Bekijk volle/desktop versie : visum aanvragen



27-12-2007, 21:05
Salaam broeders en zuster,

Stel je wil iemand uit marokko voor een paar maanden hierheen halen, ik heb gehoord dat diegene eerst een visum moet aanvragen. Hoe gaat dat allemaal te werk, heeft er iemand hier ervaring mee en wat moet je allemaal doen?

Alvast bedankt
salamou 3alaikoum..

27-12-2007, 21:15


ja wil ik ook wel weten

27-12-2007, 22:30
mensen help ons !!!

27-12-2007, 23:38
Die persoon dient contact op te nemen met de Nederlandse consulaat/ambassade in Marokko en daar krijgt de persoon informatie aan welke voorwaarden hij/zij dient te voldoen.

27-12-2007, 23:49


salaam 3leikoum

Kijk op deze 2 sites dan kom je veel te weten

http://www.ambassadepaysbasrabat.org
http://www.ind.nl


succes

29-12-2007, 12:00
En als je in belgie woont en je wilt iemand met visa naar nederland halen is dat dan makkelijker dan nederland????

29-12-2007, 13:57
ja gaat bij gemeentehuis en haal je een formulier ..met een stempel staat in periode en bij wie gast naar nl komt die moet je naar marokko sturen ...
volgens mij moet je ook laatste bankafschriften plus arbeidkontract sturen ..dat is t

29-12-2007, 18:38
Is dat zo makkelijk:|
Bedankt voor je uitleg Schimmpie.. Als ik nog meer vragen heb dan hoor je het nog van mij

Beslama en choukran

29-12-2007, 19:06

Citaat door Schimmpie:
ja gaat bij gemeentehuis en haal je een formulier ..met een stempel staat in periode en bij wie gast naar nl komt die moet je naar marokko sturen ...
volgens mij moet je ook laatste bankafschriften plus arbeidkontract sturen ..dat is t



Schimmpie heeft gelijk,, bij de gemeente kan een dat furmulier aan vragen,, jouw gegevens invullen en die van de gene die je van het buiten land wilt laten komen. Wat je allemaal van van die persoon moet weten is: de naam en achternaam, geboorteplaats, geboortedatum, huidige adres en nationaliteit.

Als je het furmulier ingevult hebt, breng je het naar de consulaat daar krijg je een stempel. Als je die stempel hebt gekregen stuur je die formulier naar de gene voor wie je de visum wilt doen. En daarbij moet je wel een fotocopie van je verblijfsvergunning hebben, alsmede een copie van een geldige ID, bewijs van inkomsten, zoals de 3 laatste salarisstrook, bankafschrift,ect.