Bekijk volle/desktop versie : Jongerenbende valt 12-jarige aan met staaf en vuurwerk



Pagina's : [1] 2 3 4

02-01-2008, 18:38
Jongen geraakt zwaargewond voor gsm

WEMMEL - Een jongerenbende heeft in het skatepark aan het Marcel Van Langenhovestadion in Wemmel de 12-jarige Robin De Clerck bewerkt met een ijzeren staaf en hem beschoten met vuurwerk. Het slachtoffer werd aan de schouder verbrand in de derde graad en werd zwaargewond.

Alweer werd Wemmel enkele dagen voor oudejaar opgeschrikt door een zwaar gewelddelict. Twee jaar geleden nog werd uitbater Jos Van Campenhout van het tankstation Texaco aan de Limburg Stirumlaan zwaargewond toen hij werd neergeschoten, dit jaar werd de 12-jarige Robin zwaar toegetakeld door een bende die een ijzeren staaf en vuurwerk als wapens gebruikte. De familie en de knaap zelf reageren geschokt. Vader Alex De Clerck en moeder Christine Borremans willen samen met hun zoon Robin hun verhaal in de krant kwijt. 'Omdat zoiets niet in de doofpot mag belanden. Het wordt tijd dat de (gemeentelijke) overheid wakker wordt en iets aan de onveiligheidsproblemen in Wemmel doet', aldus het trio.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=711M08G4

02-01-2008, 22:42


Jongen (12) afgetuigd met vuurwerk
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/buitenland/2008/01/jongen_12_afgetuigd_met_vuurwe.html
In een park in het Belgische Wemmel is 12-jarig knaapje ernstig mishandeld door een groep jongens. Het rapaille vuurde enkele zware vuurpijlen op de knul af, en hij werd meerdere keren hard gemept met een ijzeren staaf. Het slachtoffer hield meerdere derdegraads brandwonden aan het incident over, alsmede enkele zware kneuzingen.

Mobieltje

De jongen ging samen met een makker naar een speelpleintje. Toen het jochie even alleen was, werd hij benaderd door zeven hangjongeren van Noord-Afrikaanse afkomst. Eén van deze jongens vroeg of hij het mobieltje van de knul even mocht zien. Toen laatstgenoemde weigerde, werd hij op zijn schouder gemept met een ijzeren staaf. Een andere jongen pakte een lading vuurwerk, en vuurde dat af richting het knaapje, dat net op tijd zijn gezicht kon afwenden. Het slachtoffer moest met spoed naar het ziekenhuis worden vervoerd.

Zenuw

Eén van de afgevuurde vuurpijlen kwam op de schouder van de jongen terecht, en vernietigde een zenuw. Het slachtoffertje voelt dan ook niets meer op die plek. Het knaapje hoopt dat de politie het tuig kan opsporen en bestraffen. "Ik zal in het vervolg veel voorzichtiger zijn. Eerst kijken of de kust veilig is", aldus de jongen.

02-01-2008, 22:52
Toevoeging voor de maatschappij? Dacht het niet. Tegen de muur, afschieten die lui.

02-01-2008, 23:01

Citaat door otaku:
Toevoeging voor de maatschappij? Dacht het niet. Tegen de muur, afschieten die lui.

Dat stukje nazi zit nog steeds in je bloed of niet?

02-01-2008, 23:02


Vroeger steekten we vuurwerk af voor de sier..maar nu gooien mensen vuurwerk op elkaar.

02-01-2008, 23:03

Citaat door FAW:
moet ik nu huilen ofwat?, ze hadden hem dood moeten maken

Nee je hoeft niet te huilen, maar als je gevoel hebt dan hoor je wel medelijden te tonen.

02-01-2008, 23:03

Citaat door FAW:
moet ik nu huilen ofwat?, ze hadden hem dood moeten maken


Waarom moet ie dood?

02-01-2008, 23:05

Citaat door GewoonPinda:
Vroeger steekten we vuurwerk af voor de sier..maar nu gooien mensen vuurwerk op elkaar.

Vuurwerk is gewoon veelste gevaarlijk tegenwoordig kun je het gebruiken als wapens dus ik weet niet waar deze mensen mee bezig zijn, want wat die kinderen in hand hebben is gewoon dodelijk. Kijk rotjes valt mee en nog wat andere lichtere pijltjes, maar als je tien strijkers bijelkaar doet of 1 gigavlinder dan heb je genoeg om of iemand dood te maken of zwaar te verwonden.
Dat is pas niet normaal! Mensen geven gewoon wapens aan hun kinderen.

02-01-2008, 23:08

Citaat door ReleasePeace2th:
Vuurwerk is gewoon veelste gevaarlijk tegenwoordig kun je het gebruiken als wapens dus ik weet niet waar deze mensen mee bezig zijn, want wat die kinderen in hand hebben is gewoon dodelijk. Kijk rotjes valt mee en nog wat andere lichtere pijltjes, maar als je tien strijkers bijelkaar doet of 1 gigavlinder dan heb je genoeg om of iemand dood te maken of zwaar te verwonden.
Dat is pas niet normaal! Mensen geven gewoon wapens aan hun kinderen.


Dat niet alleen, hoe halen ze het in hun botte hoofd om een kind van 12 zonder reden aan te vallen met een groep. En hem dan ook te bewerken met een ijzeren staaf. Sorry, die mogen van mij echt naar de dierenarts, in laten slapen.

02-01-2008, 23:11

Citaat door otaku:
Dat niet alleen, hoe halen ze het in hun botte hoofd om een kind van 12 zonder reden aan te vallen met een groep. En hem dan ook te bewerken met een ijzeren staaf. Sorry, die mogen van mij echt naar de dierenarts, in laten slapen.

Voor dat soort mensen heb je speciale inrichting waar ze thuis horen. Toch lijkt het me beter om dat soort vuurwerk af te gaan schaffen, ze praten wel over roken en drugs, maar met dat soort vuurwerk ben je linearect dood of verminkt.

02-01-2008, 23:12

Citaat door ReleasePeace2th:
Vuurwerk is gewoon veelste gevaarlijk tegenwoordig kun je het gebruiken als wapens dus ik weet niet waar deze mensen mee bezig zijn, want wat die kinderen in hand hebben is gewoon dodelijk. Kijk rotjes valt mee en nog wat andere lichtere pijltjes, maar als je tien strijkers bijelkaar doet of 1 gigavlinder dan heb je genoeg om of iemand dood te maken of zwaar te verwonden.
Dat is pas niet normaal! Mensen geven gewoon wapens aan hun kinderen.


Weet je wat het is..alles is verrot geworden. Vroeger hadden ze zelfs strijkers en wisten ze hoe ze ermee om moesten gaan..maar tegenwoordig is alles een puinhoop geworden. Ik denk dan waar gaat het toch heen.

02-01-2008, 23:13

Citaat door ReleasePeace2th:
Voor dat soort mensen heb je speciale inrichting waar ze thuis horen. Toch lijkt het me beter om dat soort vuurwerk af te gaan schaffen, ze praten wel over roken en drugs, maar met dat soort vuurwerk ben je linearect dood of verminkt.


Ben ik volkomen met je eens.

02-01-2008, 23:15



Citaat door GewoonPinda:
Weet je wat het is..alles is verrot geworden. Vroeger hadden ze zelfs strijkers en wisten ze hoe ze ermee om moesten gaan..maar tegenwoordig is alles een puinhoop geworden. Ik denk dan waar gaat het toch heen.

Gewoon Wilders stemmen.komt alles goed.........

02-01-2008, 23:21

Citaat door Templar:
Gewoon Wilders stemmen.komt alles goed.........


Denk het niet, ik ben meer een Rita Verdonk type
Zakelijk en nuchter, niet teveel blabla.

02-01-2008, 23:22

Citaat door otaku:
Denk het niet, ik ben meer een Rita Verdonk type
Zakelijk en nuchter, niet teveel blabla.

Is zeker niet verkeerd,ik denk trouwens dat een hoop wilders aanhangers uiteindelijk voor haar zullen kiezen..........
Rita Minister President.............

Pagina's : [1] 2 3 4