Bekijk volle/desktop versie : De pil tijdens huwelijk



18-12-2007, 15:40

Citaat door Be_Ware:
Is het gebruiken van de pil toegestaan? Om bewust niet zwanger te worden.

Zijn hier voorwaarden voor?

Wat als de vrouw bewust de pil gebruikt omdat ze nog met haar studie zit en nog niet zwanger wil worden?

Stel dat haar man het verbied om de pil te gebruiken, dient ze hem te gehoorzamen?
.

18-12-2007, 16:24


Citaat door Be_Ware:
Is het gebruiken van de pil toegestaan? Om bewust niet zwanger te worden.

Zijn hier voorwaarden voor?

Wat als de vrouw bewust de pil gebruikt omdat ze nog met haar studie zit en nog niet zwanger wil worden?

Stel dat haar man het verbied om de pil te gebruiken, dient ze hem te gehoorzamen?


Huh zodat je om de haverklap zwanger wordt..??
Ik denk dat de marokkaanse man van tegenwoordig dit wel begrijpt..of het de pil/condoom of iets anders is..het kan niet anders..!!

Ik vind om je man te gehoorzamen er zijn subjects waar dit wel van toepassing mag/kan zijn..maar dit onderwerp ligt wel iets gevoeliger om over gehoorzaam te zijn tegen over je echtegnoot ik bedoel het moet wel redelijk zijn..

18-12-2007, 20:20
meid neem die pil gewoon.
ik ben zelfs met de pil zwanger gerraakt dus gewoon doen. je hetb zoiezo nooit zekerheid. als allah wil dat je zwanger raakt gebeurt dat met of zonder pil. die dingen zijn eigelijk alleen maar troep.

18-12-2007, 22:03
gehoorzamen lijkt me, tenzij je gezondheid/financiele situatie niet goed is.

@Blonde rifa; als je toch gelooft dat Allah je zwanger maakt wanneer Hij wil, waarom gebruik je dan nog de pil?

19-12-2007, 11:04


Citaat door Be_Ware:
en wat als de man het verbiedt omdat hij graag snel kinderen wil ?? Gehoorzamen of weigeren ?



Je hebt het telkens over de voorwaarden welke voorwaarden of richtlijnen wil jij zien..? de islamitische van het jaar 1460 of wil je de islamitsche voorwaarden en richtlijnen van NU anno 2008?? de pil is niet haram tenminste ik heb er nog nooit iemand over gehoord imam en dergelijke allah oua3lam! maar ik weet wel wat een redelijk beleid zou kunnen zijn..je werkt hebt geld nodig voor toekomst financieel gezien zou ik ook nog geen kinderen willen krijgen..puur omdat het niet kan op dit moment ik werk full time ben er gewoon nog niet aan toe..en ik vind niet dat je je toekomst op het spel moet zetten alleen omdat je de pil niet gebruikt en meer kans hebt om zwanger te worden..je kan wel zeggen of je nou wel of niet de pil gebruikt als allah wilt wordt je zwanger...maar FEIT blijft je hebt 99% kans niet zwanger te worden tijdens het slikken van de pil..!!(dan moet je deze wel volgens de richtlijnen innemen)

19-12-2007, 16:13
Waarom zou het gebruik van de pil verboden zijn, terwijl in de hele islamitische wereld zwangerschapsonderbreking wordt toegestaan?

19-12-2007, 16:42

Citaat door Be_Ware:
en wat als de man het verbiedt omdat hij graag snel kinderen wil ?? Gehoorzamen of weigeren ?


Zeggen dat tegen de tijd dat hij een baarmoeder heeft gekregen en het kind zelf kan dragen hij dat mag eisen.

Tot die tijd gaat het om jouw lichaam, jouw leven en mag jij beslissen.
Natuurlijk is het wenselijk rekening met elkaar te houden, maar het houdt wel ergens op.

Wat moet je anders, je hele leven spijt hebben van wat je niet hebt gedaan, je hele leven het je man kwalijk nemen dat hij je dromen heeft afgepakt?

Praat over een compromis, bv kinderen gelijk na je studie, als hij daar niet in mee gaat is hij wat mij betrefd onredelijk en zou hij wat mij betrefd de boom in kunnen.

19-12-2007, 17:16
De pil is HARAM MOETLAQ.
Gister avond heb ik nog naar een hadith gekeken op Iqra.
Jij beslist niet hoeveel kinderen je gaat krijgen en hoeveel jaar er tussen zit alleen Allah swt! Allah gaat jou geen 10 kinderen geven wanneer hij weet dat je het niet aan kunt. Alleen Allah beslist wanneer jij kinderen krijgt en hoeveel jij mag zelf niet beslissen wanneer jij een kind wilt en wanneer het jou uit komt. Eerst een kind en dan zehma 3 jaar wachten en dan nog 1tje FOUT!

Allah weet en wij weten niet!!!

19-12-2007, 21:03

Citaat door _Anomiena_:
De pil is HARAM MOETLAQ.
Gister avond heb ik nog naar een hadith gekeken op Iqra.
Jij beslist niet hoeveel kinderen je gaat krijgen en hoeveel jaar er tussen zit alleen Allah swt! Allah gaat jou geen 10 kinderen geven wanneer hij weet dat je het niet aan kunt. Alleen Allah beslist wanneer jij kinderen krijgt en hoeveel jij mag zelf niet beslissen wanneer jij een kind wilt en wanneer het jou uit komt. Eerst een kind en dan zehma 3 jaar wachten en dan nog 1tje FOUT!

Allah weet en wij weten niet!!!


Vandaar die mensen in 3de wereld landen die maar max 3 kinderen krijgen en geen 16 ofzo in hun leven, dat komt omdat allah heeft gezien dat die kinderen zullen sterven van de honger....

Jammer genoeg werkt het gewoon niet zo, wil je geen broedmachine zijn die opgevreten wordt door dat spul in je buik keer op keer dan zal je er gewoon wat aan moeten doen.

Vroeger werd er een hoop gedaan met kruiden waardoor vrouwen niet zwanger werden of in het begin het kind kwijtraakte, nu hebben we anticonseptie.

19-12-2007, 22:23
pil is verboden

20-12-2007, 13:52

Citaat door Be_Ware:
Is het gebruiken van de pil toegestaan? Om bewust niet zwanger te worden.

Zijn hier voorwaarden voor?

Wat als de vrouw bewust de pil gebruikt omdat ze nog met haar studie zit en nog niet zwanger wil worden?

Stel dat haar man het verbied om de pil te gebruiken, dient ze hem te gehoorzamen?



Heel makkelijk: nee. Volgens de Islam is het niet toegestaan. Dat je bezig bent met een studie/werk is geen geldige reden om niet aan kinderen te beginnen. Wie zegt dat je dan nog de kans krijgt om kinderen te krijgen. WAnt na studie is het weer werk en dan is het ben net gertrouwd en ga zo maar door. Mensen hebben allerlei excuses. Het is ook bewezen dat langdurig gebruik van de pil schadelijk is voor de vrouw(het is troep hoor). Je mag gewoon een condoom gebruiken in de Islam of coitus interuptus.
Als je echt om medische redenen de pil moet gebruiken is het toegestaan, zolang het jouw geen schade toebrengt. Nood breekt wet.


Als je man jouw verbiedt om de pil te slikken dan moet je hem daarin gehoorzamen, want hij gaat niet in tegen de regels van de islam. Dit vind ik zelf heel logisch

20-12-2007, 13:56

Citaat door corrie2:
Vandaar die mensen in 3de wereld landen die maar max 3 kinderen krijgen en geen 16 ofzo in hun leven, dat komt omdat allah heeft gezien dat die kinderen zullen sterven van de honger....

Jammer genoeg werkt het gewoon niet zo, wil je geen broedmachine zijn die opgevreten wordt door dat spul in je buik keer op keer dan zal je er gewoon wat aan moeten doen.

Vroeger werd er een hoop gedaan met kruiden waardoor vrouwen niet zwanger werden of in het begin het kind kwijtraakte, nu hebben we anticonseptie.



waar heb jij het nou weer over. Oh ja geef de schuld aan Allah, hou je mond aub als je niks zinnigs te zeggen hebt. Kijk om je heen. ik zie in het westen telkens meer en meer vrouwen kinderen krijgen en die worden geen broedmachines genoemd?????

Wat sommige wel niet overhebben voor een kind en jij doet het af alsof kind krijgen een ziekte is.

Wereldhonger heeft te maken aan de mensen van de wereld. Hoe komt het dat mensen zo honger hebben dat hebben mensen grotendeels aan andere mensen te denken die in de gescheidenis aan het plunderen ed zijn geweest en landen berooit hebben achtergelaten.

En volgens mij is de vraag bedoelt aan moslims

20-12-2007, 13:59


Citaat door Faraha22:
Je hebt het telkens over de voorwaarden welke voorwaarden of richtlijnen wil jij zien..? de islamitische van het jaar 1460 of wil je de islamitsche voorwaarden en richtlijnen van NU anno 2008?? de pil is niet haram tenminste ik heb er nog nooit iemand over gehoord imam en dergelijke allah oua3lam! maar ik weet wel wat een redelijk beleid zou kunnen zijn..je werkt hebt geld nodig voor toekomst financieel gezien zou ik ook nog geen kinderen willen krijgen..puur omdat het niet kan op dit moment ik werk full time ben er gewoon nog niet aan toe..en ik vind niet dat je je toekomst op het spel moet zetten alleen omdat je de pil niet gebruikt en meer kans hebt om zwanger te worden..je kan wel zeggen of je nou wel of niet de pil gebruikt als allah wilt wordt je zwanger...maar FEIT blijft je hebt 99% kans niet zwanger te worden tijdens het slikken van de pil..!!(dan moet je deze wel volgens de richtlijnen innemen)




Islam is niet gelinkt aan tijd!!!!! Islam van 1428 jaar geleden is nu nog steeds van toepassing de voorwaarden veranderen niet , mensen veranderen

20-12-2007, 15:19

Citaat door oum7oudayfa:
waar heb jij het nou weer over. Oh ja geef de schuld aan Allah, hou je mond aub als je niks zinnigs te zeggen hebt. Kijk om je heen. ik zie in het westen telkens meer en meer vrouwen kinderen krijgen en die worden geen broedmachines genoemd?????

Wat sommige wel niet overhebben voor een kind en jij doet het af alsof kind krijgen een ziekte is.

Wereldhonger heeft te maken aan de mensen van de wereld. Hoe komt het dat mensen zo honger hebben dat hebben mensen grotendeels aan andere mensen te denken die in de gescheidenis aan het plunderen ed zijn geweest en landen berooit hebben achtergelaten.

En volgens mij is de vraag bedoelt aan moslims


Een kind is geen ziekte noch geef ik allah de schuld....

Maar allah geeft niet alleen wat je aankan, als dat zo was hadden die vrouwen in afrika geen 16 kinderen waarvan er 10 doodgaan van de honger.

Als je geen berg kinderen wil dan zal je er wat aan moeten doen, anticonseptie gebruiken dus.
Anders heb je gewoon kans op een kind of 10 in je huis en dat is geen makkie, eerlijk is eerlijk.

Maar leg eens uit, waarom mag de pil niet en condoom wel, wat staat daarover in de koran dan?
Coitus interuptus is gruwelijk onbetrouwbaar, de kans op zwangerschap neemt niet heel erg veel af dan...

21-12-2007, 03:56
Waar slaat dit allemaal op ?

jij bepaald toch zelf of je de pil mag slikken of niet , jij richt jouw leven in ,

Je krijgt kinderen wanneer je denkt dat het tijd is en tenminste als
het goed gaat met je huwelijk ,anders beter goed nadenken , niks moet!


Islam denkt niet voor ons wij moeten over de islam nadenken.