Bekijk volle/desktop versie : moedertjes help me even!



30-12-2007, 22:32
-










ik loop stage op een bso met kinderen van 4 tot 12 en ik moet een activiteit met ze gaan doen over winter wonderland heeft iemand leuke goeie tips wat ik kan doen? ik zelf zou het niet weten wat ik moet doen
iets knutselen of een spel dat toepasselijk is noem maar op. alle tips is mooi meegenomen. alvast bedankt ik hoop dat jij me kan helpen

30-12-2007, 22:34


Schaatsen met zijn allen...lekker oerhollands

30-12-2007, 22:35
ja dat gaan we al doen, maar als we terug komen moet ik dus een activiteit uitvoeren

30-12-2007, 22:37
ik zou met ze gaan schaatsen/skieën

als het niks mag kosten zou ik de BSO ruimte helemaal omtoveren tot een 'winterwonderland' met snee, skipiste weet ik veel wat, etc... en dan een dresscode, en dan met z'n alle dansen op muziek met een paar mooie lichtjes aan, en sneeuweffect elmohiem je kan het zo gek maken als je wilt! lekkerrrrr

30-12-2007, 22:38


Mega skihut met onvervalste après-ski optredens, winterse buffetten, kaasfondue, feestnummers en meezingers..

In de ‘WonderLand’ nachtclub waar alle stijlen muziek voorbij komen.

Beierse Bierfest hut vol met lange biertafels.
Karaoke café voor de ‘echte zangtalenten’.

(van een site geplukt )

30-12-2007, 22:38
ja met wat versieren iets knutselen en dan ophangen lijkt me ook leuk maar wat knutselen dan ik ben zo NIET creatief

30-12-2007, 22:39
winterspelen gehouden met onder andere:


Langlaufloipe

Sensational Snowtubes
Feest Iglo's
Schaatsen
Gletsjerklauteren
Sneeuwpopworstelen
IJsbowling
Bierpulschuiven
Spijkerslaan
Sneeuwbaldarten
IJshockey
Boomstamzagen
Tiroler Koemelken
Skibroekhangen

30-12-2007, 22:40
sterretjes afsteken

30-12-2007, 22:40
warme chocolade melk mmmmmm

30-12-2007, 22:43
Sneeuw maken

Dit heb je nodig
wit bordkrijt
spatraampjes
donker gekleurd papier
behangsellijm
kwastje


Zo ga je te werk
Je kunt het laten sneeuwen door wit bordkrijt op spatraampjes te raspen. Gebruik als ondergrond
een stuk donker gekleurd papier dat eerst met lijm moet worden ingesmeerd. Gebruik gewone
behangerslijm en laat de kinderen in dit geval met een kwastje werken. Anders moeten ze met
plakvingers het krijtje en spatraampje gebruiken. De sneeuw valt op.. huizen, auto's, je jas,
eigenlijk overal waar je zelf maar bedenkt. Voor de kleine kinderen kun je van tevoren mallen
maken. Kies voor snel herkenbare en makkelijk te knippen vormen. Grotere kinderen kunnen zelf
met plaksel een tekening aangeven op een stuk papier. Daar waar plaksel zit blijft de sneeuw
zitten, de rest dwarrelt vanzelf van het papier als je het te drogen hangt.

Je kunt de sneeuwbui in hevigheid doen laten toenemen als je de kinderen achtereenvolgens
wattenstaafjes, kurken, wc papierkokers en halve aardappelen laat gebruiken om mee te
stempelen. Eerst sneeuwt het een klein beetje, maar het gaat steeds harder en de vlokken
worden groter en dikker. Met dit materiaal kunnen ook sneeuwpoppen gestempeld worden.
Je gebruikt witte verf en als ondergrond neem je een smalle strook donker gekleurd papier.
Als de verf droog is, kunnen de kinderen die dat leuk vinden er nog details bij plakken of tekenen.

‘Sneeuwkettingen’ kunnen worden geregen van kleine stukjes piepschuim of verpakkingsmateriaal,
afgewisseld met in stukjes geknipte, witte rietjes en kralen. Behalve een ketting, kun je er ook een
raamgordijn van maken. Gebruik voor het rijgen grote naalden met een stompe punt.
Doe dit werkje niet met al te kleine kinderen: het verpakkingsmateriaal ziet er soms nogal eetbaar
uit (chipjes!). Huizen van ijs, iglo's, kun je maken van papier. Laat de kinderen eerst witte, smalle
repen in stukjes scheuren of knippen. Deze stukjes worden geplakt op een mal.
Grotere kinderen kunnen zelf hun iglo ‘bouwen’.

30-12-2007, 22:45
weet je wat ook een leuk idee is?

kijkdozen maken met de kids! laat ze thuis zoeken naar plaatjes die te maken hebben met sneeuw, skieen etc. en dan meenemen (of jij zorgt voor genoeg bladen ) en dan laten uitknippen en een mooie kijkdoos maken! zorgen voor piepschuim wat dient als sneeuw etc... zo zijn ze zoet, ben jij zoet is iedereen zoet

leuk voor zowel kleintjes als de grote (de kleintjes help jij uiterraard )

30-12-2007, 22:46
krijg ik wel een groene punt voor alle energie die ik erin gestoken heb

01-01-2008, 18:53


heeel erg bedankt schat ik ga de kijkdood doen lijkt me super!