen we nu werken of naar school gaan zonder met opgeheven hoofd te zeggen dat we een bidruimte willen?

Waarom deze verwaarlozing en minachting van de rechten van Allah Geprezen en Verheven is Hij?
Wij mensen gebruiken met plezier alle gunsten die Allah ons heeft gegeven. We eten, drinken en hebben kleding aan ons lijf (behalve in de zomer) Maar toch vertikken we het om een van de simpelste plichten te verrichten die Allah (Geprezen en Verheven is Hij) van ons vraagt.

Als we wel een keer bidden, dan doen we het niet op de vastgestelde tijden, we verrichten ons gebed zo snel dat we niet eens beseffen dat we hebben gebeden. We concentreren ons niet en denken tijdens het gebed aan die leuke broek.
Wij mensen in dit tijdperk verwaarlozen onze gebeden en verlaten ze…net of het uit ons vocabulaire is verdwenen… we verrichten het uren nadat de tijd ervoor is verstreken, sommigen onder ons verrichten het fahr-gebed vlak voor het dohr-gebed, anderen doen dat niet eens meer…

Zeggen wij niet met zijn allen dat we van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) houden? Wanneer een persoon van een ander houdt…Hij zou het ontmoeten van desbetreffende persoon prachtig vinden…Hij zal zelfs de hele tijd denken aan het moment waarbij hij zijn geliefde zal zien…en wanneer er een seconde voorbij is zal hij denken dat de tijd langzaam gaat en kan daardoor niet slapen… totdat hij zijn geliefde ontmoet…

Is het echt dat zij die lui zijn om het gebed te verrichten… houden van Allah? Spreken zij de lof aan Hem en willen Zij Hem ontmoeten?
Allah de Verhevene neemt afstand van degene die de verplichte gebeden laten.
De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Laat het gebed niet opzettelijk, degene die het gebed met opzet laat, dan zal Allah en Zijn boodschapper afstand nemen van hem." (Overgeleverd door Ahmed in zijn Moesnad).

Beste broeder en zuster zou je het leuk vinden als de meest geliefde persoon afstand van je neemt? Hoe kun je het gebed verwaarlozen zodat Allah afstand van je neemt?
Hoe kun je het gebed verwaarlozen zodat Allah afstand van je neemt?
Hoe kun je het gebed verwaarlozen zodat Allah afstand van je neemt?
Hoe kun je het gebed verwaarlozen zodat Allah afstand van je neemt?

Nou?

Op die zonnige dag bedacht ik me dat ik me niet meer wilde laten verleiden door de Sjeitan. Ik ga bidden op de vastgestelde tijden, ik blijf niet meer zitten om een zondige film af te kijken, ik zal mijn gebed verrichten als ik op een feest ben, ook al kijkt iedereen naar mij en ik zal zeker Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zeker nooit meer vergeten.

Maar hoe zit het met jou?

"Daarom, richt uw aangezicht oprecht tot de (ware) godsdienst,
overeenkomstig de natuur welke Allah de mensen heeft geschapen.
De schepping van Allah kent geen verandering.Dat is het ware geloof.
maar de meeste mensen weten het niet.U tot hem bekerende,vrees Hem en leeft het gebed na en behoort niet tot de afgodendienaren.
(Koran 30:31-32)

xVoel je alsjeblieft niet aangesproken als jij niet roddelt over de dochter van de buren, liegt over een opleiding, de sociale dienst bedriegt, renteniert, je gedraagt als een beest op een feest, je schranst tot je niet meer kunt, rookt, blowt, alcohol drinkt, overspel pleegt, flirt, mensen jaloers met jouw nieuwe auto. En voel je zeker niet aangesproken als jij wel bidt!

Jullie Broeder in Islam

Abou Anas
.

16-11-2003, 19:22


Djazaak Allahoe Ghairan!!!


17-11-2003, 22:30
Wow!!!

17-11-2003, 22:40

Citaat:
Origineel gepost door SnEakyNaWaL
Wow!!!

17-11-2003, 23:09



Citaat:
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
AAAaaahh deze zwaai bedoelde je... die had ik nie eens gezien... a zinA!!!



17-11-2003, 23:12

Citaat:
Origineel gepost door SnEakyNaWaL
AAAaaahh deze zwaai bedoelde je... die had ik nie eens gezien... a zinA!!!



17-11-2003, 23:17

Citaat:
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
Melkie.. verdrietig...