Bekijk volle/desktop versie : Sneijder: Blij dat ik niet meer bij ajax zit



27-12-2007, 16:08

Citaat door ZaalvoetbalRS:
Sneijder: 'Blij dat ik daar niet meer tussen loop'
Geschreven door Bart van de Laak op donderdag, 27 december om 10:57

Wesley Sneijder heeft absoluut geen heimwee naar zijn tijd in Nederland bij Ajax. In een interview met het AD deed de kleine middenvelder van Real Madrid een aantal bijzondere uitspraken.

Op de vraag of Sneijder iets specifieks mist aan Ajax, antwoordde hij als volgt. “Nee, eigenlijk niet. Niets ten nadele van de club en het elftal, maar als ik ze nu zie spelen op televisie, ben ik toch blij dat ik daar niet meer tussen loop.”

Sneijder had achteraf ook weinig trek te gehad in nog een jaar Ajax. “Nóg een jaar had ik niet meer op kunnen brengen. Ik was er gewoon klaar mee, zo voelde dat.” De schertsvertoning met champagne in De Lutte op trainingskamp had volgens hem dan ook niet gehoeven. “Maar de club wilde graag een persconferentie.”

Sneijder voelde zich in de roerige dagen voor zijn transfer eigenlijk alleen gesteund door toenmalig trainer Henk ten Cate. “De enige die zich binnen de club echt hard voor me maakte, was Ten Cate. Hij zei: ‘dit mogen we Wesley niet ontnemen’.” Alle beloftes van de rest van de leiding waren volgens Sneijder niet meer dan een wassen neus.

“We gunnen je deze transfer heel erg Wesley’, hoorde ik iedereen steeds zeggen. Op een gegeven moment werd ik daar echt kwaad om. Ik bedoel: je kunt wel zeggen dat je het iemand gunt, maar laat het dan ook zién. Real legde een fantastisch bod neer bij Ajax, maar nóg wilden ze er 2 miljoen bij”, aldus Sneijder.

Ook de affaire Kenneth Perez komt in het interview nog eens ter sprake. “Ik word er niet warm of koud van als medespelers mij niet mogen, zoals Kenneth Perez pas beweerde in een interview. Ik mag sommige mensen ook niet, maar als ploeggenoten hoor je wel respect voor elkaar te tonen. Cynisch zijn mag, dat ben ik ook wel eens. Maar een trainer of medespeler zwartmaken achter diens rug om, dat is laag en laf. Als mensen dat flikken, sla ik twee keer zo hard terug. Niemand moet denken dat ‘ie slimmer is dan ik.”

Bij Real Madrid voelt de Utrechter zich naar eigen zeggen beter op zijn plaats. “Alles gebeurde in een soort roes. In het vliegtuig was ik nog even bang dat medespelers zouden denken: ‘Daar heb je er weer één die het denkt te gaan maken’, maar de ontvangst was juist heel warm.”
.

27-12-2007, 16:09


wollahilla gaas erhek

27-12-2007, 16:20
onzin verhaal...

AD is anti ajax...Wesley heeft alles bij ajax geleerd. hij zou nooit naar Ajax uithalen.

27-12-2007, 16:24

Citaat door Jebliie:
onzin verhaal...

AD is anti ajax...Wesley heeft alles bij ajax geleerd. hij zou nooit naar Ajax uithalen.

Niet zo naïef, Jebliie. Je weet donders goed dat hij het de laatste periode bij Ajax moeilijk had. En daarnaast zijn het citaten, dus lijkt me sterk dat het zomaar uit de lucht komt vallen.

Zulke uitspraken zijn idd niet sjiek; tov de club die 'em groot heeft gemaakt.

27-12-2007, 16:32



Citaat door Prodigy:
Niet zo naïef, Jebliie. Je weet donders goed dat hij het de laatste periode bij Ajax moeilijk had. En daarnaast zijn het citaten, dus lijkt me sterk dat het zomaar uit de lucht komt vallen.

Zulke uitspraken zijn idd niet sjiek; tov de club die 'em groot heeft gemaakt.



Hij had het inderdaad moeilijk mbt zijn mislukte transfer naar Valencia.
Ajax wilde veel meer vangen en terecht!!

Maar al zijn overige interviews zowel op tv als in de dagbladen zijn uitermate positief.

En geloof mij, kranten verdraaien heel vaak de woorden. Ik werd zelf vaak geinterviewd door dagbladen als Trouw en het Parool..maar mijn werkelijke woorden kwamen nooit overeen met wat in de krant stond. Dus ben er toen ook mee gekapt.

Maar ik begrijp best dat hij een aantal mensen binnen Ajax niet mag.

27-12-2007, 16:39
standaard, er heerst geen clubgevoel bij ajax ze worden allemaal jaloers als ze in de kuip spelen.

27-12-2007, 17:12
Zou ik ook zijn

27-12-2007, 17:23

Citaat door ThaiKhalid:
clubliefde bestaat niet

Hehe, idd. Bestaat al een lange tijd niet meer.

27-12-2007, 17:34
Hij had wel gelijk, Ajax wou idd nie meewerken aan een transfer