Bekijk volle/desktop versie : Ongeloofelijk hoe ´koudbloedige´ werkgevers kunnen zijn.



Pagina's : [1] 2 3

17-12-2007, 12:41
Salam dames

Ik ben sinds kort ziek geworden (leid aan een zware deressie) en de huisarts vond het nodig tijd dat ik thuis bleef met iemand. Mijn man heeft een korte vakantie genomen om bij mij te zijn en nu belt mijn werkgever mij om te vertellen hoe vervelend hij het wel niet allemaal vind en day hij hoop dat ik snel beter word. En toen kwam het: ´helaas ...... maar we hebben besloten je te ontslaan,omdat we vinden dat je je werk niet goed doet.

Ik heb daarvoor een functioneringsgesprek gehad en dat ging zo slecht (maar ik was toen al ziek en kwam gewoon werken). Mijn ziekte zorgde ervoor dat ik bepaalde dingen vergat op werk etc. Mohiem mijn werkgever zou mij een nieuwe kans geven en juist daarna ging het slechter met mij en ben nu al 2 weken ziek. Vandaag belde mijn werkgever met die mededeling op.

Kan dit gewoon?

17-12-2007, 12:43


wat voor contract heb je?

heb je vaste dienst dus onbepaalde tijd?

17-12-2007, 12:49
Een contract van 2 jaar.

17-12-2007, 13:02
Kan dit gewoon?

17-12-2007, 13:08


Nee, een werkgever mag je nooit ontslaan omdat je ziek bent.!
Jij kan een bezwaar indienen omdat je een geldige reden hebt! waarschijnlijk heeft je werkgever je onstlagen omdat je je ziek hebt gemeld.

17-12-2007, 13:09
bezwaar aantekenen!

17-12-2007, 13:11

Citaat door khatar_casanova:
Nee, een werkgever mag je nooit ontslaan omdat je ziek bent.!
Jij kan een bezwaar indienen omdat je een geldige reden hebt! waarschijnlijk heeft je werkgever je onstlagen omdat je je ziek hebt gemeld.


Ja, zeker weten door mijn ziekte dat ie me heeft ontslagen. Maar kan hij niet op basis van mijn vorige fuctioneringsgesprek mij ontslaan?

En bij wie moet ik een bezwaar indienen?

17-12-2007, 13:13
Oh ja die functioneringsgesprek ging heel slecht en er stonden alleen maar negatieve dingen in over mijn werkwijze. Maar hij had beloofd mij nog een kans te geven,omdat hij wist van mijn ziekte. Dus kan ik hem hiermee pakken?

Ik heb alles op papier staan.

17-12-2007, 13:14
welke functie had je?

17-12-2007, 13:16
secretaresse

17-12-2007, 13:17

Citaat door lieve_oempje:
Ja, zeker weten door mijn ziekte dat ie me heeft ontslagen. Maar kan hij niet op basis van mijn vorige fuctioneringsgesprek mij ontslaan?

En bij wie moet ik een bezwaar indienen?



Je kan je bezwaar indienen bij het CWI.
Zeker weten dat jij gelijk krijgt.
want dit is een veel voorkomend geval,
dat werkgevers werknemers ontslaan omdat ze ziek zijn
(zoals jou geval depressie)

Maar natuurlijk komt hij met een andere smoes aanlopen..!

17-12-2007, 13:21

Citaat door khatar_casanova:
Je kan je bezwaar indienen bij het CWI.
Zeker weten dat jij gelijk krijgt.
want dit is een veel voorkomend geval,
dat werkgevers werknemers ontslaan omdat ze ziek zijn
(zoals jou geval depressie)

Maar natuurlijk komt hij met een andere smoes aanlopen..!


Een hele domme vraag, maar wat doet het CWI dan precies?

17-12-2007, 13:27


Ben je lid van een vakbond ofzo?

17-12-2007, 13:28

Citaat door Maroc_Meissie:
Ben je lid van een vakbond ofzo?



Nee.

17-12-2007, 13:29
Kan iemand mij aub vertellen waar ik een bezwaar kan indienen en hoe dat precies in zijn werking gaat?

Pagina's : [1] 2 3