Bekijk volle/desktop versie : kind...jaloezie.



Pagina's : [1] 2

24-12-2007, 14:43
Mijn dochter van 3 weet sinds kort dat ik zwanger ben (ze zagen het aan mijn buikje,en vroegen het ook aan mij samen met haar broer) elmouhim,sinds ze dat weet is ze hangerig geworden,huilerig,chaggo ,wil alleen maar op mijn schoot zitten verder is ze ook heel erg stil geworden..gedraagd zich soms als een baby van paar maanden oud.

Ik wordt daar letterlijk en figuurlijk moe van. Hoe leer ik dat haar af,want ze is echt plakband geworden(overal waar ik loop,loopt ze achter me aan).


hun gesprek ging zo: zoon: ''mama,jij hebt dikke buik he?baby??'' Ik: ''ja lieverd,jullie krijgen weer een broertje of zusje erbij'' (dochter keek eerst heel kwaad en daarna schreeuwde ze...neee genoeg!!) ...ik zei toen: ''mischien krijg je een zusje dit keer Amel,vind je dat niet leuk''...zij negeerde me en ging naar haar kamer.



hoe moet ik dit aanpakken?straks als dat kind geboren is,gaat ze mischien op hem/haar slapen/zitten zoals mijn broertje bij mijn zusje deed toenertijd

24-12-2007, 14:44



Citaat door tangia25:
Mijn dochter van 3 weet sinds kort dat ik zwanger ben (ze zagen het aan mijn buikje,en vroegen het ook aan mij samen met haar broer) elmouhim,sinds ze dat weet is ze hangerig geworden,huilerig,wil alleen maar op mijn schoot zitten..gedraagd zich soms als een baby van paar maanden oud.

Ik wordt daar letterlijk en figuurlijk moe van. Hoe leer ik dat haar af,want ze is echt plakband geworden(overal waar ik loop,loopt ze achter me aan).


hun gesprek ging zo: zoon: ''mama,jij hebt dikke buik he?baby??'' Ik: ''ja lieverd,jullie krijgen weer een broertje of zusje erbij'' (dochter keek eerst heel kwaad en daarna schreeuwde ze...neee genoeg!!) ...ik zei toen: ''mischien krijg je een zusje dit keer Amel,vind je dat niet leuk''...zij negeerde me en ging naar haar kamer.



hoe moet ik dit aanpakken?straks als dat kind geboren is,gaat ze mischien op hem/haar slapen/zitten zoals mijn broertje bij mijn zusje deed toenertijd



Koop haar een goudvis! Wordt ze afgeleid!

24-12-2007, 14:47
je dochtertje die praat er nog over mijn zusje wilde er toen drtijd niks van weten geen woord!
geef haar alle tijd en zodra het kindje er is gaat et wel over inshaallah...

k kan me niet voorstellen dat ze erger is dan mijn zusje(zij was 8 en verwachte n broertje/zusje nou als de dood dat ze dat niet wilde maar nu is ze gek op hem

24-12-2007, 14:48
Ik zou dat plakken niet teveel aandacht geven, maar juist als je ziet dat ze lief aan het spelen is, haar bij je roepen
en zeggen: Lieverd kom eens bij me zitten
en dan vertel je haar hoe lief je haar vind en dat ze heel belangrijk voor je is.. probeer haar er een beetje bij te betrekken, laat haar een mooie tekening alvast maken of ga samen met haar een kadootje kopen voor de baby, dat mag zij dan gevev... en zorg er dan voor dat er ook kadootjes voor haar en haar broertjes bij zitten

het belangrijkste is dat je haar het gevoel geeft dat zij heel belangrijk voor je is en dat een baby erbij daar niets aan veranderd

Ik zat vanmorgen te peilen bij Safae: wat zou je ervan vinden als Mama een baby in de buik zou hebben ( ben niet zwanger ofzo, maar twijfel nog) zegt ze: We hebben toch al een baby en wijst naar Chaimae van 1,5...

24-12-2007, 14:48


weet je misschien moet je haar er gewoon echt bij betrekken bij bepaalde dingen dus dat ze niet het gevoel krijgt dat ze buiten wordt gesloten. Probeer ervoor te zorgen dat ook zij er naar uit kijkt dat ze een broertje of zusje inchallah zal krijgen.

Ik neem aan dat dit je jongste is of niet?? zij ziet dit als iets negatiefs...denk ik...ze is dan niet meer de jongste alle aandacht gaat naar de baby toe...daarom is het van belang dat je haar overal bij betrekt ga bijvoorbeeld een keer met haar samen inkopen doen, wanneer je iets wilt gaan kopen voor de baby etc.

24-12-2007, 14:51
niedra>>>mijn jongste is bijna 1 jaar

24-12-2007, 14:53

Citaat door tangia25:
niedra>>>mijn jongste is bijna 1 jaar


ooh haha

24-12-2007, 14:58
je moet haar over al bij betrekken, zo krijgt ze niet het gevoel dat ze aan de kant wordt gezet..

ga je baby shoppen, neem haar mee, en laat haar zien wat je koopt en zeg waarom en blablablabladibbladiebla..

ook al denk jij dta ze het misschien niet begrijpt, gewoon tegen haar praten en bij betrekken..

24-12-2007, 15:06
Ik heb ook een dochter van 3 en die wilt juist graag een zusje of broertje, Ze wilt wel een zusje of broertje die meteen haar leeftijd heeft.

24-12-2007, 15:19

Citaat door tangia25:
niedra>>>mijn jongste is bijna 1 jaar



maakt niet uit of ze 1 is.. een kind ziet, voelt en begrijpt meer dan wij denken..

24-12-2007, 15:30
[QUOTE=tangia25;41509335]Mijn dochter van 3 weet sinds kort dat ik zwanger ben (ze zagen het aan mijn buikje,en vroegen het ook aan mij samen met haar broer) elmouhim,sinds ze dat weet is ze hangerig geworden,huilerig,chaggo ,wil alleen maar op mijn schoot zitten verder is ze ook heel erg stil geworden..gedraagd zich soms als een baby van paar maanden oud.

Ik wordt daar letterlijk en figuurlijk moe van. Hoe leer ik dat haar af,want ze is echt plakband geworden(overal waar ik loop,loopt ze achter me aan).


hun gesprek ging zo: zoon: ''mama,jij hebt dikke buik he?baby??'' Ik: ''ja lieverd,jullie krijgen weer een broertje of zusje erbij'' (dochter keek eerst heel kwaad en daarna schreeuwde ze...neee genoeg!!) ...ik zei toen: ''mischien krijg je een zusje dit keer Amel,vind je dat niet leuk''...zij negeerde me en ging naar haar kamer.





whahhahahaahhaha sorry schat maar hier moest ik echt om lachen....genoegggg!!!! meskienaa..
probeer haar zoveel mogelijk bij de baby te betrekken zodat ze de baby straks niet gaat haten...en laat haar weten dat ze straks ook evenveel aandacht krijgt als nu....ook al is dat mischien niet zo..

24-12-2007, 15:32

Citaat door noä:
maakt niet uit of ze 1 is.. een kind ziet, voelt en begrijpt meer dan wij denken..


dat dacht ik in eerste instantie dus ook

24-12-2007, 15:55



Citaat door niedra:
dat dacht ik in eerste instantie dus ook


Ze heeft het over haar dochter van 3, dat is niet haar jongste

24-12-2007, 15:56

Citaat door tangia25:
Mijn dochter van 3 weet sinds kort dat ik zwanger ben (ze zagen het aan mijn buikje,en vroegen het ook aan mij samen met haar broer) elmouhim,sinds ze dat weet is ze hangerig geworden,huilerig,chaggo ,wil alleen maar op mijn schoot zitten verder is ze ook heel erg stil geworden..gedraagd zich soms als een baby van paar maanden oud.

Ik wordt daar letterlijk en figuurlijk moe van. Hoe leer ik dat haar af,want ze is echt plakband geworden(overal waar ik loop,loopt ze achter me aan).


hun gesprek ging zo: zoon: ''mama,jij hebt dikke buik he?baby??'' Ik: ''ja lieverd,jullie krijgen weer een broertje of zusje erbij'' (dochter keek eerst heel kwaad en daarna schreeuwde ze...neee genoeg!!) ...ik zei toen: ''mischien krijg je een zusje dit keer Amel,vind je dat niet leuk''...zij negeerde me en ging naar haar kamer.

hoe moet ik dit aanpakken?straks als dat kind geboren is,gaat ze mischien op hem/haar slapen/zitten zoals mijn broertje bij mijn zusje deed toenertijd


So schattiggg

24-12-2007, 16:01
net weer

kzei tegen haar,lieverd..wil je een papiertje halen voor akram,want hij heeft een snotneus....deed ze haar neus in de lucht en ik kreeg daarbij wedniena samka (alsof ze doof was)...geen reactie nada noppes ...ze is nummer 2 in negeren (na mij)

Pagina's : [1] 2