Bekijk volle/desktop versie : Amandel kussentjes?????



15-12-2007, 17:58
Hallo allemaal wie dit leest,

Ik heb vandaag de deeg gemaakt voor de amandel kussentjes van noha tanger zoals het op het recept staat. nou bij het maken van de deeg kwam ik er achter dat mij mazhar op is en dacht ach kan geen kwaad gewoon water gebruiken. nou ten eerste staat bij het recept dat er soms helemaal geen water bij nodig is maar echt het deeg was gewoon nog meel zonder water toe te voegen. nou heb 20 min zitten kneden en vechten met de deeg was zo zwaar pfff en toen laten rusten voor 30 min. nou daarna ben ik het dus met een deegroller gaan bewerken om er vervolgens 4hoekjes uit te snijden nou ik heb het weg gegooid want het was echt niks. kan iemand mij zeggen wat ik nou verkeerd heb gedaaan???????

de vulling is al klaar gister al en wil de koekjes echt maken en is het echt nodig om het een dagje te laten drogen???


Kusjes allemaal en alvast thnx

P.s.

Dames die ook koekjes maken succes

15-12-2007, 18:30


Hoi allemaal,

Inderdaad. Het kan niet zo zijn dat je helemaal geen water of
wat anders nodig hebt om het deeg te kneden.
Ik denk dat degene die het recept hier heeft neergezet iets is vergeten
te vermelden. water, melk of wat anders.
Ik heb ze zelf nog niet uitgeprobeerd, maar was het wel van plan.


groetjes

15-12-2007, 18:55
salaam

Weet niet wat er mis is gegaan met je deeg maar het staat er wel duidelijk bij als het nodig is meer water toevoegen.
Wat zonde zeg dat je het weg gegooid hebt maar probeer echt zo goed mogelijk het recept te beschrijven.
En elke bloem is weer anders volgende keer niet al de bloem toevoegen maar een beetje apart leggen tot als je het nodig hebt toevoegen.
En je vulling gewoon in de koelkast leggen kan geen mis mee wel goed bedekt.
En ja het moet drogen 1x gemaakt zo verdwijnt de versiering niet in de oven
En er zijn andere meiden bij wie ze wel gelukt waren hmdl.

ingr:
voor de deeg:

x500 g bloem
x1 theegl gesmolten boter
x2 eetlps mazhar
x1 ei /snufjezout
xkoude water alleen als het nodig is hangt van de bloem voor mij was het niet nodig

xde bloemin een kom doen de zout/boter en mazhar toevoegen
xgoed kneden tot een elastike massa (20 mn) als het nodig is een beetje water toevoegen je hebt dan een soepele deeg
xje kan het ook met en kneedmachine kneden
xdeze tot bolletjes vormen en in een plastik zak leggen en in de koelkast voor 30 mn laten rusten

15-12-2007, 19:23
ja ik heb de vulling bewaard en ga het morgen weer proberen in cha allah eerst effe mazhar bij me ma halen. ik hoop dat het dan wel lukt. vraagje nog, als je het deeg dus met een roller bewerkt strooi je dan meel op de werkplek? heb ik gedaan en het deeg werd droog en moeilijk om dicht te krijgen als ik er kussentjes van heb gevouwen.


b.v.d.

15-12-2007, 19:34


niet te veel bloem gebruiken dan word je deeg steviger van en kan je niet ermee werken.
werk zelf met een spaghetymachine is heel handig of probeer met olie op de werktafel maar wel weinig en eerst een kleine lapje gebruiken.
tot als je ziet dat het werkt verder gaan .
wens je echt veel geluk met het maken want ze zijn echt lekker
maar je weet k3abdeeg is altijd moeilijk maar oefennen baart kunst

15-12-2007, 21:55
ik heb ze ook gemaakt en ze zijn goed gelukt, ik heb er wel wate bij gedaan

16-12-2007, 11:30
Die heb ik ook gemaakt gister!!!...Bij mij zijn ze hamdoelilah goed gelukt!!!...



16-12-2007, 14:33
ik wil ze ook maken, hoeveel ml is een theeglas? een groott theeglas met oorrttje? marokkaans theeglas?

16-12-2007, 14:40

Citaat door oem_ayman:
ik wil ze ook maken, hoeveel ml is een theeglas? een groott theeglas met oorrttje? marokkaans theeglas?


een marokaanse theeglas en kijk op mn topic voor de rest van het recept want die daar staat is alleen voor de deeg

16-12-2007, 14:41
hmdl dat het wel lukt bij andere personen want zou nooit een false recept hier plaatsen

16-12-2007, 14:50
oke shoukran had het recept van de week al opgeslagen trouwens

17-12-2007, 11:13

Citaat door noha_tanger:
hmdl dat het wel lukt bij andere personen want zou nooit een false recept hier plaatsen






21-12-2007, 20:35


heb ze ook gemaakt en ze zijn heel goed gelukt, de helft met honing en de helft zonder honing heb ook een klein beetje water toe moeten voegen