Bekijk volle/desktop versie : Ontvoerd en dan Ook nog stelen,,!!



Pagina's : [1] 2 3 4

26-12-2007, 21:12
Ik ga een verhaal beginnen. Als er veel mensen reageren dan wil ik wel verder gaan.

Dit zijn de belangrijke personen.

De ik persoon: Dunja (15)
Assia (7)
Yessin (5)
Nasredin (17) Die is bijna nooit thuis.
Vader
Moeder

Ik ga zo beginnen..!!

26-12-2007, 21:24


TRINNNNNNNNNGGGGG,

ik doe de wekker uit en draai me om. Mijn moeder komt binnen. Moeder: Zid opstaan je moet naar school. ''laat me nog ff liggen''Moeder: nee je moet opstaan, ik verwacht je zo beneden. Ik sla mijn dekbed om en loop naar de badkamer. En poets mijn tanden en was mijn gezicht. Ik loop naar mijn kamer en pak een witte broek met een leuk blauw rokje en daarboven een blauw truitje met witte strepen. En ik doe mijn haar in een knot. Ik pak mijn schooltas en doe mijn boeken en etue in. En loop van de trap af.
Ik pak een glas limonade en een cracker met jam en eet het op. Verder heb ik geen zin om te eten. Ik doe mijn zwarte laarzen aan en een das. En mijn jas. En loop naar buiten. Ik maak het slot van mijn fiets open en fiets naar school. Als ik van mijn fiets stap voel ik me draaierig. Ik doe mijn fiets in het fietsenrek en doe het op slot. ''ey dunja.'' mijn vriendin Imane komt naar mij toe lopen. ''ej voel je je wel lekker je ziet wit''. ''valt wel mee.'' Imane: nou kom dan gaan we naar wiskunde.

Ik schrijf straX Vervolgjee (spannend vervolgje )

26-12-2007, 21:56
Krijg ik nog reacties?

26-12-2007, 22:27
Na wiskunde liepen ik en Imane naar de kantine. Ik pak 50 cent en duw het in de drinkautomaat. Het colaflesje valt naar beneden en ik pak het. Lisa en Meriam komen naar mij toe lopen. Ik haat ze echt ze denken altijd dat ze beter dan andere zijn, en ik haat zulke personen. Meriam: ''Hoi'' Imane. Meriam komt tegenover mij staan. Meriam: Heb je dat rokje van de kringloop winkel. Dunja: Nee ik ben jou niet die hier in die strakke witte broek haar kont showt. Ik draai me om en loop weg. Zij moet zich echt overal mee bemoeien Ik pak mijn telefoon uit mijn broekzak en kijk of ik een oproep gemist heb. Mijn nichtje Hanane van14 zou me bellen. Geen oproep gemist, en ik doe hem in mijn broekzak. Als ik op de klok in de kantine kijk zie ik dat ik naar biologie moet. Ik loop de gang door naar het biologie lokaal.
Leraar: Ik heb nieuws, jullie hebben vandaag geen les meer en jullie mogen naar huis. Iedereen: Wat,,!! Hallo ben ik naar shcool gekomen voor 1 uurtje les. Iedereen loopt het lokaal uit. Imane komt naar me toe. We lopen samen naar buiten naar het fietsenhok. Imane: Zullen we samen fietsen naar huis. Dunja: maar je moet toch de andere kant op. Imane: Jaa maar ik ga naar mijn tante en dat is in jou richting. Dunja: Ok. We doen onze fiets open en lopen het schoolhek uit. Als we op de fiets zitten fietsen we. Imane: Je kan echt niet goed met meriam opschieten he. Dunja: Neej echt niet ze kan de pot op. Imane: Wrm ?Dunja: Wrm vraag je het eigenlijk je weet toch dat ik niet van dat soort mensen hou . Imane:Sorry hoor. Dunja: Ja sorry ik voel me ook niet al te lekker. Dunja: Ik moet hier naar links. Imane: Zal ik mee fietsen? Dunja: Ok. We fietsen naar mijn huis. We staan voor het huis. Dunja: Kom je mee naar binnen wat drinken? Imane: Nee ik moet echt naar mijn tante. Dunja:Ok dan bel ik je of kom je op msn? Imane: Ik zie wel Doeii. Dunja: Doei.
Ik zet mijn fiets in de schuur en doe hem op slot. Als ik binnen ben doe ik mijn jas en schoenen uit. Ik plof op de bank. Moeder: Ben je nu al thuis? Dunja: Ja alle andere lessen vielen uit. Moederk. Ik ga naar de keuken en drink wat water. Ik loop naar boven. ....

Straks nog een vervolgjee.

26-12-2007, 22:32


Ps. Als jullie nu toch een vervolgje willen typ dan een reactie.

26-12-2007, 22:57
Ik loop naar boven,

Ik verveel me echt. Moeder: Wil je me ff helpen? Ik loop naar beneden. Moeder: Wil je ff het fornuis schoonmaken. Ik heb eigenlijk geen zin maar besluit het toch te doen. Ik doe de rekken en de knoppen ervanaf. In pak een bak en doe er warm water in. En doe de fornuisknopen erin. Zodat ze zometeen makkelijk zijn schoon te maken. Ik doe water op de fornuis en begin te soppen. Een vlek wil er moeilijk vanaf het is een marmitavlek van arwa. Logisch die kruiden. Ik spuit een sterke schoonmaak middel en schrob. Phoe.. Ik wrijf over mijn hoofd.
Ik heb alles schoongemaakt. Eindelijk. Ik was mijn handen en loop naar boven. Ik loop naar mijn klerenkast en kijk wat ik morgen aan zal doen. Dan kan ik het in de ochtend gelijk aan doen en hoef ik niet steeds voor de kast te kijken wat ik nou aan zou doen. Ik besluit een broek met een leuk vest aan te doen. Ik pak een donker blauwe Skinny broek Met een vest over mijn heupen. Ik pak witte oorbellen en een leuk bijpassend armbandje.Ik leg het op een stoel. En loop naar mijn computer, ik start hem op. Opeens gaat mijn telefoon. Ik neem op.
Dunja:Hallo.
Hanane:Hooi Dunja.
Dunja:Ooh hanane. Alles goed.
Hanane: Ja hmdl en met jou ?
Dunja: Ook goed.
Hanane: Ja sorry dat ik niet gisteren had gebeld ik was naar mijn oma.
Dunja: Maakt niet uit meid.
Hanane: Mohiem zullen we morgen gaan shoppen.
Dunja: Is goed, ik heb toch nog leuke kleren nodig.
Hanane: Oke tot morgen Doeii
Dunjaoeii
Ik hang op. En leg mijn mobiel onder mijn kussen. Ik loop naar mijn computer en zie dat hij al bij msn messenger staat. Ik meld me aan. Opeens zie ik een blog Meriam Is The best staan. Ze opend een gesprek met mij.
Meriam Is The best staan:Hooi
Dunjaatjeh:Haay
Meriam Is The best staan:Wrm deed je zo wijs op school?
Dunjaatjeh:Tss,, ik zeg gewoon wat waar is.
Meriam Is The best staan:Sorry hoor maar ik heb helemaal geen dikke kont.
Dunjaatjeh:Ik weet niet of jij je achterwerk wel hebt bekeken.
Meriam Is The best staan:Jij gaat zien.
Dunjaatjeh:Jij zeker ik ben niet bang voor jou.
Meriam Is The Best:Ja ja.
Ik heb geen zin meer om dit gesprek verder te laten gaan en sluit het af.
Dunjaatje: maar ik ga doeii..
Ik blokeer haar en meld me af. En sluit mijn Pc af. Tss wat wil zij doen mij zeker slaan. ik ben sterker.. Moeder: Dunja kom naar beneden we gaan eten. Ik kom al.

Straks misschien een vervolgje.!!

27-12-2007, 15:59
up up mooi verhaaltje
leuk maar verder gaan ik ben nu geïntereseerd he

27-12-2007, 16:32
Ik ga nu verder

27-12-2007, 17:03
Ik loop naar beneden de trap af. Ik ruik al de geur van marmita.
Na het eten:
Ik sta op en was mijn handen. Ik heb echt veel gegeten ik zit echt vol. Dunja: Moet ik helpen afwassen. Moeder: Nee ik doe het wel want deze pan is heel vettig. Dunja: Ok. Ik loop naar Boven. En pak mijn telefoon onder mijn kussen. En zie dat ik een SMS heb

Heey Dunja,
Ik heb een rokje gekocht,
alleen hij stond niet zo leuk. En ik denk dat hij
jouw wel past. Kom je morgen even langs

Groetjes je Tante Amina.
Ik sms terug,

Hoi ik kom morgen dan wel ff langs
bedankt he
liefs Dunja.

IK Verzend hem en zet mijn telefoon op vrijgeven. Mijn moeder staat in de badkamer. Ik loop naar de badkamer. Dunja: Mama morgen ga ik ff na school langs naar Tante Amina en daarna ga ik naar de stad met Hanane. is dat goed ? Moeder:Ja maar maak het niet te laat, ik vind het eng als je in de avond door het donker fietst. Dunja: Maak maar geen zorgen. Ik loop weer naar mijn kamer en ik doe de tv aan. Er is helemaal niks op tv dus ik kijk gewoon het journaal. Opeens komt mijn zusje Assia binnen. Dunja: Wat is er? Assia: mag ik hier verstoppen? Want ik en Yessin spelen verstoppetje. Dunja: Ok kijk hier kan je verstoppen. ik pak mijn zusje en zet haar onder mijn buro en doe er een rolstoel voor. Assia: OK NU stil. Dunja:Ok schat. Yessin: Wie niet weg is is gezien ik kom. Dunja: hij komt. na ongeveer 5 min. kom mijn broertje yessin binnen. Yessin: Weet je misschien waar assia is ik heb het hele huis doorgezocht. Dunja: nee ik weet echt niet waar ze is. Ik hoor assia grinneken. Yessin: Aaah,,, daar ben je. Assia duwt de rolstoel opzij en ze beginnen te rennen. Hhahah het is echt grappig.
Na een uur besluit ik te gaan slapen er valt niets te zien op tv en ik ben erg moe.

Ochtend:
Het is 7 uur en ik sta op. Ik was gisteren vergeten om hem o te zetten . maar gelukkig ben ik vroeg wakker. Ik pak mijn badjas en een handdoek. En ik loop naar de douche. In de gang kom ik mijn vader tegen. Vader: Ben je al zo vroeg op? Dunja: Ja ik had gisteren vroeg geslapen. Ik loop weer verder naar de douche. Na een warme douche. Fohn ik mijn haar en stijleer het. Ik pak de kleding die ik gisteren had klaargezet en doe de oorbellen en een armbandje om. Ik pak mijn tas en loop naar beneden. Ik maak eieren en drink er Pickwick-thee bij. Het is kwart voor acht. Dus ik ga vertrekken. Ik loop naar buiten. En stap op mijn fiets.
Op school:
Ik stap van mijn fiets en ik doe hem opslot in het fietrsenrek. Ik zie mijn vriendin Iman nog niet staan. En loop naar binnen. Na 5 min. is Imane er nog steeds niet. Ik besluit niet meer te wachten en loop naar mijn leslokaal. Als iedereen binnen zit en de lerares wil beginnen Komt Imane hijgent binnen. Lerares: Wat is er?. Imane:Ooh niks. Ze wordt rood en gaat zitten. Normaal doet Iman nooit zo. Na de les loop ik naar haar toe. Dunja: Wat was er? Imane: Niks en ze draait haar gezicht om. Ik ga recht voor haar staan en leg mijn hand in mijn zij. Dunja: Ja ja, kom op vertel ik weet heus wel dat er iets is. Imane: Ok, maar tegen niemand vertellen. Dunja: Ok. Imane: Ik fietste naar school en toen kwam er een meneer achter mij aan fietsen echt hij riep iets naar mij maar ik kon het niet verstaan enzo en ik dus helemaal wild fietsen. Er zwerft volgensmij een ontvoerder. Dunja: Echt. ik geef Iman een schouderklop, Dunja: Wat erg, meid niet meer aan denken. Na de 3 andere lessenzij we uit. Ik zwaai naar Imane en loop naar mijn fiets. Ik stap op mijn fiets en fiets naar het huis van Tante Amina.

Ik ga zo verder ik wil nog wat reacties van het verhaal. Want straks heel spannend vervolg.

27-12-2007, 17:20
Moet ik verder gaan

27-12-2007, 18:15
Ik zet mijn fiets tegen het tuinhek, en loop naar de voordeur. Ik bel aan. Oom rachid doet open. Oom rachid: Salam, kom binnen. Dunja: Salam. Ik loop naar binnen en ik zie Tante Amina op de bank zitten. Tante:Hallo. Dunja:Hoi, alles goed. Tante Amina: Ja alhamdoelilah en met jou. Dunja: Goed. Ik ga op de bank zitten. Tante Amina:Wil je wat drinken. Dunja:Graag. Ze loopt naar de keuken en schenkt cola voor me in. Tante Amina:Alsjeblieft. Ik drink 2 slokken en leg het dan op de tafel. Tante Amina:Ik had je gisteren gesmst, ik had een rokje gekocht, eigenlijk een soort jurkje, maar hij stond een beetje raar. Misschien pas jij hem. Dunja: ok. Tante Amina:Ik zal hem even halen. Ze loop de trap op. Ik loop naar de kinderbox. Want daar ligt mijn nichtje Chaimae. Ik kietel haar en ze lacht. Het is echt heel schattig ze heeft 2 tandjes voor. Ik ga weer zitten. Mijn tante komt naar beneden. Tante Amina:Hier heb ik hem. Ze houdt een heel mooi jurkje voor, hij is bruin met goud versierd. Dunja: Hij is prachtig. Tante Amina:Hier pas hem maar even in de WC. Ik loop naar de WC. Als ik hem aan heb loop ik de WC uit. Ik vind dat hij wel staat. Ik loop naar de woonkamer. Tante Amina:Hij staat je echt goed. Dunja: Dank je. Tante Amina: Je mag hem hebben. Dunja: Dank je. Ik pak mijn portomonee en vraag hoeveel hij kost. Tante Amina:Ben je gek het is een kadootje. Dunja: Echt shoukran. Ik doe hem uit en doe hem in mijn tas. Tante Amina:En gaat het goed op school. Dunja: ja. Na een gesprek van 10 min. Ging ik weg. Ik kan altijd met mijn Tante Amina goed praten. Ik loop naar buiten en ga op mijn fiets zitten. Ik pak mijn mobiel uit mijn broekzak en bel Hanane.
Dunja:Hallo.
Hanane:Hooi
Dunja:Ben je klaar om te gaan shoppen. Ik ben naar je opweg.
Hanane:Ja, kom maar.
Dunja:Ok beslama.
Hanane: Beslama.
Ik hang op en stop hem weer terug in mijn broekzak. Ik bel van beneden aan. Want mijn nicht hanane woont in een flat. Ik druk op 12B.
Dunjaunja.
Hanane: Ja ik kom eraan
Ze loopt naar beneden. Hanane: Kom dan lopen we ff naar de schuur. We lopen achterom naar de schuur. Ze pakt haar fiets en we fietsen naar het winkelcentrum. Onderweg kletsen we over de toekomst hoe we later ons leven willen. We stappen van onze fietsen en we zetten onze fietsen in het fietsenrek. Ik kijk op mijn horloge het is Half 4. Gelukkig is het koopavond. We lopen door de stad. En we gaan de H&M in. En we gaan naar de vrouwenafdeling. We pakken kleren die we leuk vinden en we lopen naar de paskamers. Ik zit op een stoel en Hanane showt haar kleding en vraagt of het leuk staat. Na 5 setjes hebben we 2 setjes uitgekozen die haar leuk stonden. Nu ben ik aan de beurt. Ik heb 3 setjes geshowt en 1 setje stond me leuk. We kochten de setjes en gingen door naar een sieraden-winkel. Dunja:Hier kijk eens deze ketting. Hanane: Hij is echt mooi, en hij is niet duur. Ik besluit hem te kopen. Hanane: En deze oorbellen? Dunja:Leuk.
Hanane: Vind jij ze niet leuk? Dunja:Ik heb genoeg oorbellen.

We zijn naar alle winkels geweest. Ik heb, een klerensetje gekocht,ketting, nikeschoenen,en een grote klip gekocht. Hanane heeft 2 setjes kleren gekocht, oorbellen en dior parfum gekocht. Het is 8 uur en we fietsen samen naar Hanane's huis. Hanane: Kom je niet even binnen. Dunja:nee ik moet echt naar huis. Ik fiets naar huis. ik vidn het eigenlijk best eng. Opeen s zie ik een auto rustig naast mij rijden. Hij rijdt dichtbij en ik val van mijn fiets. Hij komt uit de auto en pakt me en sleurt me de auto in. Ik ben bang. En probeer te schreeuwen maar er komt niets uit mijn mond...................

Morgen typ ik weer vervolgje.

28-12-2007, 12:48
Ewa krijg ik nog reacties?

28-12-2007, 12:52



Citaat door yagirl10:
Ewa krijg ik nog reacties?






hop hop hop waar wacht je nog op



28-12-2007, 13:00
Moet ik verder ?

28-12-2007, 13:25
Me hart gaat te keer. Ik schreeuw:LAAT ME ERUIT. Ik probeer naar de bestuurder van de auto te kijken. Maar hij verbergt zijn gezicht. Wie zou dat zijn? Na 5 minuuten geschreeuw in de auto zijn we aangekomen bij een huis. Het is een leegstaant huis. Ik krijg er de rillingen over mijn rug. Hij doet de deur open en houdt mij stevig vast. Dunja: HELUUPP!!! sssttt...Opeens kijk ik naar de gezicht van de man. Het is het is,,, ik kan mijn ogen niet geloven. Het is Youssef mijn overbuurjongen. Daar speelde ze vroeger altijd mee. Dunja:Wat heeft dit te betekenen. Youssef:Hou je bek, en loop. We lopen het huis binnen. Er staan paar meubels in. Een bank, tafel, een tv. En zwarte gordijnen voor de ramen. Opeens ben ik niet meer zo bang als eerst. Het is echt een heel raar gevoel.
Opeens duwt hij me op de bank. Dunja: YOuseff wat heeft dit te betekenen? Youssef: Ik heb je ontvoerd, en heb je nodig. Dunja: ik kan me oren niet geloven en ik begin te huilen. Youssef: Wat loop je nou te huilen. Ze denkt aan thuis. Wat zouden ze ongerust zijn.

Thuis:
Moeder: A 3ibadelah, het is 3 uur en ze is nog niet thuis. Moeder loopt te ijsberen door de woonkamer. Vader: We moesten haar niet laten gaan klaar. Moeder: Ok ik ga de politie bellen. Ze pakt de telefoon en begint het nummer in te toetsen. Vader: Nee nog niet. Moeder hangt weer op, waarom. Vader: Ga nou maar eerst de moeder van Hanane bellen.
Moeder:Okee. Ze pakt weer de telefoon en belt Khadija de moeder van hanane.
Moeder:Salam.
Khadija:Aaloohh xslaaperigx, wat bel je laat.
Moeder: ja, Dunja is met hanane wezen shoppen en het is 3 uur en ze is nog steeds niet thuis. Weet je waar ze is ?
Khadija:nee wollah me ik weet. Vreselijk. Ik kom nu naar je huis.
Moeder:Ok, baslama.
En ze hangt weer op.
Khadija loopt naar de kamer van hanane en maakt haar wakker. Khadija:Eey hanane dunja is niet thuisgekomen. Hanane: Wat. En ze rukt haar dekbed van haar af. Khadija:Kom we gaan naar Dunja's huis. Laat je pyama maar aan.................



Pagina's : [1] 2 3 4