Bekijk volle/desktop versie : prijzen schaap/ lam



Pagina's : [1] 2

13-12-2007, 16:19
Wat zijn de prijzen ongeveer dit jaar. Ik wil namelijk geen een kopen, maar het geld weg geven aan een ander zodat die het kan slachten, maar moet dan wel weten hoeveel ongeveer.

13-12-2007, 16:22


ik denk rond de 200 ???

13-12-2007, 16:24
volgens mij is een gezin verplicht om zelf schaap te doen voor hun gezin in huis en als je saddaka wilt doen dan moet je nog een schaap kopen en die weggeven dat doen wij ook elk jaar 1 voor ons zelf andere sturen we geld naar marokko voor schaap voor arme mensen . eerst wou ik ook alleen geld sturen maar toen hoorde ik van het is verplicht om als gezin ook schaap voor je zelf te kopen als je het kan betalen

13-12-2007, 16:24
gemiddeld is 225

13-12-2007, 16:25



Citaat door dina34:
volgens mij is een gezin verplicht om zelf schaap te doen voor hun gezin in huis en als je saddaka wilt doen dan moet je nog een schaap kopen en die weggeven dat doen wij ook elk jaar 1 voor ons zelf andere sturen we geld naar marokko voor schaap voor arme mensen . eerst wou ik ook alleen geld sturen maar toen hoorde ik van het is verplicht om als gezin ook schaap voor je zelf te kopen als je het kan betalen


klopt helemaal!!!!

13-12-2007, 16:27
bij ons 230 a 240 euro per schaap

13-12-2007, 16:28
Tussen de 230 en 240 ja...En je bent verplicht de schaap te kopen..

Sedaka doe je maar op een andere manier..

13-12-2007, 16:29

Citaat door mmu2:
klopt helemaal!!!!



Salaam Aleikom,

Klopt dit helemaal? hoe moet je het dan doen als jij en je man helemaal geen schaap eten? en ook geen mensen in de buurt kent die het niet kunnen betalen?

Maar als je wel mensen kent in marokko, dus een gezin met kindjes? die helemaal geen schaap kunnen kopen, is het dan niet beter voor jou om dat geld op te sturen naar marokko zodat het gezinnetje toch wel een schaap kunnen kopen!!

Laat me wat weten!

13-12-2007, 16:29
ik wil geen schaap, komt toch op hetzelfde neer, als ik een schaap slacht en al het vlees weg geef...
Neem aan dat het ook niet de bedoeling is om het netjes in stukjes te verpakken en in de vriezer te gooien.

13-12-2007, 16:36

Citaat door maroma:
Salaam Aleikom,

Klopt dit helemaal? hoe moet je het dan doen als jij en je man helemaal geen schaap eten? en ook geen mensen in de buurt kent die het niet kunnen betalen?

Maar als je wel mensen kent in marokko, dus een gezin met kindjes? die helemaal geen schaap kunnen kopen, is het dan niet beter voor jou om dat geld op te sturen naar marokko zodat het gezinnetje toch wel een schaap kunnen kopen!!

Laat me wat weten!



ik zal het voor je navragen maar ik weet dat je persee een schaap moet kopen ik zit ook met probleem dat wij niet echt schapenvlees lusten maar ik snijd hem altijd door vier en geeft er een deel van aan asielzoekers er zijn er zat in nl, en in de moskee kennen ze ook mensen die geen schaap kunnen betalen dus kan je ook een deel van je schaap aan geven en andere delen die kook je voor bezoek je hebt vast familie of vrienden .
maar ik ga het voor je navragen

13-12-2007, 16:37

Citaat door LoveBaby20:
Tussen de 230 en 240 ja...En je bent verplicht de schaap te kopen..

Sedaka doe je maar op een andere manier..


voor mij voelt het gewoon niet als sedaka hoor! maar ik moet dat vlees niet in huis en om me schoomoeder nou met twee schapen op te zadelen is ook een beetje overdrevend. dus vandaar dat ik altijd het geld stuur naar marokkko en daar haalt iemand er een schaap van ( op naam van ons). Daar is het geen probleem voor mensen om twee schapen te hebben, komt wel op.

13-12-2007, 16:38
150 euro kost die van ons

13-12-2007, 16:39



Citaat door flowers_lady:
150 euro kost die van ons


was het een aanbieding

13-12-2007, 16:50

Citaat door dina34:
ik zal het voor je navragen maar ik weet dat je persee een schaap moet kopen ik zit ook met probleem dat wij niet echt schapenvlees lusten maar ik snijd hem altijd door vier en geeft er een deel van aan asielzoekers er zijn er zat in nl, en in de moskee kennen ze ook mensen die geen schaap kunnen betalen dus kan je ook een deel van je schaap aan geven en andere delen die kook je voor bezoek je hebt vast familie of vrienden .
maar ik ga het voor je navragen


het is een lam geen schaap wij marokkanen eten geen schapenvlees

13-12-2007, 16:52

Citaat door bruidssuiker:
was het een aanbieding



nee gewoon bij onze slager, is normale prijs hoor. we hebben een normaal schaap, ik hoef geen enorm groot schaap

Pagina's : [1] 2