Bekijk volle/desktop versie : Moskeeën erkend, inkomen voor imaam en subsidies voor moskee



23-12-2007, 08:54
De Vlaamse minister van Inburgering en Binnenlands Bestuur heeft de eerste zes moskeeën in Vlaanderen officieel erkend. Door de erkenning ontvangen de moskeeën vanaf 2008 niet alleen subsidies, maar ontvangen imams ook loon en een pensioen.

Justitie

Het gaat om vier Turkssprekende moskeegemeenschappen in Diest, Antwerpen, Heusden-Zolder en Gent, een Marokkaanse in Desselgem en een Pakistaanse in Antwerpen. Justitie betaalt de lonen en pensioenen van de imams van de erkende moskeeën. Hier hangen wel regels aan vast. Zo moet de moskee in het Nederlands communiceren en moet de imam zijn inburgeringsplicht vervullen.

link: http://www.nieuwnieuws.nl/archives/buitenland/2007/12/moskeeen_erkend_in_vlaanderen.html

Ze moeten wel 1 lijn trekken, dat er afspraken zijn lijkt me logisch. De vraag is alleen hoelang geloofsgemeenschappen nog geld krijgen. De groep moslims groeit niet omdat er meer moslims komen maar omdat ze hier asiel vragen of omdat mannen en vrouwen geimporteert worden.
Ook christenen groeien niet meer en worden steeds minder. Ik kan me voorstellen dat de overgebleven ongelovigen niet leuk vind dat belastinggeld gebruikt word voor iets met geloof. Maar dat is nu nog niet zo.

23-12-2007, 09:10


betekend dat dan als de imam te laat komt voor zn werk... dat hij ontslagen kan worden ? ? ?

en ongetwijfeld mag de imam nix meer vanuit zichzelf zeggen tijdens de goutba....

deze moskeeén hebben hun dien verkocht voor een geringe prijs

la houwla wa la qoewata illabillah

23-12-2007, 09:32
Waarom ga je direct uit van iets negatief dit is een positief bericht waarin ze een hoop voordelen en je gevoel kan wel zeggen dat ze niet meer mogen maar waar zijn je feiten?
Moet je kijken, omdat je dat doet ga je direct al uit van dat slechte beetje meer geloof en inch'Allah zal dat goed komen je doet net of we afhankelijk zijn van mensen.