Bekijk volle/desktop versie : Hoe zit het nou met..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

24-12-2007, 18:06
Mensen die in iets anders dan de islaam geloven, dus wel in God geloven (dus niet beelden ofzo aanbidden). Stel zo iemand heeft een gezin, leeft goed..drinkt geen alcohol, is goed voor zijn medemens gezin en familie wat gebeurt er met zo iemand als hij/zij komt te overlijden?

Komen zij ook in djenna terecht (1 van de 7 hemelen)?

Wie weet hier meer over?

24-12-2007, 18:14


Allah ou a3lem, hoe kunnen wij dat als mens weten?

24-12-2007, 18:14
Ben ik ook wel benieuwd naar...

24-12-2007, 18:19

Citaat door hetleven:
Allah ou a3lem, hoe kunnen wij dat als mens weten?



Ik dacht eigenlijk nog veel verder.

Zo heb je bijvoorbeeld losgeslagen marokkaanse 'moslims' die hun gezinnen bedriegen, zuipen, gokken en ga zo maar door..Maar zogenaamd op vrijdag naar moskee gaan om tot Allah te bidden.
En je hebt christenen, joden of wie dan ook...die juist hun regels strenger naleven dat ik soms denk nou dat zijn mensen die goed bezig zijn..maar geloven niet in Allah en zijn geen moslims..Zijn het dan per definitie geen goeie mensen? Misschien zijn het geen moslims geworden omdat ze er nooit mee in aanraking komen ofzo...(ben gewoon hardop aan het nadenken).

24-12-2007, 18:20



Citaat door hetleven:
Allah ou a3lem, hoe kunnen wij dat als mens weten?


Je ne sais pas..
Misschien is hier een dalliel over of staat er iets over in de koran..ben reuze benieuwd!

24-12-2007, 18:25

Citaat door Maroc_Meissie:
Ik dacht eigenlijk nog veel verder.

Zo heb je bijvoorbeeld losgeslagen marokkaanse 'moslims' die hun gezinnen bedriegen, zuipen, gokken en ga zo maar door..Maar zogenaamd op vrijdag naar moskee gaan om tot Allah te bidden.
En je hebt christenen, joden of wie dan ook...die juist hun regels strenger naleven dat ik soms denk nou dat zijn mensen die goed bezig zijn..maar geloven niet in Allah en zijn geen moslims..Zijn het dan per definitie geen goeie mensen? Misschien zijn het geen moslims geworden omdat ze er nooit mee in aanraking komen ofzo...(ben gewoon hardop aan het nadenken).

Ik begrijp wat je bedoelt, alleen vind ik dat wij daar niet over kunnen oordelen. Alleen Allah swt beslist.
Die zogenaamde Marokkaanse 'Moslims' die je bedoelt, ja die zijn er heus en genoeg maar dat is ook weer iets voor Allah swt, het is niet omdat zij in Allah swt geloven dat dat volstaat om de hemel te betreden. Althans de keuze is niet aan ons om te beslissen.[/SIZE][/FONT]


Citaat door Maroc_Meissie:
Je ne sais pas..
Misschien is hier een dalliel over of staat er iets over in de koran..ben reuze benieuwd!


[FONT="Georgia"][SIZE="2"]Ik zou over zulke zaken echt niet op een forum naar daliel zoeken. Ik heb ondertussen mijn les geleerd op dit forum dat vele hun eigen godsdienst hier neertypen en het is heel gevaarlijk om zomaar knip en plak werk te aanvaarden. Ik zou mij hierover wenden bij een geleerde. Meer kan ik niet zeggen.

24-12-2007, 18:31
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet op zoek naar vooroordelen of stempels..
Ik vraag me gewoon af of er hier iets over is geschreven/gezegd in de tijd van onze profeet vzmh..

24-12-2007, 18:34
Je kunt niet zomaar in God geloven zonder te geloven in zijn openbaringen en zijn gezanten. Dat is niet logisch. Als je die zaken ontkent, dan ontken je Zijn kracht

24-12-2007, 18:52
Ik weet niet of jullie het weten maar de vader en moeder van de profeet aleyhi salat wa salam gaan niet eens naar het paradijs. Zijn 'goede' oom die zo goed voor hem heeft gezorgd wilde niet in Allah geloven en dat Mohamed zijn boodschapper is, die mag er niet eens in laat staan de ow zo aardige sjaakie die hoogmoedig is tegenover Allah en zijn boodschapper en hun de rug toekeert. Zijn aardigheid is leuk in doenja maar in het hiernamaals heeft hij er niks aan, Allah zegt duidelijk in de Koran dat voor de ongelovigen maar 1 bestemming is.


In sahieh moeslim, baab al imaan staat deze hadith:
Op gezag van Anas: Voorwaar een persoon zei: " Boodschapper van Allah, waar is mijn vader? Hij zei: (Hij) is in het vuur. Toe hij zich wegkeerde riep hij hem en zei: " Voorwaar jouw vader en mijn vader zijn in de hel"

En deze idem: Op gezag van Abu Hurairah: "De boodschapper van Allah bezochte de graf van zijn moeder en hij huilde. En raakte andere (ermee) en zij begonnen ook te huilen en hij zei "Ik verzocht toestemming van mijn Heer om vergevenis voor haar te smeken, maar het was mijn niet verleent. En ik verzocht toestemming om haar graf te bezoeken en het was gegeven. Dus bezoek de graven want het doet je herinneren aan de dood."

24-12-2007, 18:55

Citaat door Maroc_Meissie:
Ik dacht eigenlijk nog veel verder.

Zo heb je bijvoorbeeld losgeslagen marokkaanse 'moslims' die hun gezinnen bedriegen, zuipen, gokken en ga zo maar door..Maar zogenaamd op vrijdag naar moskee gaan om tot Allah te bidden.
En je hebt christenen, joden of wie dan ook...die juist hun regels strenger naleven dat ik soms denk nou dat zijn mensen die goed bezig zijn..maar geloven niet in Allah en zijn geen moslims..Zijn het dan per definitie geen goeie mensen? Misschien zijn het geen moslims geworden omdat ze er nooit mee in aanraking komen ofzo...(ben gewoon hardop aan het nadenken).


Zogenaamd?
Als men zondigt dan moet men niet meer bidden?

Wij kunnen niet weten en zeker nooit in het gebed wat in de harten van de mens bevindt. Ieder zijn gebed, of hij nu een drugsdealer is of wat dan ook.

24-12-2007, 18:57
De grootste zonde is shirk en kufr en niet je vrouw mishandelen of drugs dealen.

24-12-2007, 19:07

Citaat door Schrijf_ster1:
De grootste zonde is shirk en kufr en niet je vrouw mishandelen of drugs dealen.


Ik heb zoveel vragen over ons geloof, over de mensen van nu die zichzelf islamiet noemen enzo..en weet eigenlijk niet of er wel overal een antwoord op is wat genoeg zegt.

Ik vind bij die drugsdealers en what ever wat voor soort 'zogenaamde' islamieten dat zij beter zouden moeten weten dan een niet in Allah gelovende iemand. Zij krijgen de islam met de paplepen ingegoten..waarom dan zoveel ellende?

Het aantal scheidingen, mishandelingen, criminele activiteiten is op zijn hoogst binnen onze eigen gemeenschap..is toch raar??

24-12-2007, 19:11



Citaat door Maroc_Meissie:
Ik heb zoveel vragen over ons geloof, over de mensen van nu die zichzelf islamiet noemen enzo..en weet eigenlijk niet of er wel overal een antwoord op is wat genoeg zegt.

Ik vind bij die drugsdealers en what ever wat voor soort 'zogenaamde' islamieten dat zij beter zouden moeten weten dan een niet in Allah gelovende iemand. Zij krijgen de islam met de paplepen ingegoten..waarom dan zoveel ellende?

Het aantal scheidingen, mishandelingen, criminele activiteiten is op zijn hoogst binnen onze eigen gemeenschap..is toch raar??



En toch is de drugsdealer die zegt Laa Illaha Ill Allah méér "waard" dan een soort "Moeder Teresa" maw een goede ongelovige vrouw die goed is met haar medemens etc.




Is dat wat je niet snapt?

24-12-2007, 19:12
Ik kan niet je vraag beantwoorden, omdat ik het antwoord simpelweg ook niet heb, maar ik weet wel, en dat hebben we van huis uit meegekregen dat je tegen een ieder vriendelijk moet zijn en met respect moet behandelen, Moslim of geen Moslim

sinds ik in Amsterdam ben komen wonen heb ik echter anders gezien en als ik hier op het forum lees wat er soms uit de monden van Gelovigen komt als ze het over niet-of anders Gelovigen hebben

dat vind ik jammer...

24-12-2007, 19:13

Citaat door Bumbabeloe:
En toch is de drugsdealer die zegt Laa Illaha Ill Allah méér "waard" dan een soort "Moeder Teresa" maw een goede ongelovige vrouw die goed is met haar medemens etc.




Is dat wat je niet snapt?


dat is toch niet aan ons om dat te beslissen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9