Bekijk volle/desktop versie : Brand in restaurant; vier meisjes vermist



Pagina's : [1] 2

24-12-2007, 21:37
Nederland

Brand in restaurant; vier meisjes vermist

maandag 24 december 2007 20:31
In Chinees restaurant Oriental Paradise in het Zeeuwse Arnemuiden woedt een grote brand. Vier meisjes van zeven, zes, drie en een jaar oud worden nog vermist.

De brandweer bestrijdt de brand met een hoogwerker
De meisjes wonen boven het restaurant, meldt een politiewoordvoerder tegen nieuwsdienst ANP. Op het moment van de brand waren hun ouders in het resturant aan het werk.
De etage boven het restaurant is volledig uitgebrand. Onder de bezoekers van het Chinese restaurant zouden geen slachtoffers zijn gevallen.
Hoogwerker
De brand in het pand is maandagavond ontstaan. Volgens de Provinciale Zeeuwsche Courant kwam om zeven uur de eerste melding binnen.
De brandweer bestrijdt het vuur met een hoogwerker en heeft schermen om het pand geplaatst. Ook de directe omgeving van het pand is afgezet.
Rookontwikkeling
Volgens de brandweer is er sprake van een enorme rookontwikkeling. De oorzaak van de brand is nog niet bekend.
Burgemeester Koos Schouwenaar van Middelburg is inmiddels bij de brand gearriveerd. Later maandagavond wordt een persconferentie gegeven.
Door Robbert de Witt

24-12-2007, 21:38


Verdomme!!

24-12-2007, 21:57

Citaat door Tessie:
Verdomme!!
yep en dat in de kerstsfeer. Hallo Tessie hoe is ie?

24-12-2007, 22:01

Citaat door rikus:
yep en dat in de kerstsfeer. Hallo Tessie hoe is ie?


Ja goed hoor, maar zoveel ellende elke keer weer om te lezen. Vreselijk.

Beter niks lezen en in ontwetendheid zitten. Is beter voor mijn gezondheid. Maar ja, dat is weer de gemakkelijkste weg. Met jou ook alles goed?

24-12-2007, 22:10



Citaat door Tessie:
Ja goed hoor, maar zoveel ellende elke keer weer om te lezen. Vreselijk.

Beter niks lezen en in ontwetendheid zitten. Is beter voor mijn gezondheid. Maar ja, dat is weer de gemakkelijkste weg. Met jou ook alles goed?
Ja gaat wel weer na nieuw hartklepies. Ja den die ellende, je er voor verstoppen helpt denk ik niet. Ik zag net nog een docu van ge GVP, die geen tv in huis hebben. geen radio luisteren en geen krant lezen. Ze leken mij allemaal heel erg triest.

24-12-2007, 22:18

Citaat door rikus:
Ja gaat wel weer na nieuw hartklepies. Ja den die ellende, je er voor verstoppen helpt denk ik niet. Ik zag net nog een docu van ge GVP, die geen tv in huis hebben. geen radio luisteren en geen krant lezen. Ze leken mij allemaal heel erg triest.
Ik weet niet wie GVP is maar ik teken voor weer een primitief bestaan.

Sterkte rikus, hou je kalm.

24-12-2007, 22:39
vreselijk

24-12-2007, 22:41

Citaat door MigaelB:
vreselijk


Precies en zo jong nog.

24-12-2007, 22:43
Vreselijk om zo je kinderen te verliezen.

25-12-2007, 11:01

Citaat:
Bij de brand in een Chinees restaurant in het Nederlandse Arnemuiden zijn de vier jonge dochters van de eigenaars om het leven gekomen. Het zoeken naar de lichamen van de meisjes verliep moeizaam wegens instortingsgevaar.

De brand ontstond maandagavond in het woonhuis boven het restaurant, waar de kinderen van 8, 7, 3 en 1 jaar lagen te slapen. De woonetage brandde volledig uit. Door het instortingsgevaar duurde het lang voordat de lichamen van de kinderen geborgen konden worden. Pas dinsdagochtend vroeg waren alle lichamen geborgen.

Over de oorzaak van de brand is niets bekend. De gasten van het restaurant konden tijdig worden geëvacueerd. Onder de bezoekers vielen geen gewonden.

Burgemeester Koos Schouwenaar van Middelburg kwam maandagavond naar de rampplek. Hij sprak zijn medeleven uit met de familie. De vader en moeder zijn er volgens de burgemeester "ernstig aan toe". "Het is heel triest wat hier is gebeurd", zei hij in het NOS-Journaal.

In de straat van het restaurant was maandagavond Slachtofferhulp aanwezig om mensen die daar behoefte aan hadden op te vangen.
De gemeente Middelburg, waar Arnemuiden onderdeel van uitmaakt, heeft de buurtbewoners van het restaurant uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst. Die wordt dinsdagochtend om 10.00 uur gehouden. (anp/sps)

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/114831/2007/12/25/Vier-zusjes-komen-om-bij-brand-in-Nederlandse-Arnemuiden.dhtml
Triest, Sterkte aan de nabestaanden.

25-12-2007, 11:32
Dit is echt erg. Hier komen de ouders nooit overheen. Al je kinderen in een keer verliezen aan brand. Ik hoop dat ze heel veel steun krijgen.

25-12-2007, 11:33
echt zielig alle 4 weg. vreselijk

25-12-2007, 11:36


allah y rhamhoem

25-12-2007, 11:36


Ik heb de condeolance register al ondertekend. Wat een verlies

25-12-2007, 12:06

Citaat door ~luna~:
allah y rhamhoem



dat mag je niet zeggen, want het waren geen moslims

Pagina's : [1] 2