Bekijk volle/desktop versie : Mijn hart brak bij het lezen van dit stukje..



26-12-2007, 18:43
Het is dag op dag negen jaar geleden dat Thierry Brillens (46) uit Linkebeek en zijn Filipijnse vrouw Jovelyn Delima Nilo (33) de zwaar mishandelde Jonalyn (3) achterlieten in een ziekenhuis in Keulen. Brillens werd geinterneerd. Zijn vrouw, de mama van Jonalyn, pleitte onschuldig maar moet zich nu toch voor de rechtbank verantwoorden.

Op tweede kerstdag 1998 werd in het UZ van Keulen een stervend meisje binnengebracht. De ouders, een blanke man en een Aziatische vrouw, verdwenen maar werden later geïdentificeerd als verzekeringsmakelaar Thierry Brillens uit Linkebeek en Jovelyn Delima Nilo uit Butuan City (Filipijnen) en sinds kort echtgenote van de Belg.

Het kindje, de driejarige Jonalyn, is de dochter uit een vorig huwelijk van Jovelyn. Het meisje was er zeer erg aan toe. De artsen vreesden zelfs even voor haar leven. De kleuter had littekens en brandwonden over het hele lichaam, was uitgemergeld en haar oogjes waren dichtgebrand. Onderzoek wees ook op een niet verzorgde beenbreuk.

Uit de verklaring van de moeder bleek dat ze nog maar vier maanden in België was en onder een echt schrikbewind van haar tirranieke man leefde.

“In het begin was hij een lieve man. Maar dat heeft niet lang geduurd. Hij is een sadist”, zegt ze. ”Brillens was een echte beul”, zo zeggen ook de speurders die het onderzoek voeren. ”Hij genoot ervan om het meisje te zien lijden, bewerkte haar met zijn vuisten, schopte en sloeg haar met haar hoofdje tegen de muur en sloot haar dagenlang zonder eten op in de kelder.”

Volgens Jovelyn Delima Nilo verplichtte hij haar Jonalyn Perdolan- zetpillen te geven. Maar in een dosis die zelfs voor volwassenen veel te hoog is. Hij liet ook bijtende producten in de ogen van het kind druppelen zodat het kind nu zo goed als blind is.

Moeder Jovelyn, zo wees het onderzoek uit, duwde ooit een handje van het meisje op een hete kookplaat. “Omdat ik moest van Brillens. Wanneer ik niet deed wat hij me oplegde, werden zowel Jonalyn als ikzelf gestraft”, verklaarde ze.

S., de minderjarige zoon van Brillens, gooide het zwaar mishandelde en op dat moment fel verzwakte meisje van de keldertrap zodat ze er een beenbreuk aan overhield. Het meisje werd naar het ziekenhuis gebracht maar Brillens haalde haar daar dezelfde dag nog weg zodat het letsel nooit helemaal hersteld is.

Na een maandenlang verblijf in een Duits kinderziekenhuis is Jonalyn geadopteerd door het Duitse gezin S., waar ze vandaag nog altijd woont. en opnieuw gelukkig is. Ze kan opnieuw een beetje zien door haar verbrande ogen, maar ze is wel doof als gevolg van de mishandelingen.

Thierry Brillens, eerder al eens opgepakt voor oplichting, werd in 2002 geïnterneerd. Vandaag zit hij nog altijd in een psychiatrische instelling.

Jovelyn Denilo Lima zat een tijdje in de gevangenis. Ze is intussen opnieuw getrouwd met een opticien uit het Gentse en is opnieuw moeder geworden. Ze mag van de jeugdrechter in Duitsland haar dochertje Jonalyn af en toe opzoeken. De vrouw heeft altijd volgehouden dat ze de mishandelingen niet kon stoppen of dat ze niet kon vluchten, maar dat geloven de speurders niet. Zo zijn er bewijzen dat Brillens begin december 1998, toen Jonalyn er al erg aan toe was, voor zes dagen naar Canada ging en dus alleen was met haar dochtertje.
”Ik durfde niet, hij dreigde er mee ons te zullen zoeken en te vermoorden”, klonk het.

Jovelyn Delima Nilo werd in januari 1989 beticht van vrijwillige slagen en verwondingen op haar dochter Jonalyn tussen 1 september 1998 en 26 december 1998. Haar advocaten vroegen en verkregen jaren later dat haar dossier naar een Nederlandse kamer werd doorverwezen, wat betekende dat alles naar het Nederlands moest worden vertaald. Daarna werd het stil rond de zaak, zodat haar advocaat meester Bauwens er niet meer op rekende dat het ooit nog tot een rechtszaak zou komen.
Tot Jovelyn Delima Nilo voor Kerstmis plots een brief ontving dat ze op 20 maart 2008 voor de 46ste kamer van de correctionele rechtbank in Brussel moet verschijnen.

Of het ook nog tot een veroordeling komt, is twijfelachtig. Haar advocaten zullen zeker het argument gebruiken dat de redelijke termijn allang overschreden is.

_____________________________

Dit is waarom ik voor de doodstraf ben. Ze moeten hem eigenlijk ook martelen.. Kan hij eens weten hoe het voelt. Elke dag een oogdruppeltje ammoniak voor hem in elk oog en een brandende sigaret die op hem uitgedoofd moet worden. En eileiders van die vrouw eruit zodat ze nooit meer kinderen kan krijgen.

En welke moeder laat toe dat iemand zoiets haar dochter aan doet?

26-12-2007, 18:49


Wallah ik krijg kippevel bij het lezen...ik kan het nog steeds niets vatten dat een ouder zijn eigen kind dit aan kan doen..echt monkar!

26-12-2007, 18:50
tfoe, allah yen3alha sal3a!!!Ik weet niet wat die mensen in hun borstkas hebben; een steen ipv een hart???

26-12-2007, 18:52
Laistar..!!! wayoow wat erg meskina dat meisje.. wayema

26-12-2007, 18:55


Zo ja joh ik werd gewoon misselijk van dit verhaal. Ik probeerde het me voor te stellen, als mijn man zoiets bij mijn dochter zou doen, al was het maar 1 dag was ik al weg geweest en dit is jarenlang doorgegaan. Die man moet in een donkere cel worden gestopt voor de rest van zijn leven, geen licht, geen contact, alleen net genoeg water en boord om in leven te blijven. Die vrouw levenslange celstraf en niets minder. Wat een randdebielen bah...

26-12-2007, 18:57
Zulke mensen verdienen het om gestenigt te worden bah!!!

26-12-2007, 18:57
waar gaat dit heen, allah ister

26-12-2007, 18:59
echt erg

van mij mogen ze die ouders levenslang martelen totdat ze ervan dood zullen gaan

26-12-2007, 19:10
Ja en dat die vrouw gewoon is vrijgelaten en een kind heeft gebaard begrijp ik niet. Bah!

26-12-2007, 19:56
Mensen die ongelovig zijn...

en als ze gelovg zijn in Allaah, dan hebben ze geen Taqwa...

Allaah geeft ieder zijn verdiende loon.


Moge Allaah ons weghouden van dergelijke zaken !