Bekijk volle/desktop versie : dringend advies over zwanger worden



27-12-2007, 14:39
dag dames.
ik heb een vraagje ik ben 24 jr en slikte de pil 5 jr, nu ben ik gestopt. ben daarna 2 x op de 29e van de maand ongesteld geworden en 1 x daarna op de 15e. dus niet echt bepaald regelmatig.

nu maak ik me zorgen. kan iemand mij adviseren over hoe het in zn werking gaat , du swanneer ik vruchtbaar ben en h e ik dat kan bereken. en of het slecht is dat ik zo onregelmaig ongesteld ben.

dank jullie wel

27-12-2007, 14:51



Citaat door sjeema23:
dag dames.
ik heb een vraagje ik ben 24 jr en slikte de pil 5 jr, nu ben ik gestopt. ben daarna 2 x op de 29e van de maand ongesteld geworden en 1 x daarna op de 15e. dus niet echt bepaald regelmatig.

nu maak ik me zorgen. kan iemand mij adviseren over hoe het in zn werking gaat , du swanneer ik vruchtbaar ben en h e ik dat kan bereken. en of het slecht is dat ik zo onregelmaig ongesteld ben.

dank jullie wel


Het is nu heel normaal dat je onregelmatig je menstruatie krijgt. Je hebt nu nog de hormonen van de pil in je lichaam en dat duurt een aantal maanden voordat je weer oude wordt!
Je kan meer informatie vinden wat betreft je eisprong op http://www.predictor.nl

27-12-2007, 14:51
niemand die me kan adviseren??

27-12-2007, 14:52
oke bedankt voor je reactie du shet is normaal, maar maak ik dan wel kans om zwanger te worden of helemaal niet

27-12-2007, 15:01


Na je ongesteld zijn... Ben je op je vruchtbaarst... voor max 4 of 5 dagen.....

27-12-2007, 15:07

Citaat door caramela:
Na je ongesteld zijn... Ben je op je vruchtbaarst... voor max 4 of 5 dagen.....


Dit klopt niet zuster .... als zij een cyclus heeft van 29 dagen dan is ze het vruchtbaarst op de 14-15e dag. De week na je menstruatie en de week ervoor ben je het MINST vruchtbaar!

Voor meer info over vruchtbaarheid etc check onderstaande link

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1363026 succes ...

27-12-2007, 15:10

Citaat door sjeema23:
oke bedankt voor je reactie du shet is normaal, maar maak ik dan wel kans om zwanger te worden of helemaal niet


Je lichaam moet even wennen aan het feit dat je geen hormonen meer slikt. Dus je lichaam moet even op gang komen. Doordat je steeds onregelmatig ongesteld wordt, wordt het wel moeilijk om exact te berekenen wat je cyclus is. Als het meestal om de 29 dagen is, ben je precies op de helft het vruchtbaarst, dus op de 14e a 15e dag! Dat betekent dus dat je dan het meeste kans hebt op een zwangerschap. De week na en voor je menstruatie heb je het minste kans om zwanger te worden...

27-12-2007, 15:12

Citaat door Moslima22:
Dit klopt niet zuster .... als zij een cyclus heeft van 29 dagen dan is ze het vruchtbaarst op de 14-15e dag. De week na je menstruatie en de week ervoor ben je het MINST vruchtbaar!

Voor meer info over vruchtbaarheid etc check onderstaande link

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1363026 succes ...



Oke... ha ha heb ik ook weer wat geleerd, ik dacht dat je na je menstruatie het meest vruchtbaar was....

Maar ben nog niet bezig zo zie je maar....

x

27-12-2007, 15:16
Als je een regelmatige cyclus hebt kun je precies bij predictor.nl je eisprong berekenen. Verricht dan de daad 2 of 1 dag van te voren misschien is het dan raak???

27-12-2007, 15:18

Citaat door caramela:
Oke... ha ha heb ik ook weer wat geleerd, ik dacht dat je na je menstruatie het meest vruchtbaar was....

Maar ben nog niet bezig zo zie je maar....

x



Je bent niet de enigste die dat denkt hoor, ik hoor/lees het vaak soubhanallah. Ik snap niet hoe mensen daar aan komen?? Als je het eenmaal weet vergeet je het ook niet meer... misschien kun je ook veel leren van de link er staat veel informatie op voor meiden die het niet zeker weten.... succes
Mijn schoonzusje probeerde ook heel lang zwanger te worden, ze dacht ook de week na menstruatie dat ze dan het vruchtbaarst zou zijn. Maar toen ik haar uitleg gaf en ze deed het op die manier was ze gelijk zwanger, soubhanallah!!!!

27-12-2007, 15:19

Citaat door Jazzy05:
Als je een regelmatige cyclus hebt kun je precies bij predictor.nl je eisprong berekenen. Verricht dan de daad 2 of 1 dag van te voren misschien is het dan raak???


om de dag, sperma is 24u na de daad nog in leven, dus ze kunnen dan nog een zwangerschap veroorzaken!

27-12-2007, 15:25
hey ladies bedankt voor jullie reacties.. maar even voor de duidelijkheid, vorige week donderdag wa smijn laatste ongesteld dag en die zondag daarvoor wa sik dus ongesteld geworden. dus dan ben ik deze week niet vruchtbaar maar de komende week toch???

27-12-2007, 15:32


Wat moslima22 zegt: Tel vanaf de dag dat je ongesteld bent de 14/15 dagen en op die dag ben je het meest vruchtbaar! Maar zoals ik al eerder zei verricht de daad niet op de dag zelf maar eerder!

Moslima22 leeft het zaad niet langer dan 24 uur want heb gelezen dat het ''mannelijke'' zaad wel sneller zwemt alleen eerder dood gaat. De ''vrouwelijke'' zaad is langzamer maar leeft langer (ik heb het van horen zeggen weet dus niet of het waar is).

27-12-2007, 15:34

Citaat door Jazzy05:
Wat moslima22 zegt: Tel vanaf de dag dat je ongesteld bent de 14/15 dagen en op die dag ben je het meest vruchtbaar! Maar zoals ik al eerder zei verricht de daad niet op de dag zelf maar eerder!

Moslima22 leeft het zaad niet langer dan 24 uur want heb gelezen dat het ''mannelijke'' zaad wel sneller zwemt alleen eerder dood gaat. De ''vrouwelijke'' zaad is langzamer maar leeft langer (ik heb het van horen zeggen weet dus niet of het waar is).




oke bedankt schat, dus ik moet 15 dagen tellen vanaf de dag dat ik ongesteld ben geworden toch

27-12-2007, 15:39

Citaat door sjeema23:
oke bedankt schat, dus ik moet 15 dagen tellen vanaf de dag dat ik ongesteld ben geworden toch


Het hangt wel van je cyclus af:

Wat is je vruchtbare periode

Laatste menstruatie: 16 december 2007
Cyclusduur: 29

Meest vruchtbare dag: 30 december 2007
Eisprong dag: 31 december 2007
Innesteldag: 5 januari 2008

Positieve bloedtest mogelijk 10 januari 2008
Positieve thuistest mogelijk 14 januari 2008

Dus begin zaterdag of zondag aan de daad!