Bekijk volle/desktop versie : Voor De Getrouwde Dames



Pagina's : [1] 2

03-01-2008, 11:35
Kende jij je man toen je trouwde?
Of ben je (just like me) op de gok dus goed geluk getrouwd.

Ben wel benieuwd of er nog meiden zijn die op
de ouderwetse manier trouwen

03-01-2008, 11:38


je kent niemand tot je ermee samenwoont hoor, dus je trouwt altijd op de gok

ik heb mijn man pas gezien de dag dat hij kwam aanvragen, maar kende hem wel al een beetje via telefonisch contact.

03-01-2008, 11:39

Citaat door Naadiaatje:
Kende jij je man toen je trouwde?
Of ben je (just like me) op de gok dus goed geluk getrouwd.

Ben wel benieuwd of er nog meiden zijn die op
de ouderwetse manier trouwen



Hoe oud ben jij dan?

03-01-2008, 11:49
ik ben 27 en was 22 toen ik trouwde.
tegenwoordig hoor je gewoon vaak (te vaak maar dat is mijn mening) dat ze eerst een relatie willen om elkaar te leren kennen

Zoals er al gezegd werd.
Trouwen blijft een gok, en je kent elkaar als je onder 1 dak samenwoont.

En zelfs dan kom je af en toe nog voor verrassingen te staan

Maar dat hoeft niet altijd slecht te zijn!!!!!!!!!

03-01-2008, 11:57



Citaat door Naadiaatje:
ik ben 27 en was 22 toen ik trouwde.
tegenwoordig hoor je gewoon vaak (te vaak maar dat is mijn mening) dat ze eerst een relatie willen om elkaar te leren kennen

Zoals er al gezegd werd.
Trouwen blijft een gok, en je kent elkaar als je onder 1 dak samenwoont.

En zelfs dan kom je af en toe nog voor verrassingen te staan

Maar dat hoeft niet altijd slecht te zijn!!!!!!!!!
-

Ik ben blij voor jou dat het goed is uitgepakt.
Ik ben voor ik trouwde 1,5 jaar verloofd geweest met mijn
man. ik persoonlijk zo er niet aan moeten denken om iemand helemaal niet te kennen..... Maar dat is mijn mening..... het idee om samen met iemand in bed te liggen die je nooit heb gezien beangst mij....

En zoals iedereen zegt je kent elkaar pas als je onder 1 dak woont en dat klopt helemaal!!

03-01-2008, 12:01
Mijn man kwam mij ook direct om mijn hand vragen nadat het liefde op het eerste gezicht was. Maar we zijn daarna wel eerst 2 jaar verloofd geweest. Bewuste keuze om elkaar goed te leren kennen. Hoef je ook niet stiekem te doen en al dat gedoe.

03-01-2008, 12:03

Citaat door een_Rotterdamse:
Mijn man kwam mij ook direct om mijn hand vragen nadat het liefde op het eerste gezicht was. Maar we zijn daarna wel eerst 2 jaar verloofd geweest. Bewuste keuze om elkaar goed te leren kennen. Hoef je ook niet stiekem te doen en al dat gedoe.

Maar als je verloofd bent, dan is het toch alsnog niet toegestaan om alleen met zijn 2e te zijn zonder mahram?

Of bedoel je met verloofd zijn getrouwd op papier?

03-01-2008, 12:05
Ik ken mijn man nu zo'n 9 jaar waarvan we 5 jaar getrouwd zijn... we waren maatjes en toen we erachter kwamen dat we meer van elkaar vonden hebben we onze ouders ingelicht en zijn we gaan trouwen

03-01-2008, 12:05

Citaat door ~M@ghrAbiA~:
Maar als je verloofd bent, dan is het toch alsnog niet toegestaan om alleen met zijn 2e te zijn zonder mahram?

Of bedoel je met verloofd zijn getrouwd op papier?


Tis maar hoe je het ziet. Er waren meer dan 7 man getuigen toen hij me kwam vragen. Maar allahoe a3lam. Wil niet zeggen dat wij het zogenaamd volgens islamitische regels hebben gedaan. Integendeel. Ging er meer om dat mijn ouders ervan wisten enzo.

03-01-2008, 12:07

Citaat door een_Rotterdamse:
Tis maar hoe je het ziet. Er waren meer dan 7 man getuigen toen hij me kwam vragen. Maar allahoe a3lam. Wil niet zeggen dat wij het zogenaamd volgens islamitische regels hebben gedaan. Integendeel. Ging er meer om dat mijn ouders ervan wisten enzo.

Ohwja oke, op die manier.

03-01-2008, 12:07
ik ben ook niet meteen de maand erop getrouwd

We zijn ook ongeveer een jaar verloofd geweest.
en tuurlijk je moet hem wel aantrekkelijk vinden voordat
je met hem in 1 bed kan liggen.

Voor hem is er ook een andere jongen geweest. En hij
kwam echt wel heel lief over, en welbespraakt, en hij had
gestudeerd en ga zo maar door maar ik vond hem niet
aantrekkelijk

Zag mij nog niet met hem in 1 bed liggen
heb daarom ook nee gezegd

03-01-2008, 12:31

Citaat door een_Rotterdamse:
Mijn man kwam mij ook direct om mijn hand vragen nadat het liefde op het eerste gezicht was. Maar we zijn daarna wel eerst 2 jaar verloofd geweest. Bewuste keuze om elkaar goed te leren kennen. Hoef je ook niet stiekem te doen en al dat gedoe.



Hebben wij ook gedaan!!!!!

03-01-2008, 12:33



Citaat door Naadiaatje:
ik ben ook niet meteen de maand erop getrouwd

We zijn ook ongeveer een jaar verloofd geweest.
en tuurlijk je moet hem wel aantrekkelijk vinden voordat
je met hem in 1 bed kan liggen.

Voor hem is er ook een andere jongen geweest. En hij
kwam echt wel heel lief over, en welbespraakt, en hij had
gestudeerd en ga zo maar door maar ik vond hem niet
aantrekkelijk

Zag mij nog niet met hem in 1 bed liggen
heb daarom ook nee gezegd



OWWWWWWWWWWWWWWWW nu is het verhaal meteen anders,
Je bent een jaar verloofd geweest dus je heb hem wel leren kennen voor jullie trouwde....

03-01-2008, 12:38
Wij kenden elkaar 8 maanden voor hij mijn hand kwam vragen. daarna zijn wij 1 jaar verloofd geweest...

04-01-2008, 00:18
Ik kende mijn man 7 maanden toen kwam hij mijn hand vragen, daarna zijn we nog 1 jaar verloofd geweest. En nu zijn we alhamdoeliallah 9 maandjes getrouwd. Ik ken mijn man nu pas echt goed nu ik met hem onder 1 dak woon, daarmee bedoel ik dus het maakt echt niet uit hoe lang je met iemand gaat of hoe lang je iemand kent voor je trouwt. Het is belangrijk met de goede intentie met iemand te gaan en de juiste belangrijke vragen stellen, die misschien kunnen helpen naar de toekomt. Dus niet doelloos afspreken. En pas als je getrouwd bent dingen naar voren brengen, zo zie ik het dan tenminste.

Pagina's : [1] 2