Bekijk volle/desktop versie : Hij is zo agressief en geweldadig door jaloezie.

Pagina's : [1] 2

28-08-2002, 09:56
Beste mensen,

Ik ga nu 4 jaar met een jongen om.
We hebben het hartstikke leuk samen maar we kunnen ook weleens slaande ruzie hebben en dat allemaal doordat hij verschrikkelijk jaloers is. Er zijn dagen dat hij heel lief is maar er zijn ook dagen dat hij mij zo erg kan haten uit woede en frustraties en dan vraag ik hem om m te vertellen wat hem zo boos maakt, dan zegt tie "ik wil niet dat je je haar zo doet of deze broek mag je nooit meer aan, of waarom lach je zo hard en dit allemaal uit het niets...jongens wat moet ik doen met hem ik zeg altijd ik hou mezelf in ik ga geen ruzie maken...maar hij zorgt er altijd wel voor om toch ruzie te krijgen met mij zodat hij zijn woede kan uiten..Hij heeft mij verboden de deur uit te gaan en zelfs mijn zus der huis mag ik niet naar toe!
Ik ben radeloos, ik hou van die jongen, maar tegerlijkertijd heb ik het heel moeilijk..

28-08-2002, 10:02

As Salaam Aleikoem

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah (SWT) zei:
"Hoed jullie voor jaloersheid, want jaloersheid verteert goede werken zoals vuur brandstof verteert."

Overgeleverd door: Aboe Da woed

Jaloezie is de duivel tussen julle beide, vecht ertegen meisje of hij maakt jullie kapot

Sommige kerels, maar vrouwn ook hoor VERTROUW ELKAAR en doe elkaar geen pijn

Wa Aleikoem as Salaam

28-08-2002, 10:06
Daar heb je volkomen gelijk in...

Ik heb echt van alles geprobeert maar het lijkt wel alsof niks meer bij hem wil helpen..ik doe wat hij me zegt ik ben geen slechte mens.
Ik ben iemand die verschrikkelijk veel van hem houd en alles voor hem over heb.
Het lijkt wel alsof hij bang is om mij kwijt te raken terwijl dat juist niet het geval is..

Jarbi hatinie el sabar...soekran

28-08-2002, 10:13
Iwa als hij agressief is en geweldadig rinkelt er dan bij jou geen belletje??Wat denk je van hem weg te gaan hoe gaat dat zijn als je getrouwt bent.Wie weet is het dan nog erger ....

28-08-2002, 10:16

Beste Stille...

Die gedachten dwaalt al een hele lange tijd door mijn hoofd (hoe het zal zijn als ik getrouwd ben) maar zoals ik al zei ik hou heel veel van hem ik wil toch eerst alle mogelijkheden uitproberen voordat ik er echt helemaal een einde aan maak vind je niet?

28-08-2002, 10:19

Citaat:
Origineel gepost door Noena
Beste Stille...

Die gedachten dwaalt al een hele lange tijd door mijn hoofd (hoe het zal zijn als ik getrouwd ben) maar zoals ik al zei ik hou heel veel van hem ik wil toch eerst alle mogelijkheden uitproberen voordat ik er echt helemaal een einde aan maak vind je niet?
Welke mogelijkheden meid ik zie er geen.En nog iets iemand zijn karakter kun je niet veranderen.Als hij zo doet dan weet ik al meer dan genoeg.Je kent marokkaanse mannen sommige zijn eenmaal agressief en ziekelijk jaloers.Hoe kan je van zo'n jongen houden ik moet eerder walgen van zo'n iemand ...

28-08-2002, 10:23
Tja ik weet niet hoor..???

Het is hem ook gelukt om te veranderen, ik ben een stuk rustiger geworden dan vroeger, en plus als hij boos word probeer ik hem af te laten koelen, zo was dat vroeger echt niet als hij boos werd vroeger ging ik er juist op in!

Maar misschien heb je gelijk (je bent niet de eerste die dit trouwens zegt) dus ik sta er niet gek vanop te kijken...misschien moet ik er maar mee leren leven als ik echt niet bij hem weg wil..

In elk geval bedankt voor je advies..

28-08-2002, 10:31
Ik twijfel er niet aan dat je een goed mens bent, Noena.

Jaloezie is de duivel zoals ik al zei.

Jaloezie maakt dat mensen gaan liegen en bedriegen omdat ze bang zijn dat hij/zij erachter komen terwijl er niets aan de hand is.

Als dat jou toekomst gaat worden zie ik het somber in hoed je daarvoor. Hoeveel je ook van iemand houdt, als hij nu al zo is bedenk hoe het gaat worden

28-08-2002, 10:36
Ik weet het...

Ik vind het zo zonde van die 4 jaar die ik van me leven heb besteed door alleen het goede met hem voor te hebben...

Jarbi deer shi tawied el geer..

Want ik wil hem echt niet kwijt, ondanks zijn probleem misschien komt het insallaah wel goed met hem...met mij of zonder mij jammer genoeg

bedankt voor je goede wijze advies.

28-08-2002, 10:41
Vier jaar zeg. Daarom is een relatie voor het huwelijk haram.
Als hij jou als vriend zijnde al gaat verbieden om je huis te mogen bezoeken, dan zal dat alleen maar erger zijn als hij met je getrouwd is.

Kijk als hij tegen jou zou zeggen: die broek is te strak, dat is tegen de islam. Of je moet niet zo hard lachen, omdat je als vrouw zijnde niet moet opvallen. Ja dan heeft hij groot gelijk. Maar ik vrees dat hij dat niet vanuit de islam zegt.

28-08-2002, 10:51
Beste Naijb,

Ik heb best wel een strenge vader, hij keurt een hoop dingen ook niet goed zoals opvallende kleren, make-up, enz..
Ik ben zelf ook geloofig, er zijn nog geen dingen voor gekomen die hij mij wilde wijz maken en die ik nog niet wist, het is inderdaad gewoon een probleem die bij hem ligt en 4 jaar is inderdaad lang..
Ik heb een beetje het idee dat hij ooit flink in de maling is genomen door iemand..

28-08-2002, 10:54

Citaat:
Origineel gepost door Noena
Beste mensen,

Ik ga nu 4 jaar met een jongen om.
We hebben het hartstikke leuk samen maar we kunnen ook weleens slaande ruzie hebben en dat allemaal doordat hij verschrikkelijk jaloers is. Er zijn dagen dat hij heel lief is maar er zijn ook dagen dat hij mij zo erg kan haten uit woede en frustraties en dan vraag ik hem om m te vertellen wat hem zo boos maakt, dan zegt tie "ik wil niet dat je je haar zo doet of deze broek mag je nooit meer aan, of waarom lach je zo hard en dit allemaal uit het niets...jongens wat moet ik doen met hem ik zeg altijd ik hou mezelf in ik ga geen ruzie maken...maar hij zorgt er altijd wel voor om toch ruzie te krijgen met mij zodat hij zijn woede kan uiten..Hij heeft mij verboden de deur uit te gaan en zelfs mijn zus der huis mag ik niet naar toe!
Ik ben radeloos, ik hou van die jongen, maar tegerlijkertijd heb ik het heel moeilijk..
Jij vier jaar gaan met Man en nog niet getrouwt, jij bent echt sjleeeeet, hij jouw gebrouk voor sjekies en jij echt doomm, jij stom waif, jij genoeg hebt van jou friend, jij kan bij mij komen langs park, ik jouw goed behandelen.

13-09-2002, 19:05

seg skairie da meiske kan er ook nie aandoen joch en leert es deftig nederlands typen want tis nie te doen wa gy zegt of euh typd seg meisje ge moet es rustig met hem spreken over zn gedrag en als het nog niet verbeterd zou ik je zeggen dat je hem maar moet verlaten want dan gaat het alleen maar erger worden in de toekomst elmohim veel succes moge allah jullie steunen

13-09-2002, 19:40

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Vier jaar zeg. Daarom is een relatie voor het huwelijk haram.
Als hij jou als vriend zijnde al gaat verbieden om je huis te mogen bezoeken, dan zal dat alleen maar erger zijn als hij met je getrouwd is.

Kijk als hij tegen jou zou zeggen: die broek is te strak, dat is tegen de islam. Of je moet niet zo hard lachen, omdat je als vrouw zijnde niet moet opvallen. Ja dan heeft hij groot gelijk. Maar ik vrees dat hij dat niet vanuit de islam zegt.
Salaam olaikom
Ik ben het helemaal mee eens met Najib26

14-09-2002, 11:20
Duhhh aangezien je nog niet getrouwd ben, zou ik zeggen DUMPEN.
Je bent elkaars gelijke in een relatie, dus mag jij een bepaalde broek aan, hij ook niet!

Pagina's : [1] 2