Bekijk volle/desktop versie : ~~~`De Du'a Topic`~~~



28-12-2007, 23:40
Salamo alaikom.
Ik zal insha Allah een aantal smeekbedes die te gebruiken zijn bij het dagelijkse leven.

Smeekbede voor bij het betreden van het toilet.
Allaahoemma iennie a'oedhoe bieka mina lkhoebthie wa lkhabaa'ieth.
Voor het naar binnengaan: O Allah, ik zoek toevlucht bij U tegen onreine geesten, mannelijk en vrouwelijk.

Smeekbede voor bij het verlaten van het toilet.
Ghoefraanak
Ik vraag U om vergiffenis

Smeekbede voordat de kleine wassing uitgevoerd is.
Bismillaah
In de Naam van Allah

Smeekbede bij het beeindigen van de kleine wassing.x
Ash-hadoe an laa ielaaha illa llaahoe wah'dahoe laa sharieka lahoe wa ash-hadoe anna Moehammadan 'abdoehoe wa Rasoeloeh
Ik getuig dat er geen God is dan Allah, de Enige, Hij heeft geen deelgenoot; en ik getuig dat Mohammed zijn Dienaar en Boodschapper is

Smeekbeden bij het horen van de oproep tot het gebed.
Herhaal wat de Moe-addien (gebedsoproeper) zegt, behalve wanneer hij zegt:
H'ayya 'ala ssalaah: haast u tot het gebed en h'ayya 'ala lfalaah': haast u tot de voorspoed. Hier moet u zeggen: Laa h'awla walaa qoewwata iella biellaah. Er is geen kracht noch macht behalve bij Allah

Na antwoorden op de oproep van de Moe-addien, moet u in het Arabisch Allah's zegeningen over de Profeet zeggen.
Allaahoemma rabba haadhiehie adda'watie attaamah, wassalaatie lqaa-iemah, aatie moeh'ammadan al-wasielata wal-fadhielata wab'ath-hoe maqaaman mah'moedan alladhie wa'adtah, [iennaka laa toekhliefoe lmiee-'aadO Allah, breng deze oproep tot zijn voltooiing en verzeker de positie van het gebed en schenk Mohammed Uw gunst en aanzien, en geef hem de geëerde rang die U hem heeft beloofd, (Voorwaar, U verbreekt geen beloftes).

Smeekbeden tijdens de Roekoe(buigen tijdens het gebed)x
Soebh'aana Rabbieya l-'adhziem(3 keer)
Geprezen is mijn Heer de Almachtige(3x)

Soebh'aanaka llaahoemma Rabbana wa bieh'amdieka Allaahoemma ghfierlie(3x)
Geprezen bent U, O Allah, en lof is aan U. O Allah, vergeef mij(3x)

Smeekbeden bij het opkomen uit de Roekoe' houdingx
Rabbana wa laka l-h'amd, h'amdan kathieran tayyieban moebaarakan fieh
Onze Heer, alle lof zij U, overvloedige, goede en gezegende lof

Smeekbeden tijdens Soedjoed(neerknielen tijdens het gebed)x
Soebh'aana Rabbieyal A'la(3 keer)
Geprezen is mijn Heer de Verhevene(3x)

Smeekbede tussen twee Sadjda's.x
Rabbie ghfirlie, Rabbie ghfierlie
Mijn Heer, vergeef mij. Mijn Heer, vergeef mij

Smeekbeden voor At-Tashahhoed tijdens het gebed
Attaah'ieyyaatoe liellah wa ssalawaatoe, wattayyiebaatoe, assalaamoe 'alayka ayyoeha nnabieyyoe wa rah'matoe llaahie wa barakaatoeh, assalaamoe 'alayna wa 'ala 'iebadie llaahie ssaalieh'ien. Ash-hadoe an laa ielaaha iella llaah wa ash-hadoe anna Moeh'0ammadan 'abdoehoe wa rasoeloeh
Attah'ieyaat[de groeten en smeekbedes] aan Allah, gebeden en al het goede, komt toe aan Allah. Vrede zij met u, O Profeet en de genade van Allah en Zijn zegeningen! Vrede zij met ons, en met de oprechte dienaren van Allah! Ik getuig dat er geen God is dan Allah, en ik getuig, dat Mohammed Zijn dienaar en Boodschapper is

Zegeningen uitspreken op de Profeet na de Tashahhoedx
Allaahoemma sallie 'ala Moeh'ammadien wa 'ala Moeh'ammadien, kamaa sallayta 'ala iebraahiema wa 'ala aalie iebrahiema, iennaka h'amiedoen madjied. Allaahoemma baariek 'ala Moeh'ammadien wa 'ala aalie Moeh'ammadien kamaa baarakta 'ala iebraahiema wa 'ala aalie iebrahiem. Iennaka h'amiedoen madjied
O Allah! Schenk Uw gunsten over Mohammed en zijn familieleden zoals U over Ibrahiem en zijn familieleden Uw gunsten hebt geschonken. Voorwaar U bent Meest Prijzenswaardig, Meest Vrijgevig. O Allah! zegen Mohammed en zijn familieleden zoals U over Ibrahiem en zijn familieleden zegeningen hebt geschonken. Voorwaar U bent Meest Prijzenswaardig, Meest Vrijgevig

Smeekbeden na Tasliem(asalamo alaikom naar rechts en links in het gebedx
Astaghfiroe llaaha (drie keer) Allaahoemma Anta ssalaamoe wa mienka ssalaamoe, tabaarakta yaa Dha ldjalaalie wa l-iekraam
Ik vraag Allah om vergiffenis (drie keer). O Allah U bent vrede en van U komt vrede. Gezegened bent U O Bezitter van majesteit en Edel

Soebh'aana llaahie(33 keer), wa lh'amdoe liellaahie(33 keer) wallaahoe Akbar, (33 keer); Laa ielaaha iella llaahoe wah'dahoe la sharieka lah, lahoe lmoelkoe wa lahoe lh'amdoe wa hoewa 'ala xxxxxxe shay-ien Qadier
Geprezen is Allah, en alle lof behoort aan Allah, en Allah is groot (33 keer). Er is geen God dan Allah, de Enige, Die geen andere goden naast zich heeft, al het bestaande is van Hem, en alle lof behoort Hem toe, en Hij heeft macht over alle zaken

De boodschapper van Allah heeft gezegd: "De dierbaarste woorden bij Allah zijn deze vier
Soebh'aana Allaah
Geprezen is Allah

Wal-h'amdoe lillaah
Alle lof aan Allah

wa laa ielaaha iella Allaah
Er is geen god dan Allah

Wa llaahoe Akbar
Allah is de Grootste

-----------------------------------------------------------------------------------

Audio Sectie

Du'a door Sheikh Abdelkarim
http://video.google.nl/videoplay?docid=-1074781424273621359&q=sheikh+abdelkarim+Dua&total= 11&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=2
Wordt vervolgd insha Allah

Du'a door Salah Bukhatir
http://www.speedyshare.com/348348686.html

Du'a door Sheikh Rachid Al-Afasy
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4413665090134868945&q=dua+afasy&total=82&start=0&n um=10&so=0&type=search&plindex=0

Du'a door Sheikh Sudais
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4374055066872628577&q=dua+Sudais&total=722&start=0 &num=10&so=0&type=search&plindex=6


x betekent dat er meerdere du'as zijn, maar ik zal ze niet allemaal plaatsen.