Bekijk volle/desktop versie : Shia

Pagina's : [1] 2

28-08-2002, 16:17
ASALAMU 3ALAYKUM WA RAHMATU LAHI WA BARAKATUHU.

ik ben weer terug van vakantie!!

nu even het volgende :

WAAROM ZIJN VEEL VAN ONZE SUNNI-ZUSTERS EN SUNNI-BROEDERS TEGEN DE SHIA-MOSLIMS??????

WA SALAMU 3ALAYKUM WA RAHMATU LAHI WA BARAKATUHU.

28-08-2002, 19:16

salaamo 3alaykom wr wb
even voor duidelijkheid mijn zuster we zijn niet tegen jullie we hebben niks tegen jullie dat zeg ik niet zeggen imams en veel mensen we hbbbne helelmala niks tegen jullie jullie zijn moslims net als onz alleen het manier van aanbieden is anders.
trouwens wij zijn niet degen die tegen jullie zijn jullie zijn juist tegen ons als een man van shia een hand geeft aan souni doet ie zijn hand eerst onder zijn mouwen daarna handgeven, jullie zijn degene die ons noemen als verraders jullie zijn degen die ons als kofar noemen dus als je wil zuster ga wat meer over shia lezen en souna zul je zelf kijken wie dat doet en doe dat vooral met shia dan zul je het weten ik heb veel vrienden van shia gata perfect, ik geef je een andere voorbeeld in iran is geen enkele sounis moskees terwijl in andere sounis landen wel shia moskees tevinden in iran zijn zelfs tempels van joden en kerken voor kristenen maar geen souni moskee .
dat was het mijn zuster wassalamo 3alaykom wr wb als je meer vragen hebt vraag maar raak of niet met me eens laat me het weten .

28-08-2002, 19:54
Assalamou alaikoum wa rahmatou laah wa barakatouh,

wij zijn tegen elke dwaling in elke vorm en elke poging tot verandering van de pure islam zoals het geopenbaard is door onze schepper verheven is Hij en zoals het gepraktiseerd en overgebracht door onze geliefde profeet vzmh en volgens het begrip van onze salaf. Alles hierbuiten accepteren wij niet en daarbij zeg ik:

"<SPAN style="FONT-SIZE: 16pt; mso-bidi-font-family: 'Simplified Arabic'">de meest kwade zaken zijn vernieuwingen (in het geloof) en elke vernieuwing is een innovatie en elke innovatie is een dwaling en elke dwaling doet in het hellevuur belanden (<B>letterlijk: is in het hellevuur</B&gt" [/font][/size]</SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 16pt; mso-bidi-font-family: 'Simplified Arabic'">[font="Times New Roman"][size=2]dan moet je dit als vuistregel nemen om te beoordelen of de shia door hun toevoegingen, afkeuringen, dwalingen, beledigingen en in sommige gevallen zelfs duidelijke shirk en ongeloof niet heeeeeeeeel erg afgedwaald zijn dit als ze zich in sommige gevallen nog moslim kunnen noemen!!! [/font][/size]</SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 16pt; mso-bidi-font-family: 'Simplified Arabic'">[font="Times New Roman"][size=2]wa salam</SPAN>

28-08-2002, 22:20
Asalaam ’aleikom

trouwens wij zijn niet degen die tegen jullie zijn jullie zijn juist tegen ons als een man van shia een hand geeft aan souni doet ie zijn hand eerst onder zijn mouwen daarna handgeven,
Re:
Tangaaoui 18, je zit nu gewoon leugens te vertellen, geen enkele sjiiet doet zijn hand eerst onder zijn mouwen en daarna een hand geven.
-------------------------
jullie zijn degene die ons noemen als verraders jullie zijn degen die ons als kofar noemen dus als je wil zuster ga wat meer over shia lezen en souna zul je zelf kijken wie dat doet en doe dat vooral met shia dan zul je het weten ik heb veel vrienden van shia gata perfect,
Re:
Dus jouw vrienden noemen jou een verrader, een kafir en toch gaat dat perfect, dat begrijp ik niet. Als mijn sjiitisch vrienden mij een verrader en kafir noemen dan gaat dat niet perfect.
--------------------------------------
in iran is geen enkele sounis moskees terwijl in andere sounis landen wel shia moskees tevinden in iran zijn zelfs tempels van joden en kerken voor kristenen maar geen souni moskee .
Re:
Hoe weet jij nou of er in Iran geen soennitische moskeen zijn? Heb je heel Iran doorkruist en geen enkele soennitische moskee kunnen vinden, lijkt me sterk.
In Iran is 91 % twaalver sjiieten, 8% soennieten en de rest zoroastrianen.
Dus 8% op een bevolking van 63 miljoen is 5 miljoen. Dus 5 miljoen soennieten hebben geen moskee, lijkt me ook sterk.
---------------------------------------
dan moet je dit als vuistregel nemen om te beoordelen of de shia door hun toevoegingen, afkeuringen, dwalingen, beledigingen en in sommige gevallen zelfs duidelijke shirk en ongeloof niet heeeeeeeeel erg afgedwaald zijn dit als ze zich in sommige gevallen nog moslim kunnen
Re
Vreemdeling1977, kun je misschien wat voorbelden geven over hun toevoegingen afkeuringen, dwalingen, beledigingen en ongeloof.

Me3e salama
Plus minus

28-08-2002, 22:45

Asalaam álaikom

De sahaba(vrienden) van de Profeet belachelijkmaken.
Re
De sahaba die de dochter van de profeet (vzmh) mishandeld hebben, waardoor zij een 6 maanden oude foetus heeft verloren.
-----------------------------------
- Denken dat hun imaams geen fouten maken, terwijl deze eigenschap alleen tot de Profeet behoort.
Re:
Die imaams zijn wel de nakomelingen van de profeet (vzmh), tot aan imam Mahdi
-------------------------------------
Dat de koran incompleet is.
Re:
A Wahhabi contributor mentioned that Shia believe Quran is not complete.
My answer to this matter is:

"Glory to (Allah), this is a big slander! (Quran 24:16)."

Shia do NOT believe that Quran is missing something. There are few weak
traditions which x might x imply to the contrary. Such reports are rejected
and unacceptable if they want to imply such a thing.

It is interesting to point out that there are numerous traditions reported
in Sahih al-Bukhari and Sahih Muslim which allege that many verses of Quran
are missing. Not only that, but also they these Sunni reports allege that
two chapters from the Quran are missing one of them was similar to chapter
9 (al-Bara'ah) in length!!! Some Sunni traditions even claim that the
Chapter al-Ahzab (Ch. 33) was as lengthy as the Chapter of Cow (Ch. 2)!!!
The Chapter of Cow is the biggest Chapter of the present Quran. The
traditions inside Sahih al-Bukhari and Muslim even present some of the
missing verses. (Some of these traditions will be mentioned in the
following articles with full references.). Yet, fortunately Shia never
accuse the Sunni brothers and sisters of believing that the Quran is
incomplete. We say that either these Sunni reports are either weak or
fabricated.

The completeness of Quran is so indisputable among Shia that the greatest
scholar of Shia in Hadith, Abu Jafar Muhammad Ibn Ali Ibn al-Husain Ibn
Babwayh, known as "Shaykh Saduq" (309/919-381/991), wrote:

"Our belief is that the Quran which Allah revealed to His Prophet
Muhammad is (the same as) the one between the two covers (daffatayn).
And it is the one which is in the hands of the people, and is not
greater in extent than that. The number of surahs as generally
accepted is one hundred and fourteen ...And he who asserts that we say
that it is greater in extent than that, is a liar."

Me3e salama
Plus minus

28-08-2002, 22:56
salaamo 3alaykom

he broeder als ik het niet meegemaakt had en niet gzien en gehoord heb zou ik het niet gaan zeggen broeder ik zeg niet zomaar dingen uitmehoofd ik zeg mijn mening en wat ik gelezen heb en wat ik van ze weet en hbe hierover heeeeeeeeeeeel veel te vertellen heb zoveel met mensen van shi3a gepraat en weet hoe ze denken en hoe ze werken en hbe heel veel discusies gehad hieover en nu weer overnieuw hbe geen zin silam is heeeeel duidelijk als de zon qoran is heel duidelijk als de zonschijn, dus geloof wat je wil en ik geloof wat me hart vertelt en mijn verstand dus hierover wil ik het niet hebbne begin genoeg van te krijgen van andere sites en andere topics heb geen zin hierover te discuseren meisje heeft wat gevraagd en ik haar beandwoord en geen leugens ik lieg niet en over iran en zo en moskees ga zelf vragen broeder ga zelf vragen ga lezen zul je achterkomen wie gelijk heeft.
maar hierover sorry puntuit.
salaamo 3alaykom

28-08-2002, 23:42
en nog iets trouwens

over moskees van soenieten in iran dat heb ik niet zomaar uit mijn hoofdgezgd allah yehfad hacha wakala nee nee dat zijn statistieken dat zeggen soenieten die daar wonen en als je naar tv islamtische programmas volgen en en over internet zul je dat weten ik zeg het niet zomaar.

en over mijn vrienden alhamdoulilah gaat perfect met hun walhamdoulilah en hbe een shietische vriend een van mijn beste vrienden ik respecteer hem en respectere zijn ouders zijn hele familie, goeie vriend, jij mengt dingen door mekaarheen ik heb het over hsia over het algemeen maar met mijn vrieden eerlijk heb nooit over gepraat.
wie beledigd sahaba die islam hebben gesteund en profeet geholpen om islam uit tebreiden met hun leven en kindren waren beried om alles op te offeren en hebben ook genaad wie beledigd ze wij hacha maar shi3a wel zeggen wel dat ze verraders zijn en koefar en dit en dat maar ina ba3da dani itm.

mijn punten hbe ik wel verteld en uitgelegd oer mijn vrienden dat jeniet snap hoopleijk snap je nu wel.

wassalaamo 3alaykom.

28-08-2002, 23:45
salaamo 3alaykom weer heb een ding en laaste ding te zeggen.

over imcompleet koraan.
ALLAH is de beschermer van zijn geloof van islam en van quran hij is de beschermer er van.
wassalamo 3alaykom

29-08-2002, 15:02
A.3.W.R.L.W.B.

AMA BA3D:

laat ik dit even vragen:

ZEKER 99% VAN DE SUNNI-BROEDERS EN SUNNI-ZUSTERS GELOVEN DAT ABU-SUFYAN ALS ECHTE MOSLIM IS DOODGEGAAN.

OK. VERTEL ME DAN WIE IMAM ALI (A) (NEEF VAN DE PROFEET EN SCHOONZOON VAN DE PROFEET-PBUH) HEEFT VERMOORD. MU3AWJA!!! EN WIE IS MU3AWJA (moge Allah hem vervloeken) DE ZOON VAN ABU-SUFYAN!!!!!

OK. VERTEL ME WIE IMAM HASSAN HEEFT VERMOORD. ZIJN VROUW HEEFT HEM VERGIFTIGD, OP VERZOEK VAN MU3AWJA (moge Allah hem vervloeken), DEZE BELOOFDE HAAR TE LATEN TROUWEN MET Z'N ZOON YAZID (moge Allah hem vervloeken). MAAR NADAT ZE IMAM HASSAN HAD VERGIFTIGD, ZEI MU3AWJA (moge Allah hem vervloeken): "HOE KAN IK MIJN ZOON LATEN TROUWEN MET EEN VROUW DIE HAAR MAN HEEFT VERGIFTIGD EN DIE NIET TE VERTROUWEN IS"

OK. WIE HEEFT DE OPDRACHT GEGEVEN OM DE KLEINZOON (IMAM HUSSEIN) VAN DE PROFEET (PBUH) TE VERMOORDEN?? YAZID ZOON VAN MU3AWJA ZOON VAN ABU-SUFYAN!!!! DEZE HEEFT DE IMAM HUSSEIN ONTHOOFD MET EEN ZWAARD (TERWIJL IMAM HUSSEIN HET MIDDAG-GEBED AAN HET VERRICHTEN WAS.

ZOUDEN ABU-SUFYAN, MU3AWJA EN YAZID TIJDENS HET LEVEN VAN DE PROFEET (PBUH) OOK IMAM ALI (A), IMAM HASSAN (A) EN IMAM HUSSEIN (A) OP BRUTE WIJZE VERMOORDEN OF LATEN VERMOORDEN??????

NEE!!! ZEKER NIET!!!

W.S.3.W.R.L.W.B.

29-08-2002, 15:05
P.S.

Shia geloven dat de Heilige Koran compleet is!!!!
Shia geloven dat de profeet (pbuh) voor de moslims DE COMPLETE KORAN en DE SUNNA heeft achtergelaten NET ALS SUNNI GELOVEN SHIA DIT.

29-08-2002, 15:12
A.S.3.W.R.L.W.B.

AMA BA3D:

beste broeders en zusters, denk niet dat de shia een ander geloof hebben dan de sunni. DIT IS ABSOLUUT NIET ZO!! het verschil tussen shia en sunni ligt 'm in het feit dat de shia veel meer liefde voor de familie van de profeet hebben en de sunni hebben veel meer liefde voor de vrienden van de profeet.

Wie is Abu Bakr.

Hij is diegene die volgens de soennitische islam op traditionele wijze is gekozen tot de nieuwe leider. O.k, in het licht van de omstandigheden is het proces wat haastig geworden maar toch is de keuze volledig terecht te noemen. Waarom eigenlijk?
a) Omdat hij de 1e volwassen man was die zich aansloot bij de Profeet
b) Zich had ontwikkeld als een van zijn belangrijkste steunpilaren en vertrouweling.
De visie van de sji'ieten op de keuze van de nieuwe leider puntsgewijs op een rijtje gezet:
- Volgens hen is alleen de Profeet in staat om de keuze van een nieuwe leider te maken want hij is immers geïnspireerd door God zelf;
- Toen hij nog leefde heeft hij ook een duidelijke keuze gemaakt in het voordeel van zijn neef en schoonzoon Ali zoals ook blijkt uit de overlevering en de koran. - Ander punt is dat met behulp van heldere en verstandige redenen kan worden aangetoond dat de leider van een islamitische gemeenschap unieke eigenschappen heeft;
- Daarom kan een gewone sterveling geen leider worden en kan dat alleen van bovenaf worden gekozen. En wie anders dan God kan beoordelen of een persoon die unieke eigenschappen heeft.

29-08-2002, 15:18
A.S.3.W.R.L.W.B.

AMA BA3D:

De belangrijkste bronnen: de overlevering

Alle bovengenoemde gegevens zijn te vinden in overleveringen die tevens in de soennitische islam als echt en origineel worden beschouwd. De sji'ieten gebruiken deze soennitische bronnen dan ook als zodanig. In dit verband wordt de volgende uitleg van de overlevering als de belangrijkste beschouwd omdat hier de positie van Ali heel helder wordt beschreven.

Volgens dit verhaal bezoekt Mohammed in het jaar 632 met een groot gevolg Mekka, dat hij inmiddels heeft veroverd om er een haddj van te maken (zijn laatste bedevaart zal later blijken). Op de terugweg naar Medina stopt de stoet bij Ghadir Khoemm, een poel in de woestijn tussen Mekka en Medina waar de Profeet vanaf een zelfgemaakte preekstoel de stoet toespreekt voordat ieder zijn eigen weg gaat.

Vervolgens pakt hij de hand van Ali en vraagt zijn volgelingen of Ali niet meer gezag heeft dan dat ze over zichzelf hebben. Dan verklaart Mohammed dat voor wie hij heer en meester is, Ali dat ook is. En: ' O, God wees een vriend voor wie zijn [Ali's] vriend is, en wees een vijand voor wie zijn vijand is'. De overlevering vertelt ook dat Ali alle felicitaties in ontvangst neemt waaronder die van kalief Oemar, die hem de volgende wijze woorden toesprak:
'Mijn gelukwensen, zoon Aboe Taalib! Van nu af aan ben jij de heer en meester van iedere gelovige man en vrouw.

De sji'itische mosims herdenken jaarlijks deze gebeurtenis als onderdeel van hun hoogtijdagen, die op 16 maart 632 heeft plaatsgevonden, enkele maanden voor de dood van de Profeet. De aanstelling van Ali die historische dag heeft een nog specialere betekenis omdat tevens het volgende koranvers aan Mohammed werd geopenbaard:'Heden heb Ik jullie godsdienst voor jullie voltooid. Mijn genade aan jullie volledig bewezen en de Islam [de overgave aan God] als godsdienst voor jullie goedgevonden.

W.S.3.W.R.L.W.B.

29-08-2002, 16:42

Assalamou alaikoum wa rahmatou laah wa baraktouh,

mocht jij het arabisch machtig zijn dan hier een aantal links om je kennis bij te schaven want zo te zien is dat hard nodig. verkeerd zitten en dan nog onzin uitblaten is niks anders dan dwazen gedrag.

Moge Allah swt&nbsp;ons Leiden

Arabisch:

http://www.khayma.com/rafidha/

http://www.khayma.com/shia/

http://www.shi3a.8m.com/main.htm

http://islamicweb.com/arabic/shia/

http://www.antishea3h.com/index.php

Engels:

http://www.khayma.com/rafidha/elinks.htm

http://63.175.194.25/index.php?formtrans=dgn%3D3%7C&amp;ln=eng&amp;ds=q a&amp;lv=browse&amp;QR=10272

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&amp;ds=qa&amp;lv=browse&amp;QR=21 500&amp;dgn=3

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&amp;ds=qa&amp;lv=browse&amp;QR=20 153&amp;dgn=3

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&amp;ds=qa&amp;lv=browse&amp;QR=71 86&amp;dgn=3

http://shia.islamicweb.com/

((17. Wie door Allah geleid wordt hij volgt de leiding. en wie tot dwaling gebracht wordt hij zal nooit een helper vinden die hem recht leidt.))

Al kahf -18-

Wa salam

29-08-2002, 17:23
A.S.3.W.R.L.W.B.

AMA BA3D:

HAHA DAAR HEB IK ECHT VEEL AAN!! SITES DIE ANTI-SHIA ZIJN!!!

KOM MAAR MET AHADITH (SAHIH) OF TEKSTEN UIT DE KORAN!!

WAT IK SCHRIJF KOMT UIT SUNNI-BRONNEN (BRONNEN DIE DOOR SUNNI-MOSLIMS ZIJN GOEDGEKEURD) DIE SHIA GEBRUIKEN, EN VERDER HET VOLGENDE IS EEN HADITH SAHIH, DUS DE SUNNI-MOSLIMS KEUREN DEZE OOK GOED, NIET ALLEEN DE SHIA:

Vervolgens pakt hij de hand van Ali en vraagt zijn volgelingen of Ali niet meer gezag heeft dan dat ze over zichzelf hebben. Dan verklaart Mohammed dat voor wie hij heer en meester is, Ali dat ook is. En: ' O, God wees een vriend voor wie zijn [Ali's] vriend is, en wees een vijand voor wie zijn vijand is'. De overlevering vertelt ook dat Ali alle felicitaties in ontvangst neemt waaronder die van kalief Oemar, die hem de volgende wijze woorden toesprak:
'Mijn gelukwensen, zoon Aboe Taalib! Van nu af aan ben jij de heer en meester van iedere gelovige man en vrouw.

TROUWENS WEET JE WEL WAT SHIA BETEKENT OF NIET??? WAAROM PRATEN SUNNI-MOSLIMS-GELEERDEN ZO WEINIG OVER DE DOCHTER VAN DE PROFEET (PBUH), EN WAAROM PRATEN ZE OOK ZO WEINIG OVER DE KLEINZONEN VAN DE PROFEET (PBUH) EN WAAROM PRATEN ZE ZO WEINIG OVER DE NEEF EN SCHOONZOON VAN DE PROFEET?????
WAT VERBERGEN ZE VOOR DE MENSEN???? WAT MOGEN SUNNI-MOSLIMS NIET WETEN OVER DE AHL-EL-BAYT (FAMILIE VAN DE PROFEET) ?????

VERDER:

Aicha, de vrouw van de profeet (pbuh) is door de profeet zelf gewaarschuwd dat ze niet tegen Ali in opstand moest komen wanneer de profeet (pbuh) er niet meer zou zijn. (sahih hadith, sunni-geleerden hebben deze goedgekeurd). de profeet heeft haar ook verteld dat ze niet naar een plaats moest gaan, deze plaats heette "waad el-kilaab".

Na de dood van de profeet (pbuh) heeft ze tegen Ali oorlog gevoerd bij "MA3RAKAT EL-JAML". (SUNNI-GELEERDEN HEBBEN DEZE SAHIH HADITH GOEDGEKEURD).
VERSCHIL TUSSEN SUNNI EN SHIA OVER DEZE HADITH:

SUNNI: aicha heeft tegen Ali, neef en schoonzoon en vader van de profeet's kleinkinderen, oorlog gevoerd, maar anderen hadden haar bedrogen (toen ze bij de plaats aankwam vroeg ze of die plaats "waad el-kilaab"heette, want ze mocht van de profeet daar niet gaan, een paar mensen hadden haar bedrogen en gezegd dat die plaats een heel andere naam had) en na de oorlog KEERDE ZE MET SPIJT TERUG.

SHIA: aicha heeft tegen Ali oorlog gevoerd, maar anderen hadden haar bedrogen (toen ze bij de plaats aankwam vroeg ze of die plaats "waad el-kilaab" heette, want ze mocht van de profeet daar niet gaan, een paar mensen hadden haar bedrogen en gezegd dat die plaats een heel andere naam had).

SUNNI-MOSLIMS zeggen dat SHIA-MOSLIMS altijd slecht praten over aicha. WIJ SHIA MOGEN OVER GEEN VAN DE VROUWEN VAN DE PROFEET SLECHT PRATEN!!!!!! DUS DAT SHIA SLECHT PRATEN OVER AICHA IS HELEMAAL NIET WAAR!!!!! WE PRATEN NIET OVER HAAR ALS HET GAAT OM DE TIJD NADAT DE PROFEET (PBUH) OVERLEDEN WAS.

VERDER:
SHIA betekent zoiets als QABILA (oftewel stam). Wij hebben niet Yazid en zijn volgelingen gevolgd, maar we hebben de stam van de profeet (pbuh) gevolgd, de stam van de profeet is ook de stam van Ali (a). DE PROFEET (PBUH) EN ALI (A) HEBBEN IMMERS DEZELFDE OPA (ABD-UL-MUTTALIB (A) EN DEZELFDE VOORVADEREN, met andere wooorden; ze hebben ook hetzelfde bloed.

W.S.3.W.R.L.W.B.

29-08-2002, 18:12
"mocht jij het arabisch machtig zijn dan hier een aantal links om je kennis bij te schaven want zo te zien is dat hard nodig. verkeerd zitten en dan nog onzin uitblaten is niks anders dan dwazen gedrag".

A.S.3.W.R.L.W.B.

AMA BA3D:

MR VREEMDELING1977:

how interesting zijn die sites!!!!! ZEKER GESCHREVEN DOOR EEN STEL GEKKEN DIE DENKEN DAT SHIA-MOSLIMS HETZELFDE GELOVEN ALS DE AHMADIYA-KUFAR!!!

DIE SITES GAAN ECHT TE VER!!!

RARA WIE HIER NOU ZO NODIG KENNIS MOET BIJSCHAVEN!!??

INSHA'ALLAH ZAL ALLAH ALLE MOSLIMS OP ZIJN WEG, DE GOEDE WEG LEIDEN. EN MOGE ALLAH ONS BEHOEDEN VOOR DEGENEN DIE MOSLIMS TEGEN ELKAAR PROBEREN TE LATEN STRIJDEN.
ALLAHUMA AMIEN YA RAB EL 3ALAMIEN!!

WAAROM HEBBEN ALLE SUNNI-GELEERDEN UNANIEM INGESTEMD DAT ALLEEN DE SUNNI-MOSLIMS EN DE SHIA-MOSLIMS (JAFARI, 12 IMAM) DE ENIGE JUISTEN ZIJN???!!!!!

DENK ER MAAR EENS GOED OVER NA!!

BY THE WAY AL DIE BELACHLIJKE TEKSTEN OP DIE ANTI-SHIA SITES ZIJN GESCHREVEN DOOR MENSEN DIE ZICHZELF MOSLIM NOEMEN, TERWIJL ZE NIKS GEVEN OM DE ISLAM/DE PROFEET (PBUH)/ DE FAMILIE VAN DE PROFEET!!!!!!!!!!

W.S.3.W.R.L.W.B.

Pagina's : [1] 2