Bekijk volle/desktop versie : Mfawer/gestoofde lamsvlees!



Pagina's : [1] 2

20-12-2007, 18:40
Kan iemand mij svp helpen.... wil graag gestoofde vlees maken, ik heb hier een schaapje, en krijg bezoek van ongeveer 8 mensen. Hoeveel vlees heb ik nodig (kilo), en het aller belangerijkste hoe moet ik het voorbereiden, en wat er bij serveren?

Soekran!

20-12-2007, 19:04


ik zou zeker meer dan kilo tenminste 2 kilo vlees of meer

en je kan daarnaaste shwa maken erbij serveren en salade en paprika en tomaten sausje en olijven.

21-12-2007, 12:16
soekran, meer tips zijn welkom!

21-12-2007, 12:37
als je vlees wilt stoomen moet je de bovenste deel van de schaap (Borstkas en arm) dan stomen met een ui doormidden met elkazbour en elmehednoes) dan ongeveer 45 minuten stomen en daarna in een pannetje boter smelten en een lams knor erdoor heenstrooien een beetje roeien en in een over schaal de vlees doen en de sous erover heen doen en ongv 20 min in de oven doen en klaar is kees echt een aanrader.

bij serveren:

salade,

21-12-2007, 12:42


het is ook lekker dat je het vlees kruidt voor dat je het stoomt. Een bodem maken van uiendie je in plakjes hebt gesneden daar boven kosber en mehdnoes.

21-12-2007, 13:01

Citaat door chanel:
het is ook lekker dat je het vlees kruidt voor dat je het stoomt. Een bodem maken van uiendie je in plakjes hebt gesneden daar boven kosber en mehdnoes.

wat ik meestaal elk l3id doe is de heel arm (KTAF( marineren met een uie en kosber en ma3dnous en marokkaans kruiden een beetje olie dan laten stomen ongeveer 1,5 uurtje en dan besmeren met boter en in de oven laten braden mmmmmmmmmmmmm lekker.

21-12-2007, 14:42
misschien een stomme vraag maar ik heb allemaal brokken vlees gemaakt van de achterpoten, om het dan een keer te stomen als schoonfamillie op bezoek komt? Ik lees net de voor poten, en borstkas. Zijn de achterpoten ook goed om te stomen?

21-12-2007, 15:18
ja, zo ook mijn vraag:

wat is beter om te stomen/in de oven te doen? in het geheel de voorpoten of achterpoten?

21-12-2007, 15:23

Citaat door kindly_mom:
ja, zo ook mijn vraag:

wat is beter om te stomen/in de oven te doen? in het geheel de voorpoten of achterpoten?



voorpoten voor in de oven achterpoten zijn voor schwa het best , in de oven vind ik lekkerder maar de smaken verschillen natuurlijk .

21-12-2007, 15:33

Citaat door nesma:
voorpoten voor in de oven achterpoten zijn voor schwa het best , in de oven vind ik lekkerder maar de smaken verschillen natuurlijk .



oke, 1 voorpootje (heb een kleine schaapie) hoeveel personen kunnen er ongveer van eten> weet jij dat?

21-12-2007, 16:16

Citaat door kindly_mom:
oke, 1 voorpootje (heb een kleine schaapie) hoeveel personen kunnen er ongveer van eten> weet jij dat?


8 mensen als je ook schwa bij maakt en salade en ook schermila

een del3a (voorpot in de oven) met pruimen en amndellen versieren schwa en tomaten en paprika schermila vantevoor maken
en alleen warm maken als je gaat opdienen
je kan grote salade maken als voorgrechte

23-12-2007, 12:02
welke kruiden gebruiken jullie voor de mfawer? Sommige doen helemaal geen kruiden er in, als het klaar is alleen met kamoen en zout bestrooien?

23-12-2007, 13:34


Normaal tellen ze voor mannen 350 gram vlees en voor vrouwen 250 gram vlees per persoon,

ik heb dit week-end mawfar gemaakt, een dikke marinade van enkele eelepels olijfolie, enkele koffielepels tomatenpuree, komijn, gember, peper zout en koriander en peterselie, hier heb ik het vlees enkele uren in laten marineren en dan de stoompot in wel afdekken met plastiekfolie voor je er het deksel opzet, toen het gaar was heb ik het nog een half uurtje ondr allu folie laten bruinen in de oven, laatste kwartier zonder folie.

Oh ja de knoflookteentjes had ik gans gelaten en een gaatje in het vlees gestoken en ze er gans ingestoken.

25-12-2007, 17:07
en vraag je als je mfaur doe dan heb je toch alleen vlees zonder saus
hoe maak je de saus dan die er bij moet

25-12-2007, 17:41
Van je vlees heb je dus geen saus, maar ik heb er pruimen bijgegeven even gestoofd in water suiker en kaneel, daar heb ik wat meer water bijgedaan en suiker, dit heb ik over de couscous gegoten, was heerlijk

Pagina's : [1] 2