Bekijk volle/desktop versie : LEER: de profeet (vrede zij met hem) kennen



Pagina's : [1] 2 3 4

21-12-2007, 20:34

[SIZE="5"]Mohammad ibn Abdullaah [/SIZE]
"De laatste in de reeks der boodschappers"
(Qur'an 33:40).


In de Naam van God, de Barhmartige, de Genadige



In een tijd waarin beeldjes van steen werden aanbeden, werd in de woestijnen van Arabie een man geboren, die het leven van miljarden mensen veranderde. Zijn boodschap veranderde de wereld. Als hij niet was geboren, dan zouden tot vandaag de dag miljarden meer mensen beeldjes van zand hebben aanbeden.

Zijn naam was Mohammad ibn Abdullaah en Hij werd als de laatste Boodschapper van God aan de hele mensheid gekozen. Openlijk en in het geheim ging hij dag en nacht achter mensen aanlopen zeggende: "O mensen, ik ben God's Boodschapper voor jullie! Aanbidt God en vereenzilvig niemand met Hem. De beelden die jullie aanbidden, kunnen jullie niet baten of schaden!"

Hij had veertig jaar lang onder zijn volk geleefd voordat hij de boodschap van Islam kreeg en nooit had iemand hem over religie horen spreken. Zelfs voordat hij de boodschap van Islam kreeg, stond hij bekend als: 'Al Ammin' dat betekent: 'De betrouwbare'. Niemand had ooit een leugen van hem gehoord en daarom zeiden sommige mensen: "Als hij over de mensen niet liegt, dan zal hij over God zeker niet liegen". Toen hij de boodschap kreeg, konden ze hun oren niet geloven. Hoe kan iemand die altijd de waarheid sprak, nu oppeens oproepen tot 1 God? Ze begonnen hem, "Magier", "Bezeten", "Tovenaar" en "Gek" te noemen, maar geen leugenaar. Geen leugenaar, omdat hij nooit tegen hun had gelogen!

De leiders van Arabie werden boos op hem. Ze konden hem in het begin niks doen omdat hij bescherming had van zijn oom Abu Talib, maar uiteindelijk kwamen ze naar zijn oom toe en zeiden: "Waarlijk, wij accepteren iemand niet die onze voorvaderen beledigt, onze dromen bespot en onze goden voor schut zet! Houd je neefje tegen of we maken jullie beiden dood!"

Abu Talib ging naar de Profeet en zei: "O mijn neefje, jou volk heeft mij op de hoogte gesteld van jou situatie. Denk na over wat je gaat doen, maar belast mij niet boven mijn vermogen". De Profeet zei: "O mijn oom, bij Allah, als zij de zon in mijn rechterhand en de maan in mijn linkhand zetten, dan noch zou ik niet stoppen met deze oproep!" Vrede zij over jou, O Boodschapper van Allah!! Jij was de waarheid en jou woorden waren de waarheid!

Zijn knieën bloedden en zijn voeten waren opgezwollen na de lange gebeden die hij in het geheim verrichte. Toen ze hem vroegen: "Al uw zonden zijn vergeven, moet u niet rustiger aandoen?" Hij zei: "Moet ik dan geen dankbare dienaar zijn?" (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 76, Hadith 478).

Op een dag riep hij de mensen bij elkaar en zei: "Als ik iemand met zwepen heb geslagen, dan is hier mijn rug, kom en neem je wraak op mij. Als ik iemand's geld heb afgenomen, hier is mijn geld, laat hem het geld nemen".

Openlijk verklaarde hij aan de mensen: "Mijn voorbeeld in vergelijking met de voorgaande Profeten is, zoals dat van een man die een mooie huis bouwde, maar hij plaatste de laatste baksteen niet. De mensen die erlangs liepen zeiden: "Had hij die laatste baksteen maar ook geplaatst". Dus ik ben die laatste baksteen en de ik ben de laatste in de reeks der Profeten". (Sahih Bukhari, Deel 4, Boek 56, Hadith 735).

In Makkah gingen al zijn vijanden zich overgeven en ze legden hun wapens neer. Er stonden meer dan 10.000 Sahaba met zwaarden te wachten op het oordeel van de Profeet, om de vijanden van Islam te straffen, maar het enige wat hij tegen zijn vijanden die dag zei was: "Ga maar weg, jullie zijn vrij om te gaan". Dat was hoeveel genade deze man in zijn hart had, zelfs tegenover zijn grootste vijanden!

De Profeet Mohammad was een betrouwbare vriend, een moedige man, een sterke strijder, een rechtvaardige heerser, een liefdevolle vader en een prachtige metgezel. De Profeet had nooit iemand geslagen in zijn leven, niet eens een ezel, behalve de vijanden die tegen hem vochten op het slagveld.

Op het slagveld veranderde hij in een leeuw en haalde hij onrechtvaardigen neer. Er is overgeleverd dat zijn metgezellen zich achter hem gingen verstoppen bij sommige gevechten. Zo moedig was hij. De Profeet was niet iemand die zei: "Ga en kus de voeten van je vijanden" of "Laat ze over je heen lopen". Nee, als iemand op aarde verderf zaaide, of de eer van ook maar een Moslim aantaste, dan werd hij met kracht neergehaald.

Dat is de boodschap van Islaam. Dus ja, als het bevechten van de onrechtvaardigen, als het verdedigen van de zwakken terrorisme is, dan was hij inderdaad een terrorist! Tegen elke leger die Profeet Mohammad stuurde, zei hij: "Ga voort op de weg van Allah, en vecht tegen degenen die niet in God geloven, maar doodt geen vrouwen, kinderen, bejaarden en de mensen die niet vechten! Verstoor de lessen van hun monikken niet! Als ze hun kerken en kloosters invluchten, laat ze met rust! Breek hun bomen en groentevelden niet! Vecht tegen degenen die tegen jullie vechten!" Dit was zijn boodschap en wat de media laat zien is niet de waarheid.

De Profeet at zoals zijn volk, hij zat zoals hun, hij lachte zoals hun en hij kleedde zich zoals hun. Hij was het eerst die honger kreeg en de laatste die zijn honger leste als zijn volk aan honger leed. Tot vandaag de dag is iedere moslim bereid om zichzelf, zijn families en rijkdom te offeren om hem te zien, al was het maar voor één keertje.

Er is overgeleverd dat een man naar de Profeet kwam en vroeg: "Wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?" Hij antwoordde: "Je moeder". De man vroeg weer: "Wie daarna?" Hij antwoordde: "Je moeder". De man vroeg weer: "Wie daarna?" Hij antwoordde weer: "Je moeder". En de man vroeg voor de vierde keer: "Wie daarna?" Toen antwoordde hij: "Je vader". (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6180).

Dus volgens de Profeet gaat 75% van de goede behandeling naar de vrouw en 25% naar de man. Het Westerse media, die de vrouw gebruikt om van auto’s tot wc papier te verkopen, heeft Islam beschuldigt van geen rechten geven aan de vrouw, terwijl de Profeet zei, "De besten onder jullie zijn degenen die het beste zijn voor hun vrouwen". (Overgeleverd door Tirmidhie).

Zondet twijfel was zijn boodschap echt. Ontspoord zijn degenen die hem van leugens beschuldigen! Waarom stond hij midden in de donkere nachten bezorgd op, roepend: "Mijn natie, mijn natie!" Waarom sliep hij op een matje van riet in een huisje van stro, terwijl hij de hele Arabie onder zijn voeten had?! Waarom moesten hij en zijn familie lijden, door zijn oproep tot een God? Waarom staan vandaag de dag, meer dan 1400 jaar nadat hij een bevel gaf, meer dan miljard mensen, voor de zon’sopgang in het gebed? Tot vandaag de dag wordt Mohammad stap voor stap gevolgd door zijn volgelingen. De Moslims drinken zoals hem, ze slapen zoals hem en ze lachen zoals hem.

De betrouwbaarheid van deze man! Wat weet u over de betrouwbaarheid van deze man? Deze man liep op een markt langs een hoop etenswaren (i.e mais) die nog niet gewogen waren. Hij stak zijn hand erin en voelde nattigheid aan zijn vingers. Daarop zei hij: "O eigenaar van deze etenswaren, wat is dit?" De eigenaar antwoord: "O Boodschapper van Allah, het komt door regen". Toen zei hij: "Waarom had je het niet bovenop gelegd zodat de mensen het konden zien? Wie bedriegt hoort niet bij ons". (Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 183).

Is het mogelijk dat zo'n iemand een leugenaar was? Er is overgeleverd dat hij zei: "Ik zweer bij Allah, als Fatimah, de dochter van Mohammad zou stelen, dan zou ik zelf haar hand afhakken!" (Sahih Bukhari, Deel 4, Boek 56, Hadith 681).

Voor de komst van de Profeet, werden zwarte mensen en vrouwen als minderwaardig beschouwd, dus de Profeet zei: "Waarlijk, God kijkt niet naar jullie lichamen en ook niet naar jullie gezichten, maar Hij kijkt naar jullie harten" en hij wees naar zijn hart. (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6220).

Op een dag liep de Profeet Mohammad, (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem), naast een mierennest dat in brand was gestoken door iemand en hij zei: "Alleen de Schepper van het vuur (i.e God) heeft het recht om met vuur te straffen!" (Abu Dawud, Boek 14, Hadith 2669). Dus hij verbood zelfs het doden van miertjes!

Hebt u ooit gehoord over zo'n man? Hebt u ooit gelezen over zo'n man? Zijn Profeetschap duurde 23 jaar en in zo'n korte tijd veranderde hij bijna iedereen in Arabie en de landen eromheen van barbaren naar oprechten, van beeldjes aanbidders naar de dienaren van de Almachtige, van dronkaards naar gezonden. Wie kan zoiets voor elkaar krijgen? Met een bevel dronk niemand meer alcohol in Arabie, terwijl ze in Amerika alcohol probeerden te verbieden, en duizenden mensen werden gedoodt, en mensen gingen protesteren en vechten etc. tot de politie opgaf!




21-12-2007, 20:34


Er is overgeleverd in een andere overlevering dat hij meer bescheiden was dan een maagde meisje op haar huwelijks nacht. Een vrouw kwam naar de Profeet en vroeg hoe zij een bad moest nemen na haar menstruatie periode. De Profeet zei: "Pak een geparfumeerde doek en maak jezelf ermee schoon". Ze vroeg: "Hoe moet ik mezelf ermee schoonmaken, O Boodschapper van Allah?" Hij schaamde zich en draaide zich van haar om en zei: "Maak jezelf ermee schoon". Ze vroeg weer: "Hoe moet ik mezelf ermee schoonmaken, O Boodschapper van Allah?" De Profeet zei weer: "Maak jezelf ermee schoon". Toen bracht de vrouw van de Profeet haar naar binnen en legde het aan haar uit. (Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 92, Hadith 456).

Toen hij in de stad Taif kwam om de mensen tot Islam te roepen, stuurden de inwoners hun kinderen om hem te stenigen. Ze gooiden allemaal stenen op hem en bloed stroomde over zijn voorhoofd. Met de ene hand beschermde hij zijn hoofd tegen de stenen en met de andere hand naar de hemel gericht, maakte hij smeekbedes voor deze mensen: "Moge God jullie leiding schenken". Vrede zij over jou, O boodschapper van Allah! Zelfs in zo'n situatie gaf u om de mensen! Een paar jaar daarna, accepteerden de mensen van Taif Islam met de wil van God en ze blinken tot vandaag de dag over de andere moslims in hun streven naar het Hiernamaals.

Er is overgeleverd dat een heidene naar de Profeet toekwam en met kracht aan de mantel van de Profeet trok. Omdat hij de mantel zo hard trok, verwonde hij de nek van de Profeet. De Profeet draaide zich om en keek hem aan. De heidene zei: "Laad deze twee kamelen van mij met je goederen, want je hebt me niks gegeven van je vaders bezittingen!" De Profeet zei tegen hem: "Nee, ik vraag Allah's vergeving" drie keer. Toen zei hij: "Ik zal je kameel niet vullen totdat je verontschuldiging aanbiedt, voor wat je mij net aandeed". En elke keer zei de heidene: "Ik zweer bij Allah, dat ik dat niet zal doen!" Toen riep de Profeet iemand en zei tegen hem: "Laad deze twee kamelen van deze man, laad de ene kameel met graan en de andere met dadels". Toen draaide hij zich van de heidene om en zei tegen hem: "Ga maar, met de zegeningen van Allah". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4757).

Deze man gaf veel voorbeelden aan de mensen en als hij iets zei, dan herhaalde hij het drie keer, zodat zij er goed over na gingen denken. De Profeet zei een keer: "De vergelijking van mij en mijn boodschap is zoals dat van een man die een vijandige leger op zijn volk heeft zien afkomen. De man zei: "Ik heb het leger met mijn eigen ogen gezien! Ik ben een openlijke waarschuwer voor jullie! Zoek dekking, zoek dekking!" Een groep van zijn volk gehoorzaamde hem en ze gingen weg in de nacht en waren veilig, terwijl een ander deel hem niet geloofde en het leger kwam in de ochtend en vaagde hun weg!" (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 76, Hadith 489).

De Profeet Mohammad beschreef een Almachtige God, zonder tekortkomingen, op een manier, waarop zelfs de fylosoven versteld van staan. Veel Joden en Christenen kwamen Islam binnen, omdat zijn komst in hun boeken was voorspeld. De mensen die hem volgden stonden bekend om hun kennis en goede besluiten.

In zijn leven heeft hij honderden wonderen verricht om het geloof van zijn volgelingen te versterken, zoals bijna alle Profeten wonderen hebben verricht, maar die wonderen kunnen we vandaag niet bewijzen. De grootste wonder die aan deze Profeet was gegeven, is de Qur’an. Dat hebben we vandaag en iedereen kan dit wonder aanschouwen. Omdat hij voor de hele mensheid was gestuurd, moest zijn wonder door de hele mensheid worden beschouwd en daarom heeft God belooft in de Qur'an om dit boek te bewaken tegen vervalsingen.

We kunnen het leven van deze man niet in een of twee bladzijdes beschrijven, dat is onmogelijk. Er zijn hele boekdelen geschreven over zijn leven en iedereen moet even de tijd nemen om zijn levensverhaal te lezen, want deze man moet u kennen!

Op een nacht had hij op een matje geslapen en zijn kleren waren vies geworden. Dus de mensen zeiden tegen hem: "O Boodschapper van God, laat ons een bed voor u maken". Hij zei: "Wat heb ik te maken met deze wereld? Ik ben slechts een reiziger die een berg beklimt en nu gestopt is om een pauzetje te nemen onder het schaduw van een boom". Van paleizen bleef hij weg, omdat die dingen men aan het wereldse leven gehecht maken en het hiernamaals doen vergeten.

Hij was gestuurd om beeldjes af te breken en monotheisme te verspreiden over de hele wereld, maar niemand werd gedwongen om Islam binnen te komen, omdat het verboden is in de Qur'an. Mensen accepteerden Islam door de goede manieren en de boodschap van de Profeet en zijn volgelingen.

Het was een gewoonte in Arabie dat veel vrouwen een kuiltje gingen graven en daar het kind gingen baren. Als het een jongen was, waren ze blij en namen ze het mee. Als het een meisje was, gooiden ze zand over haar en begroeven haar levend. Iemand vertelde op een dag aan de Profeet hoe hij zijn dochtertje had levend begraven en de Profeet Mohammad ging zoveel huilen dat zijn baard nat werd en hij zei: "Hoe kan je zoiets gedaan hebben?!" En het eerste wat hij deed was dit verbieden.

Zijn buurvrouw was een Jodin en zij gooide altijd haar afval bij de deur van Profeet. Altijd als de profeet naar buiten ging, gooide hij het afval in de vuilnisbelt en ging naar de moskee. Op een dag lag er geen afval. Normaal zouden wij dat goed vinden en blij zijn, maar hij was bezorgd. Hij klopte aan haar deur en kwam achter dat zij ziek was geworden. Hij ging haar een ziekenbezoek brengen en zij accepteerde Islaam.

Er is overgeleverd dat hij zei: "Bij Allah, hij gelooft niet! Bij Allah, hij gelooft niet! Bij Allah, hij gelooft niet!" Men vroeg: "Wie gelooft niet, O Boodschapper van Allah?" De Profeet antwoordde: "Degene wien's buren zich niet veilig voelen bij hem". (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 45).

De Profeet beloofde de gelovigen grote tuinen in het Paradijs en hij waarschuwde de gelovigen en de ongelovigen tegen bestraffingen van de Hel. De Profeet had nooit aan een tafel gegeten of rijke kleren gedragen. Zijn hele leven was hij aan het streven naar het Hiernamaals. Vaak worden leugenaars bij de sterfbed ontmaskerd, maar zelfs op zijn sterfbed riep hij mensen om zich vast te houden aan Islaam.

Op een dag kwam de Profeet naar buiten met nieuwe kleren en een metgezel van hem zei: "Ik vind uw sjaal heel erg mooi, O boodschapper van Allah". De Profeet zei: "Ja" dus hij ging naar huis en trok andere kleren aan en gaf die sjaal aan hem. Altijd als iemand hem iets vroeg gaf hij het, nooit heeft hij geweigerd. (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 62).

Zijn volgelingen volgden hem op een merkwaardige manier. Een van zijn metgezellen liep buiten en maakte een rare beweging. De mensen vroegen hem waarom hij dat deed en hij antwoordde: "Ik zag de profeet deze beweging maken toen hij hier was en dus deed ik het ook". Een andere metgezel van hem had nooit een knoop van zijn shirt dichtgemaakt, nadat hij de Profeet zo had gezien. Zijn metgezellen hadden zoveel respect voor hem, dat ze hem niet aan durfden te kijken!

Allah had liefde voor hem gegooid in de harten van de gelovigen. Er kwam een heidene de moskee binnen en urineerde tegen de muur van de moskee. Dus de mensen renden naar hem om hem te slaan maar de Profeet hield ze tegen en zei tegen zijn metgezellen: "Laat hem afmaken waar hij mee bezig is". Toen vroeg hij om een emmer water en gooide het over zijn urine, want die heidene was onwetend.

In de moskee leidde hij op een dag als Imam het gebed. Toen ze bij de neerknieling kwamen stopte de profeet en bleef in die positie voor een paar minuten, want er waren kleine kinderen op zijn rug geklomen om te spelen en dus moest iedereen in die positie blijven, want de mensen moeten de bewegingen van de Imam volgen. Toen het gebed was afgelopen vroegen de mensen aan hem waarom hij zo lang in de neerknieling bleef en hij antwoorde: "Ik wou hun spel niet verstoren".


21-12-2007, 20:35
Sommige mensen kunnen hun eigen families niet bij elkaar brengen om samen te eten, en deze man zorgde ervoor dat zelfs tot 1500 jaar na hem, 1.5 miljard mensen samen hun vasten verbreken! Is de tijd nog niet aangebroken, dat u een boek dat zijn leven beschrijft opent en het met een open hart leest? Is de tijd nog niet aangebroken dat u de Qur’an opent en over de waarheid achter uw leven komt?

De Profeet Mohammad ronde een keer heel snel het gebed af en rende naar buiten. Toen hij terugkwam vroegen de mensen: "Wat was er mis, O Boodschapper van Allah?" Hij antwoordde: "Er was niks mis, ik had een stukje goud, die ik nog niet had uitgegeven op de weg van Allah aan de armen en ik gaf het net aan ze". (Sahih Bukhari, Deel 2, Boek 24, Hadith 510). Dat was zijn karakter en altijd als hij ergens bijkwam veranderde hij de sfeer. Als hij wegging, liet hij een leegte achter. De mensen konden aan zijn gezicht zien of hij blij of verdrietig was.

De Profeet Mohammad had altijd geurige Muskus parfum op en als hij ergens binnenkwam rook iedereen het prachtige geur van zijn parfum. Als hij iemand een hand gaf, roken de mensen het geur van het parfum tot de volgende dag. Er is zelfs overgeleverd dat mensen van de geur op straat konden ruiken, dat hij daar langs was gelopen! Thuis heeft hij altijd voor zijn familie gezorgd. Zijn vrouw heeft gezegd dat hij zelfs ging koken voor haar. Dat was het karakter van deze man.

Deze man gaf niks om het wereldse leven. Volgens hem was dit leven in vergelijking met het hiernamaals, slechts een druppel in een oceaan. Als Profeet Mohammad dingen zei, liet hij mensen dagen denken met zijn woorden, want zijn woorden hadden diepe betekenissen.

Anas ibn Malik was tien jaar lang een bediende van de Profeet en hij zei: "Nog nooit heeft hij 'Uff' (zucht) tegen mij gezegd". (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4756). Dat was het punt van zijn geduld en goedheid tegen mensen. Als hij mensen slechte dingen hoorde zeggen of slechte dingen zag doen zei hij nooit: "Wat is er met die en die persoon dat zij dit en dat doen?" Maar hij zei altijd: "Wat is er met de mensen dat zij dit en dat doen?" (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4770).

De Profeet loog nooit, zelfs niet tijdens grappenmaken. Als hij grappen maakte dan sprak hij alleen maar de waarheid. Op een dag riep hij bijvoorbeeld voor de grap een man met de woorden: "O jij met twee oren!" (Abu Dawud, Boek 41, Hadith 4984). En als de Profeet glimlachte, dan hoorde niemand zijn lach. Zijn lach was niet meer dan een glimlach, tot zijn tanden zichtbaar werden en er is overgeleverd dat niemand meer dan hem glimlachtte.

Er was een stam die Islam niet accepteerde en de mensen zeiden tegen de Profeet: "O Boodschapper van Allah! De stam van Daos heeft (i.e. Allah en Zijn Boodschapper) ongehoorzaamd en ze hebben geweigerd (om Muslim's te worden)! Roep Allah's vloek over hun!" De mensen dachten dat hij Allah's vloek over hun zou roepen, maar hij zei: "O Allah! Leidt de stam van Daos en breng ze tot ons". (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 75, Hadith 406).

Een man genaamd, Tamamah zocht Profeet Mohammad, om hem te doden. Een paar metgezellen van de Profeet zagen hem en vroegen aan hem: "Waar ga je heen?" Hij zei: "Ik zoek Mohammad, ik wil hem doden!" Dus ze pakten zijn wapens af en ze bonden hem vast aan een pilaar van de Moskee. Ze riepen de Profeet erbij en een metgezel van hem had de zwaard opgeheven, wachtend op de toestemming van Profeet Mohammad om Tamamah te doden. De Profeet zei: "Hebben jullie hem iets te eten gegeven?" En de zwaard viel uit de hand van zijn metgezel. Ze vroegen: "Eten gegeven? Deze man komt u doden en u vraagt ons of wij hem eten hebben gegeven?" De Profeet beveelde mensen om zijn geit voor Tamamah te melken.

Ze brachten hem het melk en hij dronk ervan. De Profeet zei tegen hem: "En? Wat denk je van Islam?" Hij zei: "Ik wil geen Moslim worden". De Profeet liet hem daar vastgebonden achter en stuurde elke dag melk en brood zodat hij te eten kreeg en elke dag vroeg Profeet aan hem: "Wat denk je van Islam?" En hij weigerde steeds. De derde dag weigerde hij weer en de Profeet zei tegen de mensen: "Laat hem gaan". ze lieten hem gaan en hij ging terug naar zijn volk. Nadat hij wegging kwam hij terug en stak zijn vinger op zeggende: "Ik getuig dat er geen God is dan Allah en ik getuig dat jij zijn boodschapper bent!"

Iedereen die daar stond beefde de moskee, met de kreten van: "Allahu Akbar!" De Profeet vroeg: "Waarom zei je dit niet eerder?" Hij antwoordde: "Als ik toen Moslim was geworden had mijn volk mischien gedacht, dat ik uit angst voor Moslims Islam accepteerde. Nu weten zij dat ik uit angst voor God Islam accepteerde!"

De Profeet nam nooit wraak op mensen voor zichzelf en als zij hem iets hadden misdaan, vergaf hij mensen. Tot het punt dat hij een keer geld had geleend van iemand en hij was vergeten om het geld terug te betalen. De man kwam schreeuwend binnen en schold de profeet uit. De metgezellen van de Profeet haasten zich om hem te slaan en stil te krijgen, maar de Profeet zei: "Laat hem met rust, laat hem met rust. De schuldeiser heeft het recht om te spreken". De Profeet gaf hem zoveel geld hij. (Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 41, Hadith 586).

Nadat u al deze dingen over hem las, moet u weten dat hij nooit in zijn hele leven heeft beweerd God of een zoon van God te zijn. Deze man hield er niet eens van, als anderen voor hem opstonden wanneer hij binnenkwam. Wat u tot nu toe las over deze man, was slechts een druppel in een oceaan. Er is veel en veel meer over deze edele boodschapper geschreven.

Tegenwoordig is het heel makkelijk om aan een Qur'an te komen, dus ik wou iedereen vragen om het een keer te lezen. Het is een kort boek, maar de boodschap is compleet. Ik wou jullie ook vragen om een boekje te kopen waar het levensverhaal van deze edele boodschapper wordt beschreven.

Er is overgeleverd door Abu Bakra dat de Profeet tijdens zijn afscheidspreek al zijn volgelingen aankeek en zei: "O mensen! Heb ik God’s boodschap niet naar jullie overgebracht?" De mensen antwoordden: "Jawel, O Boodschapper van Allah". Toen keek hij naar de hemel en zei: "O Allah! Wees getuige (dat ik Uw boodschap heb overgebracht)!" en hij herhaalde dit drie keer. (Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 88, Hadith 199).

Allah zegt,

"Voorwaar, jullie hebben in de Profeet van God een prachtig voorbeeld voor ieder van jullie die Allah en de laatste Dag vreest, en die Allah vaak herdenkt". (Qur'an 33:21).

Door: Saifur Rahman Al Afghani

21-12-2007, 20:54
hihi "O jij met twee oren"
Masa Allah bedankt voor het posten> moge Allah je hiervoor belonen..

21-12-2007, 21:10



Citaat door lady_farah:
hihi "O jij met twee oren":p
Masa Allah bedankt voor het posten> moge Allah je hiervoor belonen..




hahaha die is leuk he...soebhanallah
graag gedaan
ameen(op je dua), moge Allah jou meer schenken, dan je mij toewenst!!

21-12-2007, 22:51
bismillah
up!!

21-12-2007, 23:37

Citaat door lady_farah:
hihi "O jij met twee oren"
Masa Allah bedankt voor het posten> moge Allah je hiervoor belonen..



Hahah na3am wat een Prachtige Humor...

Moge Allah je belonen met Janatoel Firdaus dat je deze Prachtige,Adembenemende kortom te mooi voor woorden informatie over de profeet Mohammed met ons hebt gedeeld..

BarakAllalhoe fieki

22-12-2007, 13:07
amien

wa fiekie barkallah

22-12-2007, 18:49
bismillah
up!

22-12-2007, 19:56
Dit was onze edele boodschapper

22-12-2007, 21:55
elhamdoulilah

22-12-2007, 22:16
elhamdoulilah

22-12-2007, 22:19


Mas'allah.

Dzjaak Allahoe gairn sabrina.

22-12-2007, 22:41

Citaat door sabrina_beauty:
Mas'allah.

Dzjaak Allahoe gairn sabrina.



wa iyaaki lieve zus

22-12-2007, 22:47

Citaat door A_Ssaffaat:
wa iyaaki lieve zus





Pagina's : [1] 2 3 4