Bekijk volle/desktop versie : Hoe je je ook voelt..



13-12-2007, 21:24
[ Als marokkaanse, in een Nederlands maatschappij. Wat doet zoiets met je? Het lijkt allemaal geaccepteerd te zijn door je Nederlandse vrienden zolang je er maar uitziet als hun , en je als ze hun gedraagt. Dan als je ware ik naar boven komt! Wanneer je afstand doet van neppe hete aardappelaccent, wanneer het tommy hilfiger bloesje en het oiliy sjaaltje uit gaat, en je hijaab en traditionele kleding aangaan lijken je o zo goede Nederlandse vrienden je niet meer te accepteren. Ze denken dat je onderdrukt wordt door je ouders. In feite werd je al die tijd onderdrukt door hun. Het idee dat je aan een beeld moest voldoen wat zij van je hadden. Vervolgens vragen ze waarom je bent veranderd? Het enige antwoord dat je dan kan geven is: Ik ben niet veranderd je hebt mijn ware ik leren kennen, maar ach dat past niet in hun beeld. Je geeft immers je vrijheden op. De enige vrijheid die ik ooit ervaarde , was de vrijheid om mezelf te zijn. De vrijheid die ik voelde toen ik mijn hijab op had, de vrijheid die ik voelde door op te komen voor mijn EIGEN idealen, niet de gene die mij zijn aangepraat.

Om een lang verhaal kort te maken. Je kunt je nog zo gedragen als een NEderlandse , maar ze zullen je altijd blijven zien als Marokkaanse. En zolang je eruit ziet en gedraagt als hen, dan tolereren ze je bij wijze van spreken, zodra je iets doet wat niet in het boekje past is het over en uit. BE YOURSELF , THERE ARE SO MANY OTHERS..]