Bekijk volle/desktop versie : "beloning"miskraam



21-12-2007, 19:11
Titel: 'Beloning' voor een miskraam

Overgeleverd door Moe'aad Ibn Djabal dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel is, de 'saqt' (betekent letterlijk vallen en wordt gebruikt voor het kind dat uit de baarmoeder 'valt' vóór zijn schepping volmaakt is, een miskraam) zal zijn moeder met zijn navelstreng naar het Paradijs 'trekken', wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind. "

Overlevering: Ah' med en Ibn Maadjah

21-12-2007, 19:21


ik heb gehuild toen ik dit las.. Zo mooi.. masa allah

21-12-2007, 19:36

Citaat door lady_farah:
Titel: 'Beloning' voor een miskraam

Overgeleverd door Moe'aad Ibn Djabal dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel is, de 'saqt' (betekent letterlijk vallen en wordt gebruikt voor het kind dat uit de baarmoeder 'valt' vóór zijn schepping volmaakt is, een miskraam) zal zijn moeder met touwen naar het Paradijs 'trekken', wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind. "

Overlevering: Ah' med en Ibn Maadjah


Deze 7adieth heb ik ooit gelezen in het arabisch. Het was geen touw, maar navelstreng.

21-12-2007, 19:38

Citaat door um_7usaam:
Deze 7adieth heb ik ooit gelezen in het arabisch. Het was geen touw, maar navelstreng.


bedankt voor de verbetering

21-12-2007, 19:43



Citaat door lady_farah:
Titel: 'Beloning' voor een miskraam

Overgeleverd door Moe'aad Ibn Djabal dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel is, de 'saqt' (betekent letterlijk vallen en wordt gebruikt voor het kind dat uit de baarmoeder 'valt' vóór zijn schepping volmaakt is, een miskraam) zal zijn moeder met touwen naar het Paradijs 'trekken', wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind. "

Overlevering: Ah' med en Ibn Maadjah



Dit is de 7adieth:

[AR]حدثنا ‏ ‏عبد الله ‏ ‏حدثني ‏ ‏أبي ‏ ‏حدثنا ‏ ‏عفان ‏ ‏حدثنا ‏ ‏خالد يعني الطحان ‏ ‏أنا ‏ ‏يحيى التيمي ‏ ‏عن ‏ ‏عبيد الله بن مسلم ‏ ‏عن ‏ ‏معاذ ‏ ‏قال ‏
قال رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏ما من مسلمين يتوفى لهما ثلاثة إلا أدخلهم&#157 5; الله الجنة بفضل رحمته إياهما فقالوا يا رسول الله أو اثنان قال أو اثنان قالوا أو واحد قال أو واحد ثم قال والذي نفسي بيده إن ‏ ‏ السقط ‏ ‏ليجر أمه بسرره إلى الجنة إذا احتسبت&#160 7; ‏
[/AR]

Er staat dus bie sururihi = met zijn navelstreng.

Het zou fijn zijn als je het verbetert in de 7adieth.

wassalaamoe alaykoem

21-12-2007, 19:46

Citaat door lady_farah:
bedankt voor de verbetering


7ayyaakie allaah

wassalaamoe 'alaykoem wara7matoellaahie wabarakaatoehoe

21-12-2007, 19:48

Citaat door um_7usaam:
Dit is de 7adieth:

[AR]حدثنا ‏ ‏عبد الله ‏ ‏حدثني ‏ ‏أبي ‏ ‏حدثنا ‏ ‏عفان ‏ ‏حدثنا ‏ ‏خالد يعني الطحان ‏ ‏أنا ‏ ‏يحيى التيمي ‏ ‏عن ‏ ‏عبيد الله بن مسلم ‏ ‏عن ‏ ‏معاذ ‏ ‏قال ‏
قال رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏ما من مسلمين يتوفى لهما ثلاثة إلا أدخلهم&#157 5; الله الجنة بفضل رحمته إياهما فقالوا يا رسول الله أو اثنان قال أو اثنان قالوا أو واحد قال أو واحد ثم قال والذي نفسي بيده إن ‏ ‏ السقط ‏ ‏ليجر أمه بسرره إلى الجنة إذا احتسبت&#160 7; ‏
[/AR]

Er staat dus bie sururihi = met zijn navelstreng.

Het zou fijn zijn als je het verbetert in de 7adieth.

wassalaamoe alaykoem



Moge Allah je hiervoor belonen..
Het is veranderd..