Bekijk volle/desktop versie : TOPPER: Wie van jullie..



Pagina's : [1] 2 3

17-12-2007, 12:32
Verricht het gebed? Hoe lang bid je al?
Zoniet, waarom bid je (nog) niet?

Weten jullie dan niet dat het de Shaytaan is die nu in zn handen klapt en juicht dat hij jullie van het gebed afhoudt?

Weten jullie dan niet dat jullie hiermee Allah swt pijn mee doen?

Wees dankbaar voor datgene wat je hebt, en dank Allah swt.

Een gebed van 5x op een dag, dat gemiddeld 3 min per keer doet, en je niet alleen verder in je leven zal gaan helpen, maar ook na dit Aardse leven.

Stel je hebt 3 kinderen, wil jij dan zo een voorbeeld voor hen zijn. Wel het juiste voorbeeld geven wat Sinterklaas en Snt Maarten betreft, maar niet qua gebed.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben. Verricht het gebed, voordat men het gebed voor jou verricht.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1709483

Vergeet niet, Inna Allah Gafoeren Ra7eem.
Moge Allah swt ons (blijven) Leiden op het rechte pad.
Allahoema Ameen.

17-12-2007, 12:33


Een ieder die bidt, bidt voor allah.

En hoeft dat hier niet op een site te lopen verkondigen

17-12-2007, 12:34

Citaat door mmu2:
Een ieder die bidt, bidt voor allah.

En hoeft dat hier niet op een site te lopen verkondigen


Het is alleen maar goed om elkaar te stimuleren, je bidt voor allah swt en voor jezelf maar je hebt ook de plicht om fellow muslims te wijzen op onze plichten

17-12-2007, 12:34
goede aankondiging maar wie gaat het aan of ik wel of niet bid? Soort schandpaal vind ik deze topic?

17-12-2007, 12:38



Citaat door fatna:
goede aankondiging maar wie gaat het aan of ik wel of niet bid? Soort schandpaal vind ik deze topic?


Hoezo schandpaal?

Niemand veroordeelt je , hij geeft alleen een raad.

waarom wil iedereen hier wel lezen over scheiden/ruzie/onzin maar zo iets zinnigs is opeens schandpaal topic?


Ik vind het juist

t is overigens dhor dus time to pray..

17-12-2007, 12:56

Citaat door mmu2:
Een ieder die bidt, bidt voor allah.

En hoeft dat hier niet op een site te lopen verkondigen

J bent een ware gelovige als je voor je broeder (zuster) wenst, wat je voor jezelf wenst.

En ik wens jullie (ons) allemaal het Paradijs toe. Incha'Allah.

17-12-2007, 12:58

Citaat door Optimiste:
Hoezo schandpaal?

Niemand veroordeelt je , hij geeft alleen een raad.

waarom wil iedereen hier wel lezen over scheiden/ruzie/onzin maar zo iets zinnigs is opeens schandpaal topic?


Ik vind het juist

t is overigens dhor dus time to pray..

Jij snapt me.

Het is niet aan mij om te (ver)oordelen. Ik breng de discussie alleen gaande.

Allah ie takabel!

17-12-2007, 13:00

Citaat door Agadir4Life:
Jij snapt me.

Het is niet aan mij om te (ver)oordelen. Ik breng de discussie alleen gaande.

Allah ie takabel!


minna wa minkoem.

Precies!Moge allah swt je belonen voor je goede bedoeling

17-12-2007, 13:00

Citaat door Agadir4Life:
J bent een ware gelovige als je voor je broeder (zuster) wenst, wat je voor jezelf wenst.

En ik wens jullie (ons) allemaal het Paradijs toe. Incha'Allah.


Zeg ik wat anders dan?

NEE...

Maar jij vraagt : WIE BIDt? dus je verwacht een antwoord..

en dat antwoord is: tussen mij en ALLAH.

Je NASSIEHA IS wel

17-12-2007, 13:01
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat men hier gaat aangeven dat ze niet bidden.

Eerlijk gezegd had ik ook een hele poos niet meer gebeden, zeker wel 2,5 jaar en heb het weer sinds 4 maanden weer opgepakt en het gekke is dat ik me niet compleet voel als ik niet heb gebeden. Maar hamdoelillah, liever op tijd je fouten inzien en deze herstellen dan te laat..

Enneh sowieso snap ik niet waarom het taboe zou moeten zijn om te vermelden of je bid of niet. Men plaatst wel hoeveel poepluiers hun kinderen hebben, hoe geweldig wel niet ze erbij lopen, hoe gelukkig ze wel niet zijn met hun mannetjes..maar een discussie opstarten over het gebed is raar?

Ik vind er in ieder geval niks raars aan!

17-12-2007, 13:03

Citaat door Maroc_Meissie:
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat men hier gaat aangeven dat ze niet bidden.

Eerlijk gezegd had ik ook een hele poos niet meer gebeden, zeker wel 2,5 jaar en heb het weer sinds 4 maanden weer opgepakt en het gekke is dat ik me niet compleet voel als ik niet heb gebeden. Maar hamdoelillah, liever op tijd je fouten inzien en deze herstellen dan te laat..


ik heb ook een tijd terug 4 maanden niet goed gebeden terwijl ik altijd (vanaf mn 15 e ofzo) al bidt. Ik was ziek en zwak in imaan. het waren de 4 verrotste maanden van mijn leven. NU doe ik elk gebed 2 keer om de schade in t halen , ik weet niet eens of het wel goed is wat ik doe maar mijn intentie is om de schade te herstellen dus ghair inshallah

Waarom zou je niet durven zeggen dat je niet bidt? Niemand is heilig/perfect toch

17-12-2007, 13:06

Citaat door Optimiste:
ik heb ook een tijd terug 4 maanden niet goed gebeden terwijl ik altijd (vanaf mn 15 e ofzo) al bidt. Ik was ziek en zwak in imaan. het waren de 4 verrotste maanden van mijn leven. NU doe ik elk gebed 2 keer om de schade in t halen , ik weet niet eens of het wel goed is wat ik doe maar mijn intentie is om de schade te herstellen dus ghair inshallah

Waarom zou je niet durven zeggen dat je niet bidt? Niemand is heilig/perfect toch


Hamdoelillah en nee niemand is perfect, gelukkig maar!
Ik bidde ook altijd tot mijn 19e..en soebhana allah nu achteraf zie ik in dat in de periodes dat ik het het moeilijkst had, juist naar met mijn gebed bezig had moeten zijn..maar helaas dat is achteraf gepraat. Inschallah doen we het nu voor altijd en je kan nooit teveel bidden!

17-12-2007, 13:08



Citaat door Maroc_Meissie:
Hamdoelillah en nee niemand is perfect, gelukkig maar!
Ik bidde ook altijd tot mijn 19e..en soebhana allah nu achteraf zie ik in dat in de periodes dat ik het het moeilijkst had, juist naar met mijn gebed bezig had moeten zijn..maar helaas dat is achteraf gepraat. Inschallah doen we het nu voor altijd en je kan nooit teveel bidden!


Inshallah,je hebt goede tijden en minder goede tijden. Zeker als je ziek bent dan valt alles moeilijk maar juist in zware tijden moeten we veel salaat doen

ik bid nu ook sinds 6 weken het fadjr gebed en t is echt heerlijk, houdt je standvastig en zorgt ervoor dat je je goed voelt.

17-12-2007, 13:14

Citaat door Optimiste:
ik heb ook een tijd terug 4 maanden niet goed gebeden terwijl ik altijd (vanaf mn 15 e ofzo) al bidt. Ik was ziek en zwak in imaan. het waren de 4 verrotste maanden van mijn leven. NU doe ik elk gebed 2 keer om de schade in t halen , ik weet niet eens of het wel goed is wat ik doe maar mijn intentie is om de schade te herstellen dus ghair inshallah

Waarom zou je niet durven zeggen dat je niet bidt? Niemand is heilig/perfect toch



Dat doe je goed. De verloren tijd van je salaat, dien je in te halen. EN in dat geval elk gebed 2 maal.

Goed van je MashaAllah.

17-12-2007, 13:16
IK bid niet.. ik ben niet gelovig..
ik ben een rus en die bidde niet.. of wel...?
nou ik niet in iedergeval

Pagina's : [1] 2 3